Gå till innehåll

Problem med att bli vinnande


Herpeg

Recommended Posts

tjena!

 

Jag hade tänkt och berätta lite om mig själv och vad jag har spelat och hur länge. Har spelat poker i cirka 1 år nu med någon paus då och då, har spelat allt ifrån NL-10-20 till 6$ SNGS NLHE. Jag spelar även MTTs vilket kan bli upp till 26$. Mitt problem är väl att jag bestämmer mig för att spela SnGs och så håller det bara någon vecka sen så blir jag lite sugen på CG och kanske går för högt och skottar, dvs jag VET inte efter allt lirande om jag är vinnande eller förlorande men jag får ju gå efter att jag har förlorat mer än vad jag har vunnit på det senaste.

 

Men jag tycker ju själv att folket som spelar på dessa nivåer är inte så skarpa och jag tycker jag är mycket bättre än vad dom är och kan tänka mycket djupare, men ändå så lyckats jag ju inte bli den " vinnande spelaren " pga av skottningen tror jag.

 

Nu vill jag ha hjälp, har ni tips eller har ni experiance ang sånt här? Hur ska man låta bli att skotta på höga turrar osv, hur ska jag kunna stanna på 1 game utan att behöva byta hela jävla tiden? är tacksam för alla svar!

 

Och snälla, försök undvik dom där spydiga kommentarerna då dom inte kommer hjälpa mig ett smack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När det gäller MTT så avsätt 1000 dollar och spela bara $10 turneringar, alltså 100 inköp, gå sen upp i nivå när du har 100 inköp för nästa. Rekommenderat är att ha 200 inköp men på låga nivåer tycker jag gott och väl att det räcker med 100 inköp.

 

Håller du dig till $10 turneringar borde du få en fingervisning om du är vinnande eller inte, variansen är dock enorm om du spelar turneringar med stora startfält.

 

Det jag har gjort fel genom åren är att jag inte har spelat en nivå utan har hoppat runt alldeles för mycket. Om man konstant skottar och spelar turneringar med inköp på säg 1/10 av rullen kommer man garanterat att gula rullen förr eller senare, spelar ingen roll hur duktig man är på själva spelet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får uppfattningen av att du tänker "poker=snabba cash" vilket är något du isf måste jobba bort direkt. Tycker du ska börja med att bestämma dig för en form av poker och sen sätter du upp mål för den formen, förslagsvis ett volym-mål. Istället för att tänka resultatinriktat så ska du lägga fokus på att spela din bästa poker och oavsett resultatet ska du vara nöjd med ditt beslut. När situationer uppkommer där du är tveksam till hur du ska göra så kan du säkert få en del hjälp genom handanalysdelen här, så posta på.

 

Att tvätta bort det resultatinriktade tänket är något som sker över tid så misströsta inte om du inte lyckas direkt. Att jobba med strikta BR-krav underlättar mycket.

 

Sök runt på forumet och du lär hitta godbitar, t.ex. denna från vår käre slaktavfall.

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får uppfattningen av att du tänker "poker=snabba cash" vilket är något du isf måste jobba bort direkt. Tycker du ska börja med att bestämma dig för en form av poker och sen sätter du upp mål för den formen, förslagsvis ett volym-mål. Istället för att tänka resultatinriktat så ska du lägga fokus på att spela din bästa poker och oavsett resultatet ska du vara nöjd med ditt beslut. När situationer uppkommer där du är tveksam till hur du ska göra så kan du säkert få en del hjälp genom handanalysdelen här, så posta på.

 

Att tvätta bort det resultatinriktade tänket är något som sker över tid så misströsta inte om du inte lyckas direkt. Att jobba med strikta BR-krav underlättar mycket.

 

Sök runt på forumet och du lär hitta godbitar, t.ex. denna från vår käre slaktavfall.

 

Lycka till!

 

 

Det är exakt mitt problem, snabba cash, snabba resultat i rullen, snabbt adrenalin. Tack som fan för hjälpen och råden! precis vad jag behövde :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får uppfattningen av att du tänker "poker=snabba cash" vilket är något du isf måste jobba bort direkt. Tycker du ska börja med att bestämma dig för en form av poker och sen sätter du upp mål för den formen, förslagsvis ett volym-mål. Istället för att tänka resultatinriktat så ska du lägga fokus på att spela din bästa poker och oavsett resultatet ska du vara nöjd med ditt beslut. När situationer uppkommer där du är tveksam till hur du ska göra så kan du säkert få en del hjälp genom handanalysdelen här, så posta på.

 

Att tvätta bort det resultatinriktade tänket är något som sker över tid så misströsta inte om du inte lyckas direkt. Att jobba med strikta BR-krav underlättar mycket.

Sök runt på forumet och du lär hitta godbitar, t.ex. denna från vår käre slaktavfall.

 

Lycka till!

 

Jag tror det är nyckeln till dina problem. Spelar ingen roll hur duktig du är, följer du inte någon form av bankrullekrav kan du inte vinna i längden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...