Gå till innehåll

MTT-bok?


mackie

Recommended Posts

Tjenare! Tänkte convertera från att vara en halvkass cashgamespelare med små framgångar inom MTT:s till att satsa helhjärtat på MTT:s, finns det överhuvudtaget några böcker om MTT strategi och allt därtill på svenska? (är fruktansvärt dålig på engelska tyvärr..) visst, finns säkert mycket större utbud på engelska och dom jag hittat är på engelska och det skulle vara bra träning för min engelska också. Men känner att jag i nuläget inte har lust, tid eller ork att sitta och läsa en bok 10 gånger och slå upp vartannat ord för att fatta x) prisklassen spelar ingen roll, alla böcker på svenska som behandlar MTT och hur man ska behärska spelformen är välkomna!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns ju tex Dan Harrington och Bill Roberties "No Limit Hold´Em"

Utgiven 2006.

 

Har inte läst genom hela ännu så kan tyvärr ej betygsätta den. Kolla på Blocket eller liknande om du inte vill betala fullpris, har ju några år på nacken.

 

http://www.bokus.com/bok/9789163608988/no-limit-holdem-strategispel-harringtons-expertstrategier-for-turneringar/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hm, ja den har några år på nacken ser jag :) och läste någon recension från 2008 med indeskreet eller hur han nickar, då han rekommenderar en annan bok (givetvis på engelska) och påstår att den är betygligt bättre osv än Dan Harringtons, så vetifan, finns det ingen från förra året eller i år?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte har turneringspokern ändrats så mycket på några år att det nödvändigtvis skulle behövas en ny bok om grunderna. Sklansky har skrivit en bok om turneringspoker, men det låter som du som du snarare letar strategi än teori, och då är Harrington ett bättre val, dessutom vet jag inte om Sklanskys turre-bok finns översatt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...