Oskarsson12 Postad 2 Januari , 2011 Rapport Postad 2 Januari , 2011 Fi är antagligen fiskig: 67/27/2 ***** Hand History for Game 3703061965 ***** (Prima) $20.00 USD NL Texas Hold'em - Sunday, January 02, 06:32:19 ET 2011 Table Flap Jack 2 (Real Money) Seat 5 is the button Seat 1: jimmythef ( $11.91 USD ) Seat 2: suemac ( $21.56 USD ) Seat 4: ninazzo ( $24.55 USD ) Seat 5: sLyDeeMon ( $11.12 USD ) Seat 6: Hero ( $14.86 USD ) Hero posts small blind [$0.10 USD]. jimmythef posts big blind [$0.20 USD]. Dealt to Hero [ Jh Ah ] suemac calls [$0.20 USD] ninazzo folds sLyDeeMon raises [$0.80 USD] Hero raises [$3.10 USD] jimmythef folds suemac folds sLyDeeMon raises [$10.32 USD] Hero calls [$7.92 USD] ** Dealing Flop ** [ 5d, Jc, 7c ] ** Dealing Turn ** [ 7h ] ** Dealing River ** [ Kc ] sLyDeeMon shows [Kh, Kd ] Hero doesn't show [Jh, Ah ] sLyDeeMon wins $21.51 USD from main pot Samma fi. ***** Hand History for Game 3703067192 ***** (Prima) $20.00 USD NL Texas Hold'em - Sunday, January 02, 06:35:36 ET 2011 Table Flap Jack 2 (Real Money) Seat 4 is the button Seat 1: jimmythef ( $7.34 USD ) Seat 2: ggolb0 ( $56.82 USD ) Seat 3: mirkoilprincipe ( $5.41 USD ) Seat 4: ninazzo ( $24.05 USD ) Seat 5: sLyDeeMon ( $20.21 USD ) Seat 6: Hero ( $10.21 USD ) sLyDeeMon posts small blind [$0.10 USD]. Hero posts big blind [$0.20 USD]. Dealt to Hero [ As Jc ] jimmythef calls [$0.20 USD] mirkoilprincipe folds ninazzo calls [$0.20 USD] sLyDeeMon raises [$0.90 USD] Hero raises [$2.40 USD] jimmythef folds ninazzo folds sLyDeeMon calls [$1.60 USD] ** Dealing Flop ** [ 6d, Ad, 8h ] sLyDeeMon checks Hero bets [$1.60 USD] sLyDeeMon raises [$6.00 USD] Hero raises [$5.81 USD] sLyDeeMon calls [$1.41 USD] ** Dealing Turn ** [ Jh ] ** Dealing River ** [ 7d ] Hero shows [As, Jc ] sLyDeeMon shows [9h, Th ] sLyDeeMon wins $19.40 USD from main pot Det jag undrar: *Spelar jag sjukt dåligt? jag spelar: 26/18/3 på just detta bord nu. Har varit liknande i över 3 dagar och 3000 händer. *Någon som skulle vara sugen på att hjälpa mig att bli vinnande? Citera
Opteron Postad 2 Januari , 2011 Rapport Postad 2 Januari , 2011 Första handen borde du ju uppenbarligen foldat preflop eftersom fi har KK och du knappast kommer kunna bluffa honom av handen. Andra handen var ju bra eftersom du ledde men du hade otur. Citera
Oskarsson12 Postad 2 Januari , 2011 Författare Rapport Postad 2 Januari , 2011 Första handen borde du ju uppenbarligen foldat preflop eftersom fi har KK och du knappast kommer kunna bluffa honom av handen. Andra handen var ju bra eftersom du ledde men du hade otur. Då är ju frågan hur man räknar ut att Fi sitter med en hand som KK Citera
Mr_Tight Postad 2 Januari , 2011 Rapport Postad 2 Januari , 2011 Då är ju frågan hur man räknar ut att Fi sitter med en hand som KK En inte alltför vild gissning är att svaret du fick var ironiskt. *** För att vara seriös så är 3000 händer ingenting att dra långtgående slusatser från och dina postade HHs ser standard ut. Citera
henjon Postad 2 Januari , 2011 Rapport Postad 2 Januari , 2011 Hand 1: Tänk på att även stats som 67/27 inte nödvändigtvis indikerar att fi är villig att gå allin preflopp med vilket skit som helst. Om vi tittar på din linje Preflopp och stackdjupen (55bb effektivt ungefär) så innebär din reraise här att du i princip blir committad att syna en fyrbetspush från honom eftersom du närapå får 2 mot 1 i odds. Om vi tänker att statsen är någorlunda korrekta (du skriver inte hur många händer du har på honom) så ser vi att han är mer åt det löspassiva hållet. Det betyder att han mycket oftare limpar bakom än höjer. Ergo: När han höjer så kommer han att ha en bättre hand och troligen inte vara så benägen att folda mot din hand. Antagligen kommer han att syna ganska mycket av sin range som han tycker är