Gå till innehåll

Bjoelle! Bjoelle! Världens bästa Bjoelle! Vackra, snälla, lagom tjocka Bjoelle.


bjoelle

Recommended Posts

  • Svars 117
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Antar att jag måste börja läsa den här nu med.

 

Måste är ett väldigt starkt ord. Men du är varmt välkommen.

 

Apropå Hultsfred så vill jag till Sweden Rock i sommar, vilket iofs utspelas i Sölvesborg och inte Hultsfred. Men ändå. Ozzy och sista Judas-giget på svensk mark!

 

Såg Ozzy sist han spela på hultsfredsfestivalen(RIP), var riktigt sjukt. Vi kom dit 15min innan och ställde oss rätt långt bak där man slapp trängas. På minuten klivar Zack Wild(om jag fått det rätt?) upp och vidrör lite lätt en gitarrsträng. Marken börjar skaka och folk har pressat sig igenom visiteringsköerna och helt plötsligt är det packat med folk långt långt bakom oss. Tror nästan det kan vara publikrekord där, om inte annat top5.

 

Är dock inget fan av Ozzy, men kul att ha sett han.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har varit på Hultsfred en gång, '98 när Sabbath var där med originalsättning (minus trummisen Bill Ward som hade hjärtproblem och ersattes av Dio-sättningens Vinnie Appice).

Det var nog det tyngsta jag upplevt, trots att Ozzy sjöng som en kråka (han ursäktade sig också med att han var förkyld, "but we never fucking cancell!"). Marken gungade bokstavligen, tror det var 30k pers där och alla hoppade i takt. Mäktigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har glömt uppdatera liveresultat, så gör det lite kort här.

 

Vi hade årsfinal på klubben i lördags som vi fyllde upp på 24spelare. Vi körde galet djupstackat, såhär i efterhand för djupstackat. Jag spelade som en sopa genomgående, kunde inte alls koncentrera mig när vi var så djupstackade. Var oerhört svårt att spela hårt när folk hade för mycket marker, speciellt då man as usual oftast är tom. Det possitiva i kråksången är väl att jag spela gratis då top5 på rankingen fick inköpet betalt, så inte hela världen. Cashgamet spela jag som en sopa i med, men det var ett vettigt tidsfördriv som gav mini+.

 

Just nu sitter jag på swebus på väg till Borås för att spendera julen med föräldrar och släkt. Internet fungerar förvånansvärt bra, däremot mår jag förbannat jävla illa. Spyan hänger i luften minst sagt.

 

Resultat, inget highstakes direkt:

 

Turneringar totalt:+600/6st

Cashgame:+1600

Låtsaspengar: ca 2k+

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att jag går upp 07.30 två dagar på raken händer bara inte, trodde jag. Men nu sitter jag här som ett jävla vrak. Min kära mor har en tendens att prata i telefon väldigt väldigt högt, något jag tyvärr tror kommer ifrån att min morfar är hörselskadad. Hon är alltså van vid att behöva skrika i telefon typ. Det var det som väckte mig idag.

 

Det possitiva är att min frukost består av gudagåvan vanilla coke zero, utan tvekan den godaste dryck som går att finna, vem som helst, påminn mig att köpa hem flakvis till Hultsfred.

 

Just nu väger jag emellan att gå en sväng upp till tidigare nämnda morfar och kolla på någon film, han har ju säkerligen varit upp 3-4h redan, eller mysa ner mig i soffan och köra en turneringsmorgon ;D.

 

Avslutar posten med en lista på typiska filmer man alltid ser på jul som man troligen aldrig någonsin velat se resten av året, men som man likförbannat ser vid jul år efter år:

- Alla "päron till farsa filmer"

- De tidiga "ensam hemma filmerna"

- Landet för längesedan(ja jag gillar tecknat, har du problem med det?!)

-...hjälp mig fylla på så jag inte missar något?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att jag går upp 07.30 två dagar på raken händer bara inte, trodde jag. Men nu sitter jag här som ett jävla vrak. Min kära mor har en tendens att prata i telefon väldigt väldigt högt, något jag tyvärr tror kommer ifrån att min morfar är hörselskadad. Hon är alltså van vid att behöva skrika i telefon typ. Det var det som väckte mig idag.

 

Det possitiva är att min frukost består av gudagåvan vanilla coke zero, utan tvekan den godaste dryck som går att finna, vem som helst, påminn mig att köpa hem flakvis till Hultsfred.

 

Just nu väger jag emellan att gå en sväng upp till tidigare nämnda morfar och kolla på någon film, han har ju säkerligen varit upp 3-4h redan, eller mysa ner mig i soffan och köra en turneringsmorgon ;D.

