Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

http://www.coinflip.com/news/jared-huggins-incredible-story-homeless-poker-player.html

Finns länkar till 2+2 och en massa videos. En gammal cyniker som jag tror tamefan på det hela. Jag hare inte gråtit på dryga 10 år och då har ändå kvinnan jag älskat dött. Men nu grät jag (antagligen mycket uppdämd skit). Det var det vackraste jag har läst på bra länge. Vilken lirare! Vilken humor! Vilken styrka! Vilket hjärta!

Jag skall tänka på honom när jag tiltar vilket jag gör ständigt. Och tänk att det finns vänlighet även på 2+2.

Postad

mmm, följt tråden/trådarna länge. Är i högsta grad verkligt, allt började som en standard bbv tråd som sedan när det uppmärksammades att han var i en större knipa än de flesta började folk hetsa honom att göra saker för pengar, mycke skit deletades men typ saker som att dricka hans eget piss etc togs upp.

Folk var rätt gräsliga, sen tog det en sjuk vändning då han utförde alla saker han blivit ombedd om och dessutom gjorde de riktigt snyggt.

Han har lagt ut några sköna videos och sen dess har det bara rullat på, folk har låtit han bo hos en, fixat jobb åt honom om än temporärt, och andra härliga saker.

Jag själv har skänkt pengar till honom, och många av oss andra. Det hela är ju diskutabelt huruvida man skall ge en pank degen pengar, men jag känner för honom i alla fall. Hans livshistoria och öde har inspirerat mig, uppskattar min egna situation bättre. Hans energi är ett riktigt lyckopiller helt enkelt.

Nu är han påväg in i Pokerstars Big Game för en $100k freeroll för att boosted J mfl har couchat honom i mtt's och sen har han på egen hand kvalicifierat sig genom 3 stadier och sedan har 2+2 röstat fram hans insändningsvideo.

Spännande tider för Jared!

Postad

gå igenom originaltrådarna hefman, han har aldrig någonsin bett om pengar. Det hela originerade i sig att folk gottade oh hade roligt åt honom som en driftkucku. Sen växte det och blev så mycket mer. Det finns så mycket till jaredhistorien.

hans familj

alla historier och incidenter kring hans hemlöshet

alla videos

alla som har mött honom och hjälpt honom

etc. Börja från början, läs om karln. Det kommer vara värt det. :)

Postad
kanske jag som är överdrivet paranoid men tror inte allt är som det verkar. har spanat genom halva videon och tycker han dodgear en del svar.

Vad är dodgear?

Först täkte jag att det var någon form levlig/trollning men mannen verkar vara på riktigt. Jag undrade hur han kunde skriva på en dator men han verkar ha suttit på Starbuck (kanske finns det datorer där i USA). Så jag har valt att tro på det hela. Och om det skulle visa sig vara en stor bluff så är den väldigt snyggt gjord till skillnad från T6 och annan skit.

Postad
Vad är dodgear?

Först täkte jag att det var någon form levlig/trollning men mannen verkar vara på riktigt. Jag undrade hur han kunde skriva på en dator men han verkar ha suttit på Starbuck (kanske finns det datorer där i USA). Så jag har valt att tro på det hela. Och om det skulle visa sig vara en stor bluff så är den väldigt snyggt gjord till skillnad från T6 och annan skit.

dodge=ducka/undvika

Får ju inget direkt svar på varför tex hans egen syster inte hjälper honom. Ser lite skumt ut att han har en Hummer parkerad utanför lägenheten. Sist men inte minst så hade jag nog sålt min laptop rätt snabbt om jag gick dagar utan mat. Känns ju fan som man svälter på en 2k kcal deff.

Men som sagt har inte följt denna story så kan ju ha fel.

Postad
dodge=ducka/undvika

Får ju inget direkt svar på varför tex hans egen syster inte hjälper honom. Ser lite skumt ut att han har en Hummer parkerad utanför lägenheten. Sist men inte minst så hade jag nog sålt min laptop rätt snabbt om jag gick dagar utan mat. Känns ju fan som man svälter på en 2k kcal deff.

Men som sagt har inte följt denna story så kan ju ha fel.

han har inte haft hus, han har bott i bilen. En skräpbil, han har haft vänner han har kunnat bo hos, han har bott hos rika pokerspelare (boosted J) som har coachat honom etc. Han har varit lite överallt, hans syster vet jag inte så mycket om, men hans övriga familj är crackheads/drugdealers/döda.

Och nej, hans laptop är hans #1 sätt att hitta jobb, han har till och med blivit "skolad" i en annan på 2+2 om hur man dumpsterdivar effektivast och säkrast då denne hade varit hemlös länge och anammat konsten. En sjukt lång post om just dumpsterdiving, det var rätt episkt o läsa, var en halv vetenskap.

Det enda man kan diskutera är varför han har envisats stanna i L.A när han väl blev hemlös, det är inte ett billigt ställe så varför skulle han stanna kvar där och kämpa på där?

Åka, söka jobb någon annanstans och få tag i ett boende för så mycket mindre penning och komma på fötter hade ju kunnat vara en idé.