E.H. Postad 16 Februari , 2011 Rapport Postad 16 Februari , 2011 "Jag är en sjuk människa … Jag är en ond människa. En frånstötande människa. Jag tror det är i levern sjukdomen sitter. Fast förresten begriper jag mig inte ett dugg på min sjukdom och vet egentligen inte alls vad det är som gör ont." Förrutom att vara sjuk, ond och frånstötande så är jag också SvS sämsta spelare samt PokerForums största rikspucko. Fyra av fem saker kan jag accepetera men vad som gör ont är att vara SvS sämsta spelare. Nu sall jag göra ett försök att analysera mitt spel för att kunna bli bättre. Målet är att inte längre vara SvS sämsta spelare. Till förfogande har jag ca 115.000 uruselt spelade händer. Citera
E.H. Postad 16 Februari , 2011 Författare Rapport Postad 16 Februari , 2011 spelar du gto? Jag spelar Game Theory Pessimal (GTP). Jag vill nu nå upp till nGTP. Citera
Staahla Postad 16 Februari , 2011 Rapport Postad 16 Februari , 2011 Kör så det ryker! Den här ska följas. Citera
HeavyM Postad 16 Februari , 2011 Rapport Postad 16 Februari , 2011 Jag tror det kan bli något riktigt stort av det här. Lycka till! Citera
E.H. Postad 17 Februari , 2011 Författare Rapport Postad 17 Februari , 2011 Steg ett för mig är att försöka förstå hur det kunde gå så illa. Hur kunde jag bli SvS sämsta spelare och PF största rikspucko? Visst har jag kommit sist och varit sämst många gånger men just dessa två sistaplatser känns extra hårda. För tänk er själva på nivån blande de sämsta på micro på SvS och tänk på att jag är sämst bland alla dessa. Det är grovt! Och till detta kan i addera att vara PokerForums största rikspucko! Det är ju inte direkt så att det saknas puckon här på PokerForum. Ja, det saknas inte ens stora, rejäla superpuckon. Men jag är det största puckot av de alla. Kan jag sjunka lägre? Jo, det kan jag. Jag kan ju börja påstå att jag spelar GTO. Men dit skall jag inte. Så syftet med dagboken är att bli SvS näst sämste spelare och enbart PokerForums näst störste rikspucko. Jag har svårt att se att den fyller någon funktion för någon annan än mig och att jag tvingas verbalisera mina sjuka tankar om livet och poker. Jag började på Paradise Poker. Det var någon som tipsade om att man kunde spela på nätet någon pokerkväll. På den tiden kände jag bara till mörkpoker och stud. Jag satte in 100 dollar och började med limit mörkpoker. Dom spelades upp efter någa veckor. Så här efteråt så inser jag att raken var grym. Jag satte in 100 nya dollar och provade igen. Denna gång provade jag nl texas. Hade ofta otur att mina A3o förlorade mot AK-A10 på Axxxx-bräda. Efter ha läst på om starthänder så förstod jag att det inte var otur. A3o har ingenting at göra i limit texas 10-manna. Det är bara att folda skiten. Så jag blev en limit 10-manaspelare som vann tack vare att jag inte spelade skithänder preflopp. Bästa siterna blev Pacific,Unibet,Everest och William Hill. Dom hade hög limit på lägstaborden. Jag tror det var 0,25/0,50 dollar. På den tiden såg 4-8 spelare floppen oavsett action preflopp. Så bara genom att ha en bra starthand och spela "fit or fold" så vann du. Lärde jag mig något av det hela dum som jag är? Spela inte skit preflopp, räkna pottodds, dra aldrig till 2-outs i limit, dom andra skiter i din spelstil, dom andra foldar aldrig andra eller tredjepar, samt att dom aldrig foldar så bluffa aldrig. Ekonomiskt gick det bra speciellt på turneringar på Pacific. Rekordet var ca 15.000 kr plus på en månad, på året låg jag på ca 35-50.000 kr. Trevlig tillskott till lönen. Spelstilen var liksom nu den finaste spelstil man kan ha nämligen tight-weak. Limitborden började få två probem. Man iförde lägre nivåer vilket gjorde att de sämre spelarna gick ner en nivå samt att fler och fler spelade NL istället för Limit. Så vad som följde nu var NL 10-manna på Everest och SvS samt DoN-perioden. Fallet mot botten fortsätter imorgon. Fallet mot att bli SvS sämsta spelare samt PF största rikspucko har börjat. Citera
