Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Vad fick jag mitt nick ifrån egentligen?

Vinet som nyligen ran ner för min strupe kanse bidrar till det. Börjar känna mig lite smålullig faktiskt. Låter som ett perfekt tillfälle att slå sig ner och fredagsmysa lite framför ett par pokerbord.

Jag spelade lite igår och jag hade väldigt tur och det var många svordommar i chaten på bordet. Sedan upptäckte jag en underlig sak. I lobbyn kunde jag se att det inte var så mycket kö till några av borden förutom på 2 stycken. Dem som jag satt på!

Misstänkte att det var något fuffens på gång så jag satt ut ett tag. Jag menar jag hade ju vunnit 6 gånger vad jag började med. Helt plötsligt blev alla jättetrevliga. Ja nästan bönade att jag skulle fortsätta. Nu blev jag ännu mer osäker på varför. Jag menar de borde ju vara glada om jag lämnar eftersom det antagligen var min turdag. Så jag gjorde dem en tjänst och byte till ett annat bord. Samma sak där jag vann några inköp och jag menar när ska folk lära sig att man inte ska spela mot någon som har tur.

Dags att avsluta här för nu har jag fått upp pokerklienten och ska se vad jag kan ställa till med idag. Får se om jag lyckas få en stor kö idag med......

Over and out

Postad
Haha!

lycka till ;) ha kul så länge det varar....

troll?

att Lets Dance börjar på tv nu. Tack så mycket för kommentaren föresten. Vet inte riktigt vad som menas med troll?

Aja en liten snabb samanfattning vad som hände. Satt ner på 2 bord vilket brukar vara min standard. Förstår inte dem som bara spelar ett enda. Jag skulle bli väldigt otålig. Spelade ett bord med dollar och ett med euro. Nivån var 1-2 på båda två.

Lyckades vinna idag igen och det känns skönt. Tror det ger tur att vara lite berusad eftersom jag nästan alltid vinner då.

Hade en rolig hand jag spelade. Ska försöka få beskriva den för er:

Detta är på ett bord med max 6 spelare:

Jag fick AA och är först att snacka. Givetvis så synar jag eftersom handen är väldigt stark och jag vill inte att alla ska slänga. Personen efter mig gör samma och han som sitter på knappen höjer till 11dollar. De andra lägger sig och självklart så synar jag och så gör också killen som sitter efter mig.

Floppen kommer 2k7r2k och jag känner mig såklart trygg med min hand och checkar. Killen som satt bredvid mig höjer ut starkt med 12$ i potten på 36$ vilket får mig att sätta vinet i halsen och det blir ju inte bättre när killen på knappen höjer ännu en gång till 35$.

Funderar ett tag efter att jag återhämtat mig efter att jag satt i halsen så synar jag bara. Jag menar ifall det kommer ett farligt kort på turn så får jag väl lägga.

Turn visar Js och jag checkar och det gör mina motspelare också. River kommer

2s så ligger det alltså 2k7r2kJs2s.

Jag checkar med tankte att jag kommer syna om någon höjer, check från killen bakom men han på knappen höjer 112$ i potten på 141$. Jag tänkter och tänker men bestämmer mig att skitsamma om han har en 7:a eller 2:a och jag degar in allt jag har.

Han hade ca 42$ kvar och jag täkte det. Killen bakom mig lägger sig och det gör han på knappen också. Potten på 365$ glider över bordet till min plats.

Sedan hamnar jag i en pott med samma spelare som bluffade i den tidigare potten och jag vinner yterligare några hundra dollar.

Skulle se Lets Dance nu och sedan blev jag lite arg på kommentaren han lämnade i chatten: "f k in lucker"

Gött att den där grabben Weise åkte ut. Gillar nog farsgubben bättre.

Over and out

Postad

Måste avsluta med något som ni ska få skratta lite åt. Lär ju ha lite ont dagen efter när han nyktrat till lite

ps vet inte hur man infogar video så ni får länken bara och om någon kan förklara hur man gör så vore det snällt

Over and out

Postad

av att idag ska jag spela en jäkla massa poker.

