alve Postad 20 Juni , 2005 Rapport Postad 20 Juni , 2005 Ingen direkt read på fi alls. Sitter och spelar 4:a bord för andra gången i mitt liv, och det är svårt att plocka upp read på alla då . ** Game ID 393018274 starting - 2005-06-19 23:41:43 ** French Mayfly [Hold 'em] (0.10|0.20 No Limit - Cash Game) Real Money - nattman sitting in seat 1 with $5.78 - Blomman77 sitting in seat 2 with $8.01 - robster24 sitting in seat 3 with $14.10 - TZone sitting in seat 4 with $37.30 - BigBalls76 sitting in seat 5 with $19.10 [Dealer] - Ryaan sitting in seat 6 with $10.05 - PrankMnky883 sitting in seat 7 with $37.67 - superzocker sitting in seat 8 with $8.40 - kustomkat sitting in seat 9 with $18.60 - Jonkzor123 sitting in seat 10 with $48.49 Ryaan posted the small blind - $0.10 PrankMnky883 posted the big blind - $0.20 ** Dealing card to Jonkzor123: K , Q superzocker folded kustomkat called - $0.20 Jonkzor123 called - $0.20 Jag limpar med KQo, oftast ingen som höjer och i en ohöjd pot kan man få ut pengar mot sämre K eller Q på denna limit enligt mig. nattman called - $0.20 Blomman77 called - $0.20 robster24 called - $0.20 TZone folded BigBalls76 folded Ryaan folded PrankMnky883 checked ** Dealing the flop: 2 , 7 , Q PrankMnky883 checked kustomkat checked Jonkzor123 bet - $1.00 Floppen ger mig toppar, finns ingen direkt steg- eller färgchans på bordet. Men jag väljer att betta ~pot för att försöka få betalt av sämre händer här. nattman folded Blomman77 folded robster24 folded PrankMnky883 folded kustomkat called - $1.00 Han synar, slowplayar han ett monster i och med att det inte finns mycket till dragchans? Eller har han en tveksam hand? ** Dealing the turn: 7 kustomkat checked Jonkzor123 bet - $2.00 Nu är det två klöver på bordet. Fi checkar till mig ser ingen anledning varför jag inte skulle leda nu. Bettar ~2/3pot. kustomkat called - $2.00 Synar igen, han kan väl inte dragit efter runner runner flush? Borde han inte raiseat med monster? Tveksam hand börjar kännas mer och mer troligt. ** Dealing the river: 3 kustomkat bet - $5.00 En tredje klöver faller och fi bettar ut direkt. Varför? Jag tror inte han suttit och dragit mot runner runner flush. Han kanske hade en hand som A7s klöver? Vilken hand kan jag slå som han bettar här? Ska jag ta synen? Mest undrar jag vad ni hade gjort på rivern . Men som vanligt tar jag mer än gärna mot kommentarer om mitt spel hela handen igenom. Citera
Kotoryu Postad 20 Juni , 2005 Rapport Postad 20 Juni , 2005 Runner runner klöver tror jag inte på. Men han har kanske en sjua. 72 off-suit såklart! Citera
Hoson Postad 20 Juni , 2005 Rapport Postad 20 Juni , 2005 Svårt att säga när han check/synar hela vägen för att sen slå om på rivern. Tror mer att han limpade på ett lågt pocket par typ 2'or och prickade ett set på floppen. Du kanske skulle ha kostat på dig en höjning innan flopp för att se hur landet ligger. Annars lagt dig. Citera
alve Postad 20 Juni , 2005 Författare Rapport Postad 20 Juni , 2005 Du kanske skulle ha kostat på dig en höjning innan flopp för att se hur landet ligger. Annars lagt dig.Tycker att KQ inte klarar sig lika bra i en höjd pott som i en ohöjd. Ofta i höjda potter möter man händer som AK och AQ och även ibland AA och KK. Då är man hyffsat dominerad, därför undviker jag dessa händer i höjda potter. Citera
Barf Postad 20 Juni , 2005 Rapport Postad 20 Juni , 2005 kustomkat bet - $5.00 En tredje klöver faller och fi bettar ut direkt. Varför? Jag tror inte han suttit och dragit mot runner runner flush. Han kanske hade en hand som A7s klöver? Vilken hand kan jag slå som han bettar här? Ska jag ta synen? Mest undrar jag vad ni hade gjort på rivern . Men som vanligt tar jag mer än gärna mot kommentarer om mitt spel hela handen igenom. Svårt för din mostståndare att A7s i klöver eftersom 7 ligger på brädet. Qxs i klöver är väl en möjlig hand fi skulle kunna sitta på och spela på samma sätt och likaså ett slöspelat set. Att han klonkade triss i sjuor har jag svårt att se eftersom han inte slog om på turn, vilket borde vara det normala spelet även på denna nivå. Utan read på att fi är en riktig bluffgubbe hade jag förmodligen foldat ... Citera
alve Postad 21 Juni , 2005 Författare Rapport Postad 21 Juni , 2005 Svårt för din mostståndare att A7s i klöver eftersom 7 ligger på brädet.Har du rätt i . Misstag av mig.Jag själv såg inte många händer jag slog, endast TP sämre kicker tänkte jag på. Men jag tog synen eftersom jag inte riktigt trodde på honom. För det mesta får jag nog smaka set, eller något annat som slowplayats hela vägen. Men inte denna gång: Jonkzor123 called - $5.00 kustomkat shows: , Jonkzor123 wins $17.00 from the main pot End of game 393018274 Nog inte +ev att syna där dock. Citera
mabose Postad 21 Juni , 2005 Rapport Postad 21 Juni , 2005 ** Dealing the river: 3 kustomkat bet - $5.00 En tredje klöver faller och fi bettar ut direkt. Varför? Han betar förmodligen ut för att han är rädd att du ska checka ner dvs han tror sig ha bästa handen. Min gissning är att han har slowplayat 22 eller något liknande. Citera
Recommended Posts