Gå till innehåll

Rakapparat - vilken?


jon123

Recommended Posts

Är trött på hyvlar och tänkte slaska en rakapparat istället.

 

Vilken är bäst? Dyrast = bäst?

 

Skulle föredra om så mycket som möjligt vore automatiskt (rengörin, laddning).

 

Trimmer funktion vore ett plus, men absolut inget måste.

 

Hur funkar det med att använda skum, gel osv?

 

 

Edit: Ett par aktuella tester från oberoende källor vore guld.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Agreed på Crappy. Hyvel alla dagar. Har haft allt från dyra apparater till skit i mellansegmentet och ett är säkert; två dagars skäggstubb på halsen så gråter man efter mamma när man kör med apparaten. Hyvel, hyvel, hyvel.

 

Eller så anlägger man ett manligt skägg.

 

OT. Crappy, du har väl aldrig rakat dig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fan vad surt att utvecklingen inte har gått längre :(

 

varför finns det inga barberarsalonger längre i Sverige? rakknivsrakning är ju den riktiga nöten.

 

 

vi kan ju dock hålla tråden öppen, då det kanske finns några apparater som ingen av er har testat ännu som faktiskt presterar likvärdigt med en hyvel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Likvärdigt med en hyvel lär det inte vara men det ska dröja ett par veckor innan man (och huden) vant sig vid maskinen enligt någon lapp jag läste som följde med en maskin. Rakar mig inte varje dag så får ta hårtrimmern att raka mig innan jag kör på med den "riktiga". :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rakapparat är ju bra för att det går snabbt och du slipper hålla på med lödder etc. Kör också nån hyfsad braun, tycker det funkar helt ok. Blir ju obv bättre med blad men till vardags funkar maskinen helt ok, tid är pengar osv.

 

Köp ngn braun med såndär semitrimmer som mittklippare som plockar längre strån så blir du nog hyfsat nöjd iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rakapparat är ju bra för att det går snabbt och du slipper hålla på med lödder etc. Kör också nån hyfsad braun, tycker det funkar helt ok. Blir ju obv bättre med blad men till vardags funkar maskinen helt ok, tid är pengar osv.

 

Köp ngn braun med såndär semitrimmer som mittklippare som plockar längre strån så blir du nog hyfsat nöjd iaf.

 

var ungefär såhär jag tänkte också, men men avvaktar och om man orkar ta en riktig djupdykning med google någon dag så att man kan bilda sin egen uppfattning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...