Iggan Postad 18 December , 2010 Rapport Postad 18 December , 2010 Fi är en fisk som spelar 54/2 över 64 händer. Jag har inte sett honom shova preflop innan men handen innan detta torska han lite mer än halva stacken till mig. Därför tror jag att han kan göra detta lightare. Vad är eran calling range i denna situation? Ongame Network $30.00 No Limit Hold'em - 4 players - View hand 1081733 DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter SB: $30.21 BB: $35.82 CO: $8.99 Hero (BTN): $49.32 Pre Flop: ($0.45) Hero is BTN with A 8 CO calls $0.30, Hero raises to $1.20, 2 folds, CO raises to $8.99, Hero ? Citera
oskarlife Postad 18 December , 2010 Rapport Postad 18 December , 2010 foldar A8s iaf. kanske synar här med 99+ typ fiskens pengar få vi ändå för eller senare så bara att vänta in ett bättre läge tycker jag Citera
Chofritz Postad 18 December , 2010 Rapport Postad 18 December , 2010 Du behöver 42% eq ungefär om min huvudräkning stämmer. Det är förmodligen ett ganska break even, dvs syn eller fold, beslut mot en genomsnittsfisk nästan utan raiserange. Du får stova lite ranger åt honom och kolla själv. Argumentet för att inte syna är väl att du har position på fisken och förmodligen kommer ha många EV plus-situationer mot honom framöver om du foldar. Är ju iofs kul att flippa också =) Slutsats, jag tror inte det spelar någon större roll om du synar eller lägger. Situationen med limpreraise all in uppkommer väldigt sällan så mitt råd är att du lägger studietiden på viktigare spots (lägen som uppkommer ofta, typ att du höjer på knappen och cbetar flopp vs en syn i bb). GL Citera
m1978 Postad 18 December , 2010 Rapport Postad 18 December , 2010 Varför skapar inte du en dagbok istället för att lägga upp en hand i handanalys varje dag? Citera
Mr.Lajban Postad 18 December , 2010 Rapport Postad 18 December , 2010 Limpraise är väl alltid nöten... Citera
Iggan Postad 18 December , 2010 Författare Rapport Postad 18 December , 2010 Varför skapar inte du en dagbok istället för att lägga upp en hand i handanalys varje dag? Kanske för att responsen är bättre här? Citera
superguran Postad 18 December , 2010 Rapport Postad 18 December , 2010 Jag hade blixtsynat och fi visar upp 44 och du drar enkelt ut med en 8a på turn. Nä men seriöst jag tar syn här 9 av 10ggr. Har sett många olika händer av shortisar på NL30 och NL50 på ongame. Citera
Edling Postad 19 December , 2010 Rapport Postad 19 December , 2010 Limp + minraise från lös short har alltid visat sig varit bluff för mig iaf Limp + push... jag vet inte. Men med din read så tror jag nog ja hadde synat. Citera
Recommended Posts