Gå till innehåll

NL30 - shove 30bb


Recommended Posts

Fi är en fisk som spelar 54/2 över 64 händer. Jag har inte sett honom shova preflop innan men handen innan detta torska han lite mer än halva stacken till mig. Därför tror jag att han kan göra detta lightare. Vad är eran calling range i denna situation?

 

Ongame Network $30.00 No Limit Hold'em - 4 players - View hand 1081733

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

SB: $30.21

BB: $35.82

CO: $8.99

Hero (BTN): $49.32

 

Pre Flop: ($0.45) Hero is BTN with Aclub.gif 8club.gif

CO calls $0.30, Hero raises to $1.20, 2 folds, CO raises to $8.99, Hero ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du behöver 42% eq ungefär om min huvudräkning stämmer. Det är förmodligen ett ganska break even, dvs syn eller fold, beslut mot en genomsnittsfisk nästan utan raiserange. Du får stova lite ranger åt honom och kolla själv.

 

Argumentet för att inte syna är väl att du har position på fisken och förmodligen kommer ha många EV plus-situationer mot honom framöver om du foldar.

 

Är ju iofs kul att flippa också =)

 

Slutsats, jag tror inte det spelar någon större roll om du synar eller lägger. Situationen med limpreraise all in uppkommer väldigt sällan så mitt råd är att du lägger studietiden på viktigare spots (lägen som uppkommer ofta, typ att du höjer på knappen och cbetar flopp vs en syn i bb).

 

GL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...