Gå till innehåll

Musikquiz - film&TV-tema


hubbahubba

Recommended Posts

Jag tycker att det är kul med quiz och tar det inte så blodigt. Det roligaste är väl när man känner att "YES, ingen annan kommer att kunna detta!". Eller när det slutligen lossnar på låten som man känner igen så väl men inte kan placera.

 

Hade jag bara räknat poäng för film hade Staahla och dev fått oavgjort.

 

 

Jag tycker även att gissningar är helt ok, men naturligtvis roligare om de är seriösa. Här får jag väl krypa till korset och erkänna att jag körde "Nintendo-tricket" på TV-spelsquizen:oops: Men det var ganska obvious.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att det är kul med quiz och tar det inte så blodigt. Det roligaste är väl när man känner att "YES, ingen annan kommer att kunna detta!". Eller när det slutligen lossnar på låten som man känner igen så väl men inte kan placera.

 

Hade jag bara räknat poäng för film hade Staahla och dev fått oavgjort.

 

 

Jag tycker även att gissningar är helt ok, men naturligtvis roligare om de är seriösa. Här får jag väl krypa till korset och erkänna att jag körde "Nintendo-tricket" på TV-spelsquizen:oops: Men det var ganska obvious.

Min oslagbara taktik är att först lyssna igenom alla alternativ och skriva ner de 3-4 jag kan direkt och skriva "lol" på de jag känner igen. Sen går jag tillbaka till mina "lol" och kollar upp på youtube/spotify eller dylikt om det är från något av de associationer jag får upp i samband med låten. Sen om det är följdfrågor så wikiar/googlar jag dem om jag orkar. Jag trodde youtubandet/spotifyandet var praxis i sådana här quizzar, wikiandet och googlandet inser jag dock att det är på gränsen. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...