Gå till innehåll

Behöver jag utveckla mitt spel?


colan

Recommended Posts

Om du spelar för det är kul: Nej.

 

Om du är seriös/halvseriös och vill vinna mer pengar: Ja, lär dig så mycket du bara kan.

 

Okej jo jag vinna pengar på det. Men jag tycker poker handlar om psyke och att våga bluffa. Att något är matematiskt kan man inte lita på till 100% ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att det verkar som om du bestämt dig för vilket svar du vill ha. Grundläggande sannolikhetslära tror jag är det som är nyttigast för en nybörjare. Sedan kan man bygga på med spelteori, psykologi, tableselection mm.

Att något är matematiskt kan man inte lita på till 100% ändå.

Du kommer inte att veta vilket kort som kommer på rivern MEN du kan lära dig att räkna dina outs och att beräkna sannolikheten att du ska träffa. Ställ detta mot det pris du måste betala samt den vinst du får vid träff.

 

Att lära sig poker är inte som att lära sig cykla. När du lär dig att cykla märker du på en gång om du gör rätt eller om du hamnar i diket. Du kan spela korrekt poker med ändå gå back och du kan spela som en tomte och ändå vinna.

 

Fundera på varför en dålig spelare med tur vinner mer än en bra spelare med tur.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...