HTDrD Postad 20 Juni , 2005 Rapport Share Postad 20 Juni , 2005 Ny på sidan och har med stort intresse läst massa inlägg och en del dagboksanteckningar. Är grymt imponerad, eventuellt förfasad, över de stora vinster som en del spelare gör. Tänkte försöka skriva en dagbok för att tighta till spelet lite eftersom jag ständigt förlorar efter en uppgångsperiod. Känner mig också väldigt osäker på om det kommer att gå för mig att vinna i långa loppet. Den som lever får se helt enkelt och du kanske kan läsa om det här. Fakta: 35 år, yrkesarbetande med fru och barn. Dvs inte helt optimalt för att tillbringa mycket tid framför datorn. Bankrulle 21/6: 923 $ Hittills har jag spelat sedan mitten på april. Förlorade och förlorade i början och hade investerat runt 350$ innan det vände och har spelat upp mig från 60$ till nuvarande 923$ sedan början på juni. Vet inte varför det plötsligt släppte och jag började vinna, var säkert en hel del flyt plus att jag lärde mig att inte göra de värsta misstagen. Just nu har jag dock stampat på samma summa i en vecka eller så och förlorat runt 180$ de två senaste dagarna. Största förlusten kom igår när jag nollades på 100NL efter 30 minuter efter förfärligt spel. Riktigt uselt. Det var mitt andra försöka på 100NL och det första slutade lika illa med an all-in torsk efter kort tid. Mål: Att dra in extra pengar varje månad. Jag siktar på att nå 500$/månad. Sedan har jag som mål att öka vinsterna och kunskaperna och spela på mera avancerade nivåer. Delmål: Inte spela för länge på kvällarna. Har problem med att jag ofta avslutar sessionen med förluster. Skärpa upp disciplinen och spela tightare. Spel just nu: NL50 Sh och SnG 20$. Ibland vanlig 50NL men där har resultaten varit katastrofala (fattar inte varför) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
HTDrD Postad 20 Juni , 2005 Författare Rapport Share Postad 20 Juni , 2005 Min första hand är antagligen den värsta jag någonsin spelat. från gårdagens mardrömssession: Ganska mycket action. Snubben med 350$ vann en all-in på 350 med två par 9&6 mot par i äss. Den personen som förlorade är den jag möter i den här handen (NN3). 100 NL, 6-manna. NN1: 50$ NN2: 350$ NN3: 150$ NN4: 50$ NN5: 75$ Jag: 75$ Sitter i BB får 9,2o. Två spelare går med på 1$ och jag får grattis flop. [7h,8h,9c] Jaha, med på en skithand och får toppparet. NN3 betar 2$ och NN5 lägger sig. Jag synar. Turn: [9s] perfectamundo. 3 9:or på den här skithanden. Potten är på 6$ och NN trycker in 15$.. Hmm.. känns inget vidare. Höja 3xpott. Men vad tusan högsta trissen är inte illa och kan inte lägga mig. Syn. River: [Kc] NN3 all-in direkt... Jag har runt 50$ kvar och tänker 5 sekunder innan jag synar. Gjuten förlust förstås mot 10-6 och stege. Bara att lämna bordet med svansen mellan benen. Det var sannolikt den sämsta hand jag någonsin spelat och jag var så grymt sne efteråt hur handen utvecklade sig. Känns möjligtvis som om synen på turn var ok, men all-in var givetvis askorkat. Dock hade jag sett när NN3 förlorade en all-in pot på 350$ med par i äss tidigare. Sånt här ska jag försöka slipa bort och också klara av att spela så här för att vinna (och hoppas att jag råkar på någon lika korkad). Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
HTDrD Postad 21 Juni , 2005 Författare Rapport Share Postad 21 Juni , 2005 Det här kan bli riktigt pinsamt. Jag har försökt tänka ut lite strategier för att undvika förluster och kanske fortsätta vinna. En var att skriva i den här dagboken eftersom jag tänkte att det skulle göra att jag blir ”tvingad” att spela bra och få in pengar. Börjar dock pinsamt uselt. Läste en annan dagbok här i forumet igår, den av Swede, och blev både förfärad och peppad. Killen beskriver en sinnesjuk framgång och det verkade mest som han har tur (vad vet jag) med en extremt aggressiv spelstil. Den tilltalade mig och jag tänkte att eftersom jag ändå spelar som bäst NL shorthanded varför inte spela två bord samtidigt