Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

31 spelare kvar, 20 itm. Jag ligger 8 eller 9. nyQQQQ har varit tight den tid vi setat vid samma bord. Handen innan öppnar han med 10500 men viker för omslag från en stack som inte täcker honom.

***** Hand 1437878483 *****

2000.00/4000.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 5 december 2010 23:58:56

SVERIGERANKINGEN (Vanlig /Turnering )

Plats 1: nyQQQQ (59051.00)

Plats 2: Blattanfejan (47834.00)

Plats 3: Unknown (0.00)

Plats 4: Unknown (0.00)

Plats 5: Pappapa (16638.00)

Plats 6: Unknown (0.00)

Plats 7: ralliH56 (45314.00)

Plats 8: apachen (20757.00)

Plats 9: KERSTIN-JA (51793.00)

Plats 10: rooki (34581.00)

apachen lägg LM 2000.00

KERSTIN-JA lägg SM 4000.00

** Giv **

nyQQQQ [N/A, N/A]

Blattanfejan [9s, 9h]

Pappapa [N/A, N/A]

ralliH56 [N/A, N/A]

apachen [N/A, N/A]

KERSTIN-JA [N/A, N/A]

rooki [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

rooki Lägg

nyQQQQ Höj till 10500.00

Blattanfejan??

Postad
Ok, det var ju tämligen raka besked:-)

Baserar ni push endast på min stackstorlek eller finns det andra parametrar, tex antalet spelare som ska ut innan pengarna, read på FI eller nåt annat?

Din stack är för liten för att inte gå all in med och är alldelens för långt till pengarna för att inte gå all in:-) Och din hand är nog bra.

Postad
Din stack är för liten för att inte gå all in med och är alldelens för långt till pengarna för att inte gå all in:-) Och din hand är nog bra.

Ok. Jag pushade, nyqqqq visade qq och jag bustade. Satt efteråt och funderade på om det var för aggro.

I det här läget av turren är ju alla relativt shortstackade, jag låg ju topp 10 med 12bb så i förhållande till övriga hade jag ju en hyfsad stack. Med tanke på det, borde jag inte ha vikt och väntat på ett tillfälle att vara först in?

Vad tror du att nyqqqq har för öppningshd i det här skedet? ATo, 77+?

Postad

Alltså han har raise-foldat tidigare. Om vi nu ska börja analysera sönder handen(push måste vara så sjukt standard att det inte finns något att diskutera). Så det gör ju hans range bredare. Svårt att sätta en korrekt range här man jag är beredd att säga 22+ och A7s+, kan ha fel som fan. Iaf så borde vi ha bättre hand oftare än en sämre. Får vi en flipp så är det ju kanon, som utgången blev nu är det bara att ta det. Varians bara. Bättre att ha bra stack när bubblan kommer eller att åka flera platser innan den än att sitta med 5bb då.

Postad
Alltså han har raise-foldat tidigare. Om vi nu ska börja analysera sönder handen(push måste vara så sjukt standard att det inte finns något att diskutera). Så det gör ju hans range bredare. Svårt att sätta en korrekt range här man jag är beredd att säga 22+ och A7s+, kan ha fel som fan. Iaf så borde vi ha bättre hand oftare än en sämre. Får vi en flipp så är det ju kanon, som utgången blev nu är det bara att ta det. Varians bara. Bättre att ha bra stack när bubblan kommer eller att åka flera platser innan den än att sitta med 5bb då.

Ok, tack för inputen:-)