devalanteriel Postad 17 Februari , 2011 Rapport Postad 17 Februari , 2011 glhf. du behöver det Citera
Crappy Postad 17 Februari , 2011 Rapport Postad 17 Februari , 2011 Jag lovar, du har en bit kvar till svs sämsta spelare Säg till när du börjar komma ner i min nivå Ivf. den här db har potential , den ska följas Citera
Shredder Postad 17 Februari , 2011 Rapport Postad 17 Februari , 2011 Kul läsning, bra DB även om du inte hunnit kommentera annat än din tidigare historia. Det kommer väl, men just nu låter du ju både smart och vinnande. Är du ironisk eller bara extremt självkritisk? Aja, historien fortsätter väl... du måste ha spelat bort flera 100 000 om du ska kalla dig SvS sämsta Citera
E.H. Postad 18 Februari , 2011 Författare Rapport Postad 18 Februari , 2011 Dags att fortsätta resa mot avgrunden. När Limitborden hade börjat sina var det dags att överge den lyckliga tiden. Jag hade vunnit utan att förstå hur jävla värdelös jag var. Jag tyckte jag förstod varför vissa händer inte skulle spelas preflopp på limit 10-manna, jag förstod vilka händer jag skulle gå vidare efter floppen med, position var helt ointressant, blufffrekvensen var extremt låg förutom någon semibluff. Det blev nu nl 10-manna på Everest. Eftersom jag är extremt riskavergent så blev det att spela med 50 BB. På så sätt fick jag bort riverspelet mer eller mindre. Jag träffade flopp och såg till att bli allin efter turn. I början gick det riktigt bra. Helt plötsligt kunde jag sätta priset på nästa gata och fransmännen var beredda att betala för att se en gata till. Dom var inte där för att folda oavsett pris på nästa kort. Bokföring skedde som tidigare i excel och var på dagsnivå. Överordnat allt var att gå plus varje dag. Men när man spelar mot fransmän som aldrig foldar blir det dagar där ingenting går. Jag försökte räkna ut hur dom bar sig åt men det fanns noll logik.Hade mina 50BB vuxit till 150 BB på bordet så drog jag därifrån men ibland hann jag inte utan fick se AA nästa hand. Någon höjer och jag får panik. Jag har ju vunnit ihop till dagsvinsten. Så jag började gå allin och skriva i chatten att jag har AA så att dom skulle folda. Dom jävlarna callade med sina JJ, AK,99,87 och fan vet vad. Än idag känner jag en sådan vrede för deras träffar. Varför callar man 150BB med JJ mot ultratight-weak som i chatten skriver AA? Hade jag vunnit 4 av 5 sådana händer så kanske jag inte suttit som SvS sämste spelare idag. Känsla jag har är att jag vann 2 av 10. Jag har inget data kvar så det kanske var 4 av 10. Intellektuellt vet jag att jag skall vara tacksam för deras call och att det kallas varians. Men emotionellt känns det fruktansvärt. Eftersom jag är riskavergent och inte kan hantera bad beats så skulle jag emotionellt hellre välja att förlora 100 kr varje dag på poker än att vinna 100 kr per dag och åka på ett bad beat. 36.500 kr kan jag betala för en hobby men att åka på ett omotiverat bad beat gör så jävla ont. Jag kommer att återkomma med varför jag tror att det orsakar mig sådan smärta. Nåväl, det gick fortfarande på plus men det var inte lika roligt längre. Nu var det dags att äntra DoN-scenen. Det var kärlek vid första ögonkastet. Double or Nothing på PokerStars. 