och vara aggressivare. Sagt och gjort, loggade in på Partypoker och satte mig vid två bord. Första handen fick jag nötflushen med klöver äss på hand. Två knektar på bordet och motståndaren har kåk. Han var snäll/dålig och tog bara halva min stack, men det satte mig i tiltmode direkt och en timme senare har jag förlorat mer än någonsin. Hade rejält med oflyt, men upptäckte också att jag inte klarade två SH-bord samtidigt. Brukar spela en SnG eller ett 10manna tillsammans med SH när jag spelar två bord vanligtvis. Tillslut lyckade jag dock trippla inköp vid ett bord och placerade mig 2:a och 3:a i de 2 SnG jag spelade vilket fick förlusterna att stanna vid modesta –20$. Rena vinsten eftersom jag ett tag låg runt –200 och hade sänkt mig totalt. Dagens hand: NL50. Stämningen avsevärt påverkad av att två spelare tiltar duktigt. En kille förlorade 40 av 80 dollar i en jämn pott och har gått all-in i två raka potter efter det. Jag gnuggar händerna och tänker ta resten av hans pengar när tillfället kommer. Inga problem. Tiltgubbe: 40$ NN1: 60 $ Jag: 150$ NN2-5: x$ Tiltmannen höjer till 3,5$, dvs 7xBB i första position. Jag har 77 och är med. Kan detta vara handen jag tar stålarna? NN1 från BB höjer till 7. Känns inget vidare men vi synar båda och här kommer kulorna flyga, det känns. Flop: [6s,6c,3h] Ahh, smög på skärmen och 7:orna är väldigt lika 6:orna. Var besviken som fan när jag såg att jag inte träffat. NN1 höjer 5$ och utan att tveka trycker tiltaren in alla pengar, runt 40$. Jag tänker länge, 77 är bra, troligen leder jag, men killen som sitter bakom har först höjt till 14BB och sedan 5$ på floppen. Troligtvis har han högre par än mig. Känns tungt som fan och jag lägger handen. NN1 steker länge, synar med 1-2 sekunder kvar. Vinner på par i sexor med äss högt tillsammans med dam.. Attans, den potten hade varit värd runt 100$ och jag gjorde fel eftersom jag läste den andre fel. Bara att ta nya tag. Fråga: Hur ställer man in skärmen så att borden kan visas bredvid varandra. Nu har jag dem överlappande och det fungerade inte alls med två ”snabba” bord. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
busen Postad 21 Juni , 2005 Rapport Share Postad 21 Juni , 2005 Fråga: Hur ställer man in skärmen så att borden kan visas bredvid varandra. Nu har jag dem överlappande och det fungerade inte alls med två ”snabba” bord. Högerklicka på skrivbordet, välj egenskaper. Tryck på fliken uppe till höger "inställningar" och ändra skärmupplösningen så att allt blir minde. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bimpi Postad 21 Juni , 2005 Rapport Share Postad 21 Juni , 2005 Fråga: Hur ställer man in skärmen så att borden kan visas bredvid varandra. Nu har jag dem överlappande och det fungerade inte alls med två ”snabba” bord. nu vet jag inte om jag förstått frågan rätt men... det är inte säkert att det går beroende på skärm och grafik-kort. Men testa högerklicka på skrivbordet och välj egenskaper -> inställningar och där drar du upp upplösningen i max. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
busen Postad 21 Juni , 2005 Rapport Share Postad 21 Juni , 2005 Är Du medlem i The Ark, captenpro ? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
HTDrD Postad 22 Juni , 2005 Författare Rapport Share Postad 22 Juni , 2005 Hade en bra dag igår som delvis förstördes av tiltande/uselt spel i en hand. Har gått riktigt bra i SnG på 20$ de senaste dagarna och jag lyckades vinna en igår och kom dessutom 3:a i en av de andra tre jag spelade. Dagens hand: Tyvärr återigen en helt uselt spelad hand. Pinsamheterna fortsätter, ser fram mot att posta en bra hand snart. 