Efter att ha gjort iordning lite yoghurt med färska bär slår jag igång laptopen och sätter mig i soffan. Slår på dumburken och kollar lite störtlopp och jaja kanske inte den bästa tävlingen ur svensk synpunkt.

Funderar lite på vad jag ska spela men känslan säger att det är läge att spela lite högre idag. Sagt och gjort slår mig ner vid ett 2/4$ bord. Tycker att jag spelar bra men sedan plockar jag upp oturshanden AQ och förlorar alla pengarna mot floppat set 66. Känslan kan ju inte alltid vara rätt men ska fortsätta spela så det ryker på ipoker.

Borde kanske ut att röra lite på mig i det fina vädret. Men när jag tänker efter lite så lockar nog en skön och behaglig poker omgång på nätet mer. Återkommer om några timmar med lite uppdatering om hur spelet går.

Over and out

Postad

Fick en kommentar efter mitt första inlägg och jag ska vara helt ärlig och säga att det stämde till 100% :-D

Hoppades på en liten boost till min dagbok men kanske inte gav det resultat jag hoppats på. Jaja nu kör vi raka puckar istället!

Jag är en 25 årig kille som bor i pokerns huvudstad nummer 1 ( Linköping). Har spelat detta galna som kallas poker i 5år+. De senaste åren har jag spelat för ett av stort och känt engelsk stake bolag. Det har väl aldrig blivit något riktigt genombrott men samtidigt så trivs jag rätt bra med tillvaron.

Vet inte riktigt vad jag ska skriva om i denna dagbok men blir nog en hel del funderingar och lite HH. Nu har jag inte tid att skriva mer men kanske blir ett inlägg efter kvällens pass.

Lycka till vid borden!

Postad

Spelade precis denna hand. Vill gärna få lite input vad ni på forumet skulle göra. Jag satte mig precis vid bordet men denna handen fick mig att stanna upp lite. Jag återkommer om en stund vad jag faktiskt gjorde.

Tyckte hans 3bet på flop var riktigt vek dock likaså mitt cbet. Men blir ju lite svårare pga att han startade handen med lite över 50bb

Vad skulle ni ha gjort?

Seat 2 is the button

Seat 1: Player1 ( $20.88 USD ) - VPIP: 0, PFR: 0, 3B: 0, AF: NaN, Hands: 8

Seat 2: Player2 ( $73.38 USD ) - VPIP: 17, PFR: 12, 3B: 6, AF: 2.9, Hands: 305

Seat 3: Hero ( $121.56 USD ) - VPIP: 24, PFR: 20, 3B: 10, AF: 3.1, Hands: 17717

Seat 4: Player4 ( $98.56 USD ) - VPIP: 44, PFR: 6, 3B: 0, AF: 1.5, Hands: 88

Seat 5: Player5 ( $57.69 USD ) - VPIP: 12, PFR: 6, 3B: 14, AF: 2.0, Hands: 17

Seat 6: Player6 ( $100.00 USD ) - VPIP: 16, PFR: 15, 3B: 10, AF: 1.6, Hands: 262

Hero posts small blind [$0.50 USD].

Player4 posts big blind [$1.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to Hero [ Td Ts ]

Player5 folds

Player6 folds

Player1 folds

Player2 raises [$3.00 USD]

Hero raises [$9.50 USD]

Player4 folds

Player2 calls [$7.00 USD]

** Dealing Flop ** [ Qc, 3h, 2h ]

Hero bets [$11.00 USD]

Player2 raises [$26.00 USD]

Postad

Spelade tidigare mycket på Betfair för min sponsor men i slutet av året var jag så jävla kall. De ville flytta mig till Entraction där de tecknat något nytt avtal. Jag kände verkligen inte för det eftersom jag aldrig riktigt gillat deras mjukvara. Men Betfairs flytt till Ongame var inte direkt någon hitt heller enligt mig.

Det började trögt på Entraction också i början av året och backade några k euro direkt och sista tiden har jag mest fokuserat på att spela kortare sessioner och ibland bara 2 bord.