10 spelare och 5 vinner dubbla pengarna. Jag var van att 8-tabla från min Limittid men här lade jag till några bord och kunde utan problem köra 20-tables. I början var det supersoft och man kunde vinna utan ha spelat en hand. Jag har provat leta grafen på Sharkscope men dom har någon Optin. Jag misstänker att grafen visar på en ca 8.000 DoN och en ROI som börjar på ca 10% och faller till ca 6-7%. När det var som mörkast försöker jag börja med en dagbok för att kunna visa att det stundtals är omöjligt att vinna. http://pokerforum.nu/forum/dagboecker/56661-e-h-avsloejar-pokerstars.html Jag gör rätt avseende ICM men det räcker inte i långa sekvenser. Kommentarerna blir första indikationen på vart jag är på väg. Jag hade tyckt att jag räckte till på micro. Jag var ju vinnande. Men jag var uppebarligen helt jävla värdelös. Jag trodde att Gdaily skulle hjälpa mig så dum var jag. Jag blev jätteglad dum och naiv som jag var. Nu är jag dum och bitter så jag skulle aldrig tro något sådant. Det har gått 1,5 år men jag funderar fortfarande mycket på det hela. Om man har 1500 i startstack och nivån är 10/20 och jag bara raisar preflopp med AA och KK. Varför callar man då mina höjningar till absurda 380? Eller varför vill man vara allin med A10 på lägsta blindnivån mot en <1% pfr (på den blindnivån)? Jag fattar det bara inte. Jag gör något fel när jag räknar men det är bara stopp. Och Gdaily som har tvåsiffrig ROI med blinda kort. Om man var allin med en hand per DoN och hade AA mot KK dvs 80%-20% så får jag det till en ROI på ca 45%. Han har som jag uppfattar det +90%. Det måste vara Fold Equity inblandat. Men jag fick ju ingen att folda. Jag är ju så tight-weak man kan bli så varför callar dom? Usch vad hemskt det känns när jag tänker på det. Jag vill så gärna förstå men här är det stopp. Nåväl, jag började spela på främst Svs och PKR och deras DoN. Där fick jag ut något från Sharkescope. PKR Poker. Den branta kurvan är någon plcerig i någon stege annars är det mest DoN. ROI låg runt 10%. SvS. Låg på 18% i ROI. Var en stund uppe på 21-22% men var aldrig nära att ta klivet upp. Stundtals kändes det som om jag kunde berätta vad dom hade för kort men vad hjälper det? DoN-tiden är nu över och jag lyckades aldrig komma nära att knäcka nivån. Fan det var så nära binär poker man kan komma. Allt jag minns är en massa call,call,call utan tillstymmelse till odds. Jag har fortfarande igen susning. Just nu orkar jag inte ens tänka på det. Imorgon går jag över till +100.000 händer på micro och att bli utnämnd till sämst på SvS. När jag tänker på mina första vinster på Limit och känslan därefter och jämför det med tillståndet efter jag skrivit det här och tänkt på DoN-tiden så är det skrämmande. Ljust och glatt jämfört med en svart sörja av vrede, bitterhet, hat (mot andra och mig själv) och förakt. Citera
Staahla Postad 18 Februari , 2011 Rapport Postad 18 Februari , 2011 Trist att det gått så illa men jag förstår inte varför du inte börjar spela GTO? Jag kan förstå att inte alla gillar det men själv tycker jag det är ganska fint att dra in storkovan. Det är skönt att slippa kolla prislappar och sånt. Citera
miata91 Postad 18 Februari , 2011 Rapport Postad 18 Februari , 2011 Jag fattar inte vad du klagar på en roi på 10-20% är väl jättebra på DoNs. Tror dock inte det går hålla så hög roi längre än möjligtvis på de lägre nivåerna. Vad kommer dina idéer om att Gdaily skulle ha 90% roi på DoNs ifrån? Citera
JackVegas Postad 29 Augusti , 2011 Rapport Postad 29 Augusti , 2011 Fortsätt kriga, en vacker dag kommer du också uppnå 200bb/100 i snitt som alla andra. Citera
Recommended Posts