50 NL. Min första hand vid bordet. Har ingen aning om stämningen. Sex man sitter ned med runt 50$ var. Jag får [8s,8c]. En av motståndarna höjer till 2,5$ och jag är den enda som synar. Flop: [2h,3c,Jh] Inte helt fel om han inte har högt par eller en knekt. Jag höjer 5$ för att halvbluffa bort honom om han inte hade par. Han synar dock och det kan man ju göra med två överkort. Turn: [Js] All-in direkt från mig, inte en sekunds betänketid. Jag har ingen aning om vad jag tänkte, men så fort jag såg knekten tryckte jag in alla pengarna. Motståndaren tänker en stund och synar sedan. Sista kortet ointressant och han visar upp AA. Vad ska man säga? Jag vet inte riktigt vad jag tänkte, beslutet kom blixtsnabbt och det kostade 50$… Inte helt nöjd med det om man säger. Dagen slutade dock plus 80$. Rulle dag 2: 903$ Rulle dag 3: 981$ En fråga föresten, jag anmälde mig till Neteller i mitten på förra veckan, men de har fortfarande inte ringt upp mig. Brukar det ta så lång tid? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bimpi Postad 22 Juni , 2005 Rapport Share Postad 22 Juni , 2005 Är Du medlem i The Ark, captenpro ? hehe, näe sitter på jobbet och försöker få det att se ut som jag gör något så jag är inte så snabb på att svara Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bimpi Postad 22 Juni , 2005 Rapport Share Postad 22 Juni , 2005 En fråga föresten, jag anmälde mig till Neteller i mitten på förra veckan, men de har fortfarande inte ringt upp mig. Brukar det ta så lång tid? anmälde? de ringer ju först upp efter att du certifierat dig och det tog ett par dagar för mig eller det kanske tog en vecka, kommer inte riktigt ihåg. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hattricker Postad 22 Juni , 2005 Rapport Share Postad 22 Juni , 2005 Tjenare DrD! Din gamla seriekollega från Ib här! (Ankan) Tänkte bara tipsa dig om att vi har ett förbund i "vårt spel" som heter pokerplayers som är vädligt aktivt och ger många bra tips och reflektioner. Bland annat så är "highrollern" Telefonkiosk med, och även Sunne har jag sett på sistonde. Lycka till med pokern, jag får väl följa din dagbok lite. Du har ju mig på ICQ:n också. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
HTDrD Postad 22 Juni , 2005 Författare Rapport Share Postad 22 Juni , 2005 Jo, det var det jag menade. "Certifierade mig" i mitten på förra veckan. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Waggho Postad 22 Juni , 2005 Rapport Share Postad 22 Juni , 2005 Tänkte försöka skriva en dagbok för att tighta till spelet lite eftersom jag ständigt förlorar efter en uppgångsperiod. ... Bankrulle 21/6: 923 $ ... har spelat upp mig från 60$ till nuvarande 923$ sedan början på juni. ... förlorat runt 180$ de två senaste dagarna. Största förlusten kom igår när jag nollades på 100NL efter 30 minuter efter förfärligt spel. Hej! Det låter som att du har problem med svängningarna i poker och känner att du inte riktigt vet vad de beror på. Saken är den att svängningarna är stora, för alla som spelar och man löser problemet enklast genom att ha en rejäl bankrulle. NL100 med <$1000 är inte att rekommendera! De oundvikliga upp- och nergångarna märks mycket mer än din förväntade vinst, och i värsta fall (eller till och med "förr eller senare") så slutar du med nada på kontot. NL50 bör inte vara några problem med 20 inköp om du trivs på den nivån, men tänk också på att shorthandedspel ger större varians än fullbord. Det allvarligaste och vanligaste misstaget folk gör i poker är inte att spela KT UTG utan att de spelar på en nivå som är för hög för sin rulle. Hellre gå ner en nivå och missa några dollar i förtjänst än att gå upp för tidigt och låta variansen äta av ens rulle. Läs gärna gdailys artikel i ämnet, den är mycket bra. http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=481 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
HTDrD Postad 22 Juni , 2005 Författare Rapport Share Postad 22 Juni , 2005 Tack för tipsen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