Det börjar faktiskt ge resultat och länge sedan jag backade nu. Att jag börjat gymma har förhoppningsvis hjälp mina hjärnceller ganska mycket också :)

Kvällens graf kan man ju inte klaga på

graph1202.png

Postad

Någon som kan berätta hur man infogar youtube klipp på detta forum?

detta klipp får iaf mig att ligga dubbelvikt på golvet.

Någon som haft liknande experience som denna kille?`

ROFL:-P

Btw Bustade precis i medlemsturren kanske lite omotiverad syn med QJs i bb när en kille ställde mig men wtf orka bry sig :D

Postad
Skriv [you tube]länken[/you tube] utan mellanslag.

Lite weird graf imo men jag är ingen statistiknörd.

Tack Joeduck :-D

Jag tycker grafen är riktigt nice skulle alla mina dagar se ut som denna skulle jag ju inte gråta direkt. Men säger ju inte så mycket efterom den är över ca 140 händer och det var det enda jag orkade grinda den dagen. Gårdagens resultat var inte lika kul men inte jättedåligt heller. Var lite för trött för att skriva då men ska göra ett inlägg senare ikväll med lite HH också.

Nu ska jag fixa mina uppladdade klipp

GL all

Postad
att Lets Dance börjar på tv nu. Tack så mycket för kommentaren föresten. Vet inte riktigt vad som menas med troll?

Aja en liten snabb samanfattning vad som hände. Satt ner på 2 bord vilket brukar vara min standard. Förstår inte dem som bara spelar ett enda. Jag skulle bli väldigt otålig. Spelade ett bord med dollar och ett med euro. Nivån var 1-2 på båda två.

Lyckades vinna idag igen och det känns skönt. Tror det ger tur att vara lite berusad eftersom jag nästan alltid vinner då.

Hade en rolig hand jag spelade. Ska försöka få beskriva den för er:

Detta är på ett bord med max 6 spelare:

Jag fick AA och är först att snacka. Givetvis så synar jag eftersom handen är väldigt stark och jag vill inte att alla ska slänga. Personen efter mig gör samma och han som sitter på knappen höjer till 11dollar. De andra lägger sig och självklart så synar jag och så gör också killen som sitter efter mig.

Floppen kommer 2k7r2k och jag känner mig såklart trygg med min hand och checkar. Killen som satt bredvid mig höjer ut starkt med 12$ i potten på 36$ vilket får mig att sätta vinet i halsen och det blir ju inte bättre när killen på knappen höjer ännu en gång till 35$.

Funderar ett tag efter att jag återhämtat mig efter att jag satt i halsen så synar jag bara. Jag menar ifall det kommer ett farligt kort på turn så får jag väl lägga.

Turn visar Js och jag checkar och det gör mina motspelare också. River kommer

2s så ligger det alltså 2k7r2kJs2s.

Jag checkar med tankte att jag kommer syna om någon höjer, check från killen bakom men han på knappen höjer 112$ i potten på 141$. Jag tänkter och tänker men bestämmer mig att skitsamma om han har en 7:a eller 2:a och jag degar in allt jag har.

Han hade ca 42$ kvar och jag täkte det. Killen bakom mig lägger sig och det gör han på knappen också. Potten på 365$ glider över bordet till min plats.

Sedan hamnar jag i en pott med samma spelare som bluffade i den tidigare potten och jag vinner yterligare några hundra dollar.

Skulle se Lets Dance nu och sedan blev jag lite arg på kommentaren han lämnade i chatten: "f k in lucker"

Gött att den där grabben Weise åkte ut. Gillar nog farsgubben bättre.

Over and out

Level?

Postad
Tänkte mest på den här:

" Jag tänkter och tänker men bestämmer mig att skitsamma om han har en 7:a eller 2:a och jag degar in allt jag har."

Du slår en sjua med AA...

Haha blev nog lite fel :P. Var ju mest en flumm post. Hittade ju i princip på allt i de första postarna vilket jag skrev sen. Men Däremot så var faktiskt handen som jag beskrev äkta men tänkandet är ju bara drabbel :P

Men spelade den handen lite konstigt och det verkade som det betalade sig.

Postad

Skit skämms lite skulle ju rapporterat lite om hur spelet gick men han inte riktgt med det :-( . Tror jag backade ett par inköp dock men aja får bli bättre på det.

