Gå till innehåll

2011 går jag man mot man och krossar


SMUTT

Recommended Posts

Hallå, Isak heter jag. Bor i Uppsala. Skulle skriva en längre introduktion om det fanns något intressant att säga.

 

Någon kanske känner igen mig från 2p2 där jag mest håller till i MTT strategy & community-delen.

Har spelat poker seriöst i ett år, nästan uteslutande MTTs, backad av diverse människor runt om i världen, det har varit en skön erfarenhet och möjlighet som sedan fått mig att kunn[/font]a stå på egna ben och behandla poker professionellt.

 

Jag är hyfsad nöjd med resultaten, även om man hade kunnat önska att perioderna man haft $$ och allt flytit på hade varit några fler och lite mindre utspridda.

Jag vann ungefär $25000 mitt debutår som pokerspelare, jag har lite (läs: ingenting) kvar.

 

Jag har ungefär tillräckligt mycket för sadla om till HU sngs i förhoppningen om att ha en mer stabil, mindre svängig inkomst.

 

I mina tuffa MTT-scheman under året har jag lyckats klämma in en del HU-sngs på nivåerna $23, $34.5 och $57.5, troligtvis lagt in mest volym på dom 2 förstnämnda men är osäker.

Jag hoppas att jag numer är vinnande över alla nivåerna, jag känner att jag har stor koll över spelarna där som fö. är fruktansvärt dåliga.

 

Om jag märker att jag möter en spelare som inte lider av en hjärnskada stänger jag av Californication på andra skärmen och fokuserar någorlunda.

 

Jag kommer att börja grinda $23 HU sngs, med en BR på blygsamma $23 och försöka hålla en ROI på 7%.

Min ROI föreslår enligt "Kelly" att jag håller mig till $34.5, men jag börjar lugnt och flyttar upp när jag har $750 eller when the mood strikes.

Jag spelar bara turbos. Reg. speeds är fruktansvärt tråkigt.

 

Bankroll Management är öht. ganska nytt för mig.

Dagboken är delvis till för att ge mig en ny syn på spelet, och ge mig lite perspektiv på mitt eget spel osv.

 

Hoppas jag lyckas underhålla någon av er.

 

BRM:

$500-$750: $23 turbos

$750-$1250: $34.5 turbos

$1250-$2200: $57.5 turbos

$2200>: $115 turbos

 

I absurda fall där jag inte klarar av att slå 23-dollars, måste jag givetvis flytta ner. Detta skulle innebära ett slut av dagboken och den stolthet jag har kvar.

 

MÅL Januari:

- bevisligen bli den bästa $23-regen.

- vinna $1500 (10k svenska)

- bli $57.5 reg

- inte tilta.

- inte ha sönder en enda teknisk pryl.

- ha sönder max 5 övriga saker.

- spela 500 sngs.

- för första gången på ett år få en sund dygnsrytm (HU sngs tillåter detta)

- vinna 20 hu sngs i rad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...