HTDrD Postad 23 Juni , 2005 Författare Rapport Share Postad 23 Juni , 2005 Det gick skapligt igår och jag lyckades vinna 50 $. Vet egentligen inte hur det gick till för jag minns mest snöpliga förlusthänder. Var flera intressanta varav en riktigt sjuk. Spelade en SnG och hade QJ i ruter och gick med från lilla blind. Floppen kommer 2-2-J och de tre första spelarna som är med checkar varpå en shortstackad spelare höjer halva sin stack. Jag är ganska säker på att leda eftersom han bara limpade med och höjer all-in. Han synar och visar Q-J i spader... Gissa vad som händer? Jo turn och river är spader varpå killen får en färg. Surt som fan. Här är en hand som jag undrar om jag spelade rätt. 50 NL, Stämningen på bordet rätt aggressiv med 2-3 bra spelare. Han jag möter i den här potten var nog vassast, men hade haft otur och förlorat på oturliga händer innan. NN1-5: ca 50$ Jag : ca 130$ Jag sitter som tvåa och får QQ. Killen innan höjer till 2$ och jag synar. Killen efter, han som jag tyckte var bra höjer till 5$. Vi är tre som är med och ser floppen. Kändes inget vidare bekvämt och korten faller: [8h,9r,4h] Jag skruvar lite på mig, bra flopp med överpar men jag vet att det kommer kosta saftigt om han som höjde till 5$ har högre par. Han har hela tiden varit aggressiv och efter att jag checkat betar han 1/3 pott. Killen före mig lägger sig och jag synar. Turn: [9r] Han fortsätter att höja 5$ och här tänker jag länge. Vet inte vad som är rätt, men bestämer mig för att reraise för att få ut någon information om vad han kan tänkas ha samt att indikera att jag har en nia för att omöjligt få honom att lugna sig om han har överpar. Han lägger sig. Vad tycker ni om hur jag spelade här? Han sa sedan att han hade A-10 i spader. Jag var mycket orolig, men hade antagligen kunnat vinna en del mera om jag inte höjt. Men å andra sidan var hela stacken i fara. Rulle: 1033$, +51$. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
HTDrD Postad 27 Juni , 2005 Författare Rapport Share Postad 27 Juni , 2005 Midsommar över och det blev förstås inte så mycket spel. Förutom att jag spelade med min pappa och broder utan pengar. Det är kanske inte så upphetsande, men jag tänkte iaf dela med mig av en hand som jag tror aldrig överträffas i min pokerkarriär. Vi är tre stycken i en "turnering", min fru är utslagen!... Pappa: 2500 Jag: 4000 Brorsan: 1500 Jag; [7 7 ] Pappa; [J 10 ] Brorsan; [5 4 ] Stora mörken på 200 och alla gick med. Flop; [J J 6 ] Pappa började och höjde 100, brorsan som alltid spelar aggressivt gick all-in. Jag visste att han inte hade något och eftersom min pappa alltid synar all så höjde även jag all-in för att förmå honom att lägga sig om han hade två överkort. Han syndade lite surt och när vi la upp korten var han ju 95% favorit och enda han kunde förlora mot var en sjua eller runnerrunner färg. Turn: [7 ] Där satt den. Man drog in en 2:outare. Så var man lite glad men såg att brorsan plötsligt var lite levande då han hip som happ fått färgstegedrag. River: [3 ] Vad säger man? Jag tror inte jag kommer spela en liknande hand någonsin igen. Rulle: 1061 $ Innan helgen: 1033 $ Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
HTDrD Postad 28 Juni , 2005 Författare Rapport Share Postad 28 Juni , 2005 Det har gått riktigt bra för mig de sista dagarna. Har vunnit mer än det mål jag satte upp för ett par veckor sedan och har dessutom äntligen fått mitt Neteller konto. Så nu tänkte jag byta site från Partypoker till någon annan och försöka dra in lite bonusar också. Är det någon som har några bra tips? Tänkte börja med empire poker för att få deras bonus plus programmet pokeroffice. Är det någon som har använt det? Vann föresten min största pott hittills igår. Om ni läste tidigare så har jag gjort 2 försök på 100NL och blivit nollad på 30 minuter båda gångerna. Har känt mig stark sista tiden och tänkte att jag skulle försöka igen. I förrgår lyckades jag överleva en timme (+3$) och i går gick det äntligen bra och jag vann två inköp under en sällsynt lyckad session. Rulle: 1296$ Start: 923$ Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