ganska bra men inte kanon. De händer han gillar riktigt mycket fyrbetspushar. Den rangen spelar du antagligen inte bra emot. Du har då spelat dig in i ett läge där du tvingas ta syner av pottoddsskäl som förmodligen inte är lönsamma i verklig equity. Säg att hans range för att fyrbetspusha är JJ+, AK och AQs. Du har ca 28% equity mot en sån range. Även om du sitter ur pos. här så tycker jag inte att du ska försöka trycka ut honom. Du vill inte så gärna få in det pre av skälen ovan och det är inte heller roligt att spela en pott där det redan tryckts in 30bb ur position mot honom. Jag tror det är bättre att syna här och sedan med tanke på hans breda range vara beredd att värdebeta tunt och checkraisa honom på floppar som ger dig någon typ av drag. Däremot blir det lättare att lägga floppar som är dåliga för dig eftersom du investerat mindre och du har också med tanke på stackdjupen större chans att få honom att folda mot checkraisar. Hand 2: Tycker inte du ska raisa upp här heller, särskilt inte med två spelare bakom varav någon kanske limpat en stark hand för att inducera en checkraise från fisken. Notera att han bara synar här när har en "mellanbra" hand (enligt sig själv skulle jag tro). Som spelat och utifrån vad du vet om honom känns det sen helt standard att stacka av på denna ganska dragiga flopp med TPTK och du får ju också in det bra. Citera
DrRoland Postad 3 Januari , 2011 Rapport Postad 3 Januari , 2011 Första är bara otur att han har kungarna. Andra handen visar varför du inte kan folda AJ mot honom. Köp in fullt nästa gång. Citera
TekeethcS Postad 3 Januari , 2011 Rapport Postad 3 Januari , 2011 Hand 1: Tänk på att även stats som 67/27 inte nödvändigtvis indikerar att fi är villig att gå allin preflopp med vilket skit som helst. Om vi tittar på din linje Preflopp och stackdjupen (55bb effektivt ungefär) så innebär din reraise här att du i princip blir committad att syna en fyrbetspush från honom eftersom du närapå får 2 mot 1 i odds. Om vi tänker att statsen är någorlunda korrekta (du skriver inte hur många händer du har på honom) så ser vi att han är mer åt det löspassiva hållet. Det betyder att han mycket oftare limpar bakom än höjer. Ergo: När han höjer så kommer han att ha en bättre hand och troligen inte vara så benägen att folda mot din hand. Antagligen kommer han att syna ganska mycket av sin range som han tycker är ganska bra men inte kanon. De händer han gillar riktigt mycket fyrbetspushar. Den rangen spelar du antagligen inte bra emot. Du har då spelat dig in i ett läge där du tvingas ta syner av pottoddsskäl som förmodligen inte är lönsamma i verklig equity. Säg att hans range för att fyrbetspusha är JJ+, AK och AQs. Du har ca 28% equity mot en sån range. Även om du sitter ur pos. här så tycker jag inte att du ska försöka trycka ut honom. Du vill inte så gärna få in det pre av skälen ovan och det är inte heller roligt att spela en pott där det redan tryckts in 30bb ur position mot honom. Jag tror det är bättre att syna här och sedan med tanke på hans breda range vara beredd att värdebeta tunt och checkraisa honom på floppar som ger dig någon typ av drag. Däremot blir det lättare att lägga floppar som är dåliga för dig eftersom du investerat mindre och du har också med tanke på stackdjupen större chans att få honom att folda mot checkraisar. Hand 2: Tycker inte du ska raisa upp här heller, särskilt inte med två spelare bakom varav någon kanske limpat en stark hand för att inducera en checkraise från fisken. Notera att han bara synar här när har en "mellanbra" hand (enligt sig själv skulle jag tro). Som spelat och utifrån vad du vet om honom känns det sen helt standard att stacka av på denna ganska dragiga flopp med TPTK och du får ju också in det bra. +1, typ. Citera
Recommended Posts