Gå till innehåll

Snapshot and no outs


nutshellcracker

Recommended Posts

Tänkte ta ett litet skjut på Bet24, nu när de kanske fått ordning på sina grejer, men jag vet inte jag.

 

Däremot så fick jag spela mot förmodligen det sämsta jag mött hittills, och alla som provat insättningsrigg mot fisk vet vad det betyder - man blir utsugen hela tiden.

 

Så, det var det sista jag spelat på Bet24. :)

 

Helt seriöst, ser ni nån som nickar harenhand - spela tomten. Sämre spelare på Omaha har jag nog aldrig mött. Och då trodde jag att playmoney generalerna på SvS var dåliga!

 

Whine? Ja, men inte för att harenhand tog kaffepengar, utan mest för att jag inte ens kunde få klienten att starta utan fick köra webläsaren....herregud, vad vill Bet24 egentligen?

 

Nåja, mig har de loosat. Jag får hålla mig till Stars. Det är fasen i mig det enda stället det verkligen är bra på, och där man kan få nåt inköp av ImSoSo :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Btw, tänker mig försöka på ett lite mer långsiktigt projekt med pokern, med start 1a September.

 

Tänkte mig till-och-med försöka ha nån slags rulle och lite management. Och försöka hålla mig ifrån skotten, och fylle-liret..Mest för att se hur en "grinder" har det. Dock kommer det bli en bråkdel av volymen, men ändå.

 

Men det är med start September det. Tills dess blir det bara drygheter i denna dBn....

 

Man kan få slänga en dB och starta ny med samma pokerforum nick antar jag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

joe69 =)

Nej, felaktigt. Har dock spelat mot honom en del, speciellt förut då jag var pappaledig, för en 4-5 år sen tror jag det var som mest. Osäker om det var med första eller andra barnets pappaledighet.

och det är klart att du får det

Bra! Känns mest vettigt, dels kanske det kan styra upp min motivation att försöka bygga en rulle och se det långsiktigt, och så kanske man får lite feedback på liret med.

 

Som det är nu är det ingen vits att posta händerna; de jag postar är tiltmode-spel på fyllan där det oftast är en 45/55 till nån av oss, och hur intressanta är såna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Hmm, sitter redan nu och klurar på nån kul "utmaning" för egen del som jag tänkte dra igång i September.

 

Egentligen är det vilken spelform som skall väljas; PLO eller 8game alt. HORSE.

 

Eller en kombination!

 

Sällan man får se Razz, Triple-draw och Stud Hi/Lo händer här på forumet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vart en vända till Krukan ikväll. Och, det blev som vädret; when it raisn - it pours.

 

Ni vet de där halt galna dragen som man i en 3vägs allin bara inte kan vika, och efter 6-7 försök har du inte vunnit en enda.

 

Och ikväll var det värre än så, för när du går in som biig favourite att ta hem den så vill man inte gärna förlora 3 av 3 i "vi kör den tre gånger".

 

Detta hände 3 gånger inom loppet av typ 20 minuter. Sen var det lixom GG, wp etc.

 

Det jag snackar om är:

 

1a gången: Jag har topset, Fi1 bottom set, inget bakom, Fi2 hålpipa, varav Fi1 har en blocker, men samtidigt flushen. Ja, ni ser bilden. Obv vann Fi1, träffar sin 1 outare...

 

2a gången: Sitter med top2, samt nutflush och open-ended. Fi1 har bottom2, Fi2 har random icke-hand. Två kort senare har Fi2 färgstege...

 

3e handen var nästan värst: Floppar kåk, blir 3vägs all-in. Fi1 har flushdrag = drar dött. Fi2 har sämre kåk. Men ett overpair...ni ser ju själva.

 

Så, 7k senare kliver man, och möts av...SKYFALL. Och då menar jag inte pengarna man donerat, för de regnar ju inne på Krukan. Nej jag menar skiten som faller från skyn, och jag tänker; hade det bara varit solsken ikväll hade jag varit upp 40k. Tur det inte haglade...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

Oj då. Vad hände med mitt September-projekt? Inom pokern då. De andra drog ju iväg helt okontrollerat...

 

Nåja, September har varit en skum månad. Började med att tappa några inköp på favvis-stället #1 (som kan ha stans bästa pastarätter) - Krukan. Med inköp menas 200BBs på 10/10 resp 20/20.

 

Sen for jag upp nära 20 inköp på samma levels, fast blandat Krukan och CC. Samma nivåer. Klart lättare på CC, helt oskönt ställe dock. Kanske blir bättre med nya pokerrummet som är på gång?

 

Nåja, online - inte en hand sen slutet Augusti! Tappade sugen totalt efter hela den här Tilt-historien, och efter att heltok häromdan skrivit vad kan ha varit det bästa inlägget nånsin på forumet, så har jag insett att

 

Jag skall aldrig mer spela online, med huvudsyftet att tjäna pengar på det. Det känns jävla bra att ha kommit till den insikten! Jag skall istället försöka hitta spelglädjen online, och min tanke är att göra det genom att spela lite andra spelformer, samt att kanske försöka jobba bort en del luckor, några kända, och säkerligen ett antal okända.

 

Experimentet som jag tänker köra är att spela andra spelformer. Är duktigt anti på NL HE gnuggandet, och PLO är kul, men jag känner att det blir lite för mycket panga där för min del. Så, en multigame får det bli, helst 8 game, men då SvS inte kör det så får det bli Multi på Stars, och så blir det nog lite Omaha8 och Stud på SvS.

 

Och så tänker jag köra duktigt lågt med, för att inte fresta mig med att "kika på pengarna". Helt enkelt se om man kan få tillbaks online-suget genom att SPELA. Det får bli planen. 25/50 prestationsångest skall bort (även om jag är upp, men det är inte kul att sitta på helspänn hela tiden)

 

Tänker mig dra igång förhoppningsvis Oktober, bara jag får avsluta mina förtroendeuppdrag i ett par positioner först så skall vi spela sen så får vi se om det blir nåt roligt med Online igen.

 

Om inte så lär inte Södermalm eller Kungsgatan flytta :)

 

Så, med det pensionerar jag denna dagbok, så startar jag nog en ny istället.

 

Mods, hur flyttar man denna till arkivet (eller kasta kan ni helst få göra om det går)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...