HTDrD Postad 29 Juni , 2005 Författare Rapport Share Postad 29 Juni , 2005 Har gått ytterligare framåt men jag är ändå frustrerad idag. Signade upp på Interpoker igår efter att ha blivit tipsad om dem. La in 100$ och kommer få en bonus på 90$ när jag spelat tillräckligt med händer. Har dock inte vant mig med gränsnittet på deras sida och tyckte det var väldigt svårt att "börja om" med bara 100$. Vill ju spela av mina händer så fort som möjligt och det fanns inte speciellt många bord och de 0.15-0.25 som fanns var trista som fan. Sagt och gjort, dumt nog satte jag mig med 80% av kapitalet på en 0.5/1 NL shorthanded. Det gick bra första session och jag låg en 40-50$ innan den här handen förstörde dagen. 0.5/1 NL-6 manna. NN1-5: 20-200$ Jag: 80$ Dealt to Jag: [A K ] Flera limpade in före mig och jag höjde till 4$. Bordet var löst och aggressivt och minst en av spelarna verkade riktigt dålig. Dock ej den killen jag mötte här. Han som hade limpat närmast innan mig höjde från 4 till 7. Konstig höjning tyckte jag men var givetvis med. Flopp: [A 5 5 ] Riktigt bra. Checkar för att ge honom chansen att bluffa bort lite pengar. Han höjer 7$ och jag synar. Allt är perfekt. Turn: [10 ] Fi höjer 21$. Hmm.. Vad tusan nu då? Han måste väl förstå att jag har något? Jag funderar vad han har och tänker A-K-A-J. Med A-10 borde han väl inte höjt till 7$ direkt. Syn. River: [9 ] Han går all-in, ca 40$ för mig. Känns tradigt och jag ser inga rimliga alternativ till händer han kan ha. Jag slår ju A-Q och A-J och på A-K delar vi. Synar. Fi: [10 10 ] Jaha.. Jag missade helt enkelt att han kunde ha 10:or. Var sur som fan efteråt eftersom jag tyckte det var surt att åka på 10:an på turn när jag hade perfekta kort. Förhoppningsvis lär jag mig något av den här handen och tänker lite längre än vad jag klarade av denna gången. Rulle: 1270$ +Bonus: 90$ Start: 923$ Vad har ni för någon erfarenhet av Interpoker föresten. Förutom den där potten kändes de jag mötte som tomtar. Dock var det väldigt obekvämt att spela för nästan alla pengar jag hade på siten vid ett enda bord. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Timmi Postad 29 Juni , 2005 Rapport Share Postad 29 Juni , 2005 du borde ha rasiat bort han på floppen, antingen har han AK som dig eftersom han rerasia dig eller PP 1010-KK Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
HTDrD Postad 29 Juni , 2005 Författare Rapport Share Postad 29 Juni , 2005 Det är ett problem jag har. När jag väl träffar händer vill jag gärna att det ska betala sig och tar det ofta lugnt. Det har betalat ganska bra, men kan ju som synes hoppa upp och bita mig i rumpan också. Hade allt gått som jag hade hoppats hade han inte träffat något och fortsatt sätta in pengar för att bluffa bort mig. Ska fundera efter den här förlusten om det är dags att ändra spelstil. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
HTDrD Postad 29 Juni , 2005 Författare Rapport Share Postad 29 Juni , 2005 Vilken brutalt frustrerande dag Har försökt spela av antalet rakade händer på Interpoker direkt för att nå bonusen. Har faktiskt plussat runt 50$ hos dem, men det har ändå känts brutalt tungt då jag aldrig sett sämre motståndare och dragits ut gång på gång. Helt sinnes. Värst var när jag höjde rejält med AK, två tomtar med. Floppen A-Q-10 och jag gick all-in. En synar med 10-6 på handen.. Svårt att förlora den handen, men jag lyckades. Som om detta inte var nog åkte jag på fett med stryk på Partypoker samtidigt. Värst var dock när en snubbe disconnectade när jag bjudit högt på rivern. Han vann med högre kicker och var tillbaka bara sekunder efter potten var klar och hånade mig. Italienare givetivs. Tvi. Utan den hade jag varit plus idag, men nu blev det första minusdagen på ungefär en vecka. Mailade Partypokers support om den handen och hoppas att jag kan få tillbaka pengarna alternativt att snubbe åker på något straff. ***** Hand History for Game 2283365570 ***** $50 NL Hold'em - Wednesday, June 29, 18:26:42 EDT 2005 Table Table 36887 (6 max) (Real Money) Seat 1 is the button Total