Igår vaknade jag med lite huvudvärk men satte mig endå vid bordet på dagen. Hittade lite värde vid ett HU bord och lyckades plocka ett par inköp. Sedan fick jag ett sms om live game och jag var inte sen att tacka nej.

Det var på en klubb i Norrköping som hade nyöppning efter att ha varit stängt ett tag. Det skulle ha spelats en 500krs turnering men i brist av spelare så blev det cashgame istället vilket inte gjorde mig något. Värdet var sjukt bra och jag lyckades plusa riktigt bra utan några som helst konstigheter 8-)

• 4 weeks later...
Postad

De senaste veckorna har jag verkligen fått jobba på mitt live spel. Jag har hängt ganska mycket på de närligande klubbarna i norrköping. Ja lite roligt just nu finns det 2 aktiva klubbar i Norrköping. Lite sjukt att jag inte vet någon i Linköping just nu förutom 1 som endast har en turre någon gång i månaden. Dock är den väldigt trevlig och det blev en visit där för ett par veckor sedan.

Har spelat några turneringar live utan några resultat att prata om. I Lördags lyckades jag dock komma till finalbord i en 300kr+ 1 rebuy. Låg bra till men sedan kom denna hand:

blinds: 1.5k-3k

Jag tittar ner på 1010 i tidig possition och slår upp till 8,5 min stack är ca 55k

Får ett ganska stort omslag av en kille som varit aktiv vid bordet men jag känner honom lite och vet att han är en bra turneringspelare.

Han slår som sagt om i BB till 25k.

Jag borde nog ha lagt denna hand men bestämmer mig att ställa och han steker lite eftersom han inte har jättemycket mer än mig. Men synar till slut med QQ såklart :(.

Det var som sagt det bästa resultat i turneringar så en del back på dessa men eftersom jag är en cashgame spelare så har det varit mitt huvudsyfte med live spelet.

Har varit ganska sjuk aktion och det som har spelats är 5/10 och 10/20. När man spelat 10/20 på den ena klubben vissa dagar så skulle man väl kunna kalla det 50/100 lika gärna. Borden har varit fullt med fiskar och det har blivit en del pengar men kunde varit mycket mer eftersom jag haft en del otur.

Online så har jag startat spela på en ny deal på ipoker. Var lite orolig att mycket värde skulle förvinna med VC-poker men det finns så sjukt mycket värde fortfarande. Sedan har jag haft lite problem med att hitta en bra VIP-deal men detta är fixat nu och den jag kör på nu är den bästa jag haft. Kan ju alltid vara lite vanskligt med under the table deals men hittar man en bra så är det ju värt så mycket mer än de erbjudanden man får från rakebacksiter :-D .

Nu ska jag försöka klonka en bra turneringsplacering i Vegas Team challange. Ska bli kul att åka till Birmingham igen och den här gången ska vi vinna. Spelat en liknande turnering med liknande pris och vårat lag var så sjukt nära att ta hem hela skiten. Men vi drogs med sjuka beats. http://www.lasvegasteamchallenge.com/

Cya

• 3 weeks later...
Postad

Klonkat 2 stycken mindre live turneringar senaste veckan och kanske plusat ca 5k på dem. Minus sidan är dock att jag backat kanske 10k på cashgame. Detta har gjort mig lite frustrerad men vad kan man göra när man träffar dåligt och när motståndarna träffar en outare :shock:

Håller på att sätta up en egen pokerturnerings serie som kommer bli riktigt nice hoppas jag. Den kommer vara öppen för alla som vill spela.

Förhoppningsvis kommer jag på något bra sätt att få många att delta så det blir kul annars kommer övervärdet vara grymt efter som det är typ 5k addat.

Om någon har bra tips på hur man hittar folk som vill vara med får de gärna komma med förslag eftersom turneringen redan ligger upp.

Online har jag knappt spelat men kvällar jag har provat så har det verkligen inte gått bra. Har säkert backat 10-15k även om jag knappt spelat nått. Aja kanske ska spela en session snart och hoppas att det går bra