 

Avslutar posten med en lista på typiska filmer man alltid ser på jul som man troligen aldrig någonsin velat se resten av året, men som man likförbannat ser vid jul år efter år:

- Alla "päron till farsa filmer"

- De tidiga "ensam hemma filmerna"

- Landet för längesedan(ja jag gillar tecknat, har du problem med det?!)

-...hjälp mig fylla på så jag inte missar något?!

 

 

Finns det inte i Hultan? :shock: :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

God jul allesammans!

 

Jag lever gott hos föräldrarna just nu och äter mig lite fetare. Har ägnat senaste dagarna åt att köpa de sista julklapparna. Varit på tok för mycket folk ute. Det i kombination med rädslan för att träffa gamla halvbekanta man verkligen har noll intresse av att prata med har gjort julklappsinhandlingen till en rätt otrevlig upplevelse. Men nu är det ju ett år till nästa gång!

 

Nu är det bara att se vad man får för julklappar imorgon, tror dock redan att Valterego stått för årets julklapp, även om det väl kan vara diskutabelt huruvida det är en julklapp eller ej ;P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Julen

Nu är jag åter hemma i Hultsfred, känns skönt. Min en veckas Boråsvisit var på alla sätt förutom bäddsoffan trevlig. Som alla andra som vänder hem över julen har jag ätit julmat, träffat gamla bekanta etc.

 

Julklapparna bestod av mycket böcker, vilket jag uppskattar. Men även någon flaska whiskey, vilket även det uppskattas. Bror min fick en porrfilm(ridskolan5) - bland annat. Han kontrade snabbt genom att plocka fram ett paket innehållande ett penisavgjutningskit, tji fick jag.

 

Hade långtgående tankar på att åka till CPW i gbg, men då sällskap uteblev bestämde jag igår att ta mig hemmåt. När jag kommit till jkpg fick jag sms "ska du till CPW ikväll?/totalfarsa", WP!, en timme försent.

 

Bahamas!

Efter ett oväntat men ack så roligt samtal ett par dagar innan jul blev det hastigt bestämt att jag skulle till Bahamas för att hjälpa till med liverapporteringen på poker.se. Förvisso önskar man väl att man var mer av en highstakes-yrkesspelare och åkte dit för att spela. Men jag är possitiv och ser värdet i att komma ifrån det egna spelet och få "jobba lite". Sen har jag ju aldrig varit på bahamas, så det ska bli riktigt roligt.

 

Vad jag dock konstaterat är att min sommargarderob är lite utrensad, så jag måste shoppa lite innan jag åker.

 

Följande tar jag tacksamt emot tips på:

- Sneakers av något slag?(hade velat ha ett par cremefärgade converse, de med röd+blå rand därnere, men de verkar ha utgått tyvärr)

- Hörlurar vore fint, resan verkar ta sin lilla tid, vill ha något prisvärt med bra vettigt ljud.

- Vart fan köper jag shorts så här års?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

- Hörlurar vore fint, resan verkar ta sin lilla tid, vill ha något prisvärt med bra vettigt ljud.

 

Om du gillar in ear-lurar så skulle jag rekommendera att titta på Creatives lurar. Dom har i mina ögon (öron..?) riktigt schyssta lurar i 200-300 krs-klassen.

 

Är iof långt ifrån proffs på det här med ljud, knappt jag når upp till amatör tror jag (precis som med min pokerkarriär alltså), men jag gillar dom i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du gillar in ear-lurar så skulle jag rekommendera att titta på Creatives lurar. Dom har i mina ögon (öron..?) riktigt schyssta lurar i 200-300 krs-klassen.

 

Är iof långt ifrån proffs på det här med ljud, knappt jag når upp till amatör tror jag (precis som med min pokerkarriär alltså), men jag gillar dom i alla fall.

 

Jag vet inte riktigt alls vad jag gillar. Aldrig direkt brytt mig. Men har länge funderat på att köpa något "halv-vettigt", och nu kändes det som det var dags. Är nog dock inne på vanliga, eller ovanliga, dvs inte in-ear, känns mer avslappnat att inte ha något intryckt i örat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här tänkte jag skeppa in gif-animationen på bröderna Sheen som applåderar men det blev för meckigt på padden ;-)

 

Wp på pjucksen.

Det är tanken som räknas. Jag brukar själv faila 9/10 när jag försöker länka in en bild.

 

Moods of Norway ser jag! Trendigt!

Mycket möjligt, första jag köper, hoppas det även är vettig kvalite. Bilden säger ju tyvärr inte allt.

 

 

 

Koss Porta Pro tycker jag är riktigt bra, snygga är dom också...såg även att dom har extrapris på teknikmagasinet, 250:- för dom svarta.

 

Skall kollas upp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...