number of players : 6 Seat 4: HTDrD ( $55.76 ) Seat 1: DaNutzShipIt ( $106.25 ) Seat 6: ThueS ( $50 ) Seat 5: vargen11 ( $53.3 ) Seat 3: Lud22 ( $35.75 ) Seat 2: gnnar_o_scem ( $45 ) gnnar_o_scem posts small blind [$0.25]. Lud22 posts big blind [$0.5]. ** Dealing down cards ** Dealt to HTDrD [ 4d Ad ] HTDrD calls [$0.5]. vargen11 folds. ThueS folds. DaNutzShipIt folds. gnnar_o_scem raises [$2.75]. Lud22 calls [$2.5]. HTDrD calls [$2.5]. ** Dealing Flop ** [ Ac, 8c, 7d ] gnnar_o_scem bets [$5]. Lud22 folds. HTDrD calls [$5]. ** Dealing Turn ** [ 3h ] gnnar_o_scem bets [$5]. HTDrD raises [$10]. gnnar_o_scem calls [$5]. ** Dealing River ** [ 3c ] gnnar_o_scem checks. HTDrD bets [$12]. gnnar_o_scem could not respond in time.(disconnected) HTDrD shows [ 4d, Ad ] two pairs, aces and threes. gnnar_o_scem shows [ Jd, As ] two pairs, aces and threes. HTDrD wins $12 from side pot #1 with two pairs, aces and threes. gnnar_o_scem wins $37.05 from the main pot with two pairs, aces and threes with jack kicker. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
rickie Postad 30 Juni , 2005 Rapport Share Postad 30 Juni , 2005 Här är en hand som jag undrar om jag spelade rätt. 50 NL, Stämningen på bordet rätt aggressiv med 2-3 bra spelare. Han jag möter i den här potten var nog vassast, men hade haft otur och förlorat på oturliga händer innan. NN1-5: ca 50$ Jag : ca 130$ Jag sitter som tvåa och får QQ. Killen innan höjer till 2$ och jag synar. Killen efter, han som jag tyckte var bra höjer till 5$. Vi är tre som är med och ser floppen. Kändes inget vidare bekvämt och korten faller: [8h,9r,4h] Jag skruvar lite på mig, bra flopp med överpar men jag vet att det kommer kosta saftigt om han som höjde till 5$ har högre par. Han har hela tiden varit aggressiv och efter att jag checkat betar han 1/3 pott. Killen före mig lägger sig och jag synar. Turn: [9r] Han fortsätter att höja 5$ och här tänker jag länge. Vet inte vad som är rätt, men bestämer mig för att reraise för att få ut någon information om vad han kan tänkas ha samt att indikera att jag har en nia för att omöjligt få honom att lugna sig om han har överpar. Han lägger sig. Vad tycker ni om hur jag spelade här? Han sa sedan att han hade A-10 i spader. Jag var mycket orolig, men hade antagligen kunnat vinna en del mera om jag inte höjt. Men å andra sidan var hela stacken i fara. Rulle: 1033$, +51$. Så du har ett överpar på en rätt så farlig bräda, du checkar, snubben som gjorde reraise preflop gör en fjuttig bet på 1/3 av pott. Det här tyder ju på att ingen har träffat någonting, om nån hade träffat nånting på floppen så skulle dom förmodligen beta mer än 1/3 för o skydda sig mot eventuella drag. De flesta som lirar poker är iaf rätt så aggressiva när det ligger 2 av samma färg på floppen. Så jag skulle göra en rätt så fet reraise redan på floppen. Förstår inte riktigt hur du menar att du skulle kunna vinna mera genom o bara syna? Du vet ju inte heller om han har ett färg-drag och du kan inte ge ut gratiskort hur som helst. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
HTDrD Postad 30 Juni , 2005 Författare Rapport Share Postad 30 Juni , 2005 Hade jag synat ned fanns det ju bra chans att han hade tryckt in 5-10$ till på en bluff på river. Det fungerar ofta så har jag märkt och jag tar det ofta lugnt med checkraiser eftersom de flesta lägger sig direkt då, iaf på den här nivån. Har läst Phil Helmuths "Playing like the pro´s" och har precis fått boken small stakes hold´em med bl a Slansky. Har läst lite och ser nu att det handlar om limit, men hoppas ändå lära mig en del. Har ni några bra tips för att läsa in sig på 1) grundläggande pokerteori och 2) No limit? Kan man föresten få tillbaka pengar om man anmäler att motståndaren fuskat med en disconnenct? Hoppas iaf att få tillbaka pengarna och anmälde honom till Partypoker. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
rickie Postad 30 Juni , 2005 Rapport Share Postad 30 Juni , 2005 Hade jag synat ned fanns det ju bra chans att han hade tryckt in 5-10$ till på en bluff på river. Det fungerar ofta så har jag märkt och jag tar det ofta lugnt med checkraiser eftersom de flesta lägger sig direkt då, iaf på den här nivån. Har läst Phil Helmuths "Playing like the pro´s" och har precis fått boken small stakes hold´em med bl a Slansky. Har läst lite och ser nu att det handlar om limit, men hoppas ändå lära mig en del. Har ni några bra tips för att läsa in sig på 1) grundläggande pokerteori och 2) No limit? Kan man föresten få tillbaka pengar om man anmäler att motståndaren fuskat med en disconnenct? Hoppas iaf att få tillbaka pengarna och anmälde honom till Partypoker. Möjligt att han skulle bluffat på river, men oxå möjligt att han skulle ha förbättrat till bäst hand. Det är viktigt att betta/raisa när man leder så att folk får betala för att dra ut en. Även om man kanske går miste om lite bluff-pengar här och där så lönar det sig. Ang boktips så är det många som rekommenderar pokerhandboken. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
rickie Postad 30 Juni , 2005 Rapport Share Postad 30 Juni , 2005 0.5/1 NL-6 manna. NN1-5: 20-200$ Jag: 80$ Dealt to Jag: [A K ] Flera limpade in före mig och jag höjde till 4$. Bordet var löst och aggressivt och minst en av spelarna verkade riktigt dålig. Dock ej den killen jag mötte här. Han som hade limpat närmast innan mig höjde från 4 till 7. Konstig höjning tyckte jag men var givetvis med. Flopp: [A 5 5 ] Riktigt bra. Checkar för att ge honom chansen att bluffa bort lite pengar. Han höjer 7$ och jag synar. Allt är perfekt. Turn: [10 ] Fi höjer 21$. Hmm.. Vad tusan nu då? Han måste väl förstå att jag har något? Jag funderar vad han har och tänker A-K-A-J. Med A-10 borde han väl inte höjt till 7$ direkt. Syn. River: [9 ] Han går all-in, ca 40$ för mig. Känns tradigt och jag ser inga rimliga alternativ till händer han kan ha. Jag slår ju A-Q och A-J och på A-K delar vi. Synar. Fi: [10 10 ] Jaha.. Jag missade helt enkelt att han kunde ha 10:or. Var sur som fan efteråt eftersom jag tyckte det var surt att åka på 10:an på turn när jag hade perfekta kort. Förhoppningsvis lär jag mig något av den här handen och tänker lite längre än vad jag klarade av denna gången. Att han gör en limp/reraise preflop tyder på ett högt par. Fast väldig mesig höjning med ytterliggare 3 dollar eller vad det var, såna reraises fyller ingen funktion förutom o bygga upp potten. Iaf, på floppen kommer ett ess, vilket är sjysst för dig. Här kan du checka och låta han bluffa, men sen skulle jag göra en reraise och ta hem potten direkt. Det är inte sannolikt att han kommer bluffa mera på potten, för han kan knappast representera triss i 5or, och han borde misstänka här (om du synar el. höjjer) att du har 2-par i ess o femmor. Så oftast när motståndare bettar på 4-5e gatan kommer vara när dom har förbättrat sin hand till den bästa. Förmodligen kommer spelaren inte kunna släppa AQ, AJ om han har det (inte troligt dock med tanke på preflop reraisen) så av dom händerna får du ju betalt även om det är du som står för bettandet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
fl0w Postad 30 Juni , 2005 Rapport Share Postad 30 Juni , 2005 Tycker bara du synar, synar, synar, synar, synar... Du måste lära dig vara mer aggressiv. Väntar du bara på att motståndaren skall betta och sen synar så ger du honom både initativet och möjlighet till gratiskort som kan slå dig. Prova betta ut när du träffar, mer ofta än sällan så får du synar på bet du aldrig trodde kunde funka. Om du nu slowplayar och låter motståndaren betta ut, och han gör det rejält, är du säker på att du har honom slagen MÅSTE du höja, alltså checkraise. Annars förlorar du pengar, om du inte är säker på att han kommer fortsätta bluffa hela vägen till rivern, och du inte kan bli utdragen . Prova spela mer agressivt, det kommer löna sig. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts