bjoelle Postad 20 November , 2010 Rapport Postad 20 November , 2010 För det är ju ungefär så det är. Jag tänkte ha mig en ny dagbok här. Har tidigare haft någon inte så läst usel variant där jag skrivit om min onlinegrind, vilket inte blir fallet nu. Min onlinegrind är och förblir privat. Bakgrund inom Pokern: Börja spela för en herrans massa år sen - även om jag inte är en gammal gubbe som tex MikeTime - när multipoker var hett. Brände av lite 50dollars insättningar hit och dit utan några direkta tecken på att gå plus. Hitta sen till den gamla Borås Klubben som Mattias Andersson hade och träffade där världens största slacker Frallan som fick mig på rätt köl i pokervärlden på den eminenta - men numera nerlagda - pokersiten bugsys club. Gick därefter stadigt plus, även om jag kan ångra att mycket pengar gick till alkohol istället för till rullebyggande när gamesen var som bäst. Men sånt är livet. Pokern var under ett antal år mest en extrapeng i fickan tills en vacker dag då det kört ihop sig med 100% studier i kombination med 75% jobb. Jag missade lite högskolepoäng och så vart det bara lite jobb kvar. I samma veva hade jag en liten rush där turneringsegrarna avlöste varandra i ett hiskeligt tempo. Jag fick ihop en rulle tillräcklig för att ge det en chans. Och här är jag, inte långt ifrån två år senare! Allmänt om eder Bjoelle Är en lagom rund herre i 23års åldern som kommer få en 30årskris redan runt 25, eventuellt redan vid 24 eftersom jag redan ryser inför tanken. Är ursprungligen från den dypöl allas favoritmod Crappy kallar sitt hem, Borås. Bor numera i Hultsfred, vilket ju på många sätt är lite lustigt. Livet har helt klart sina överaskningar. En flickvän har jag också, otroligt nog, med tanke på att första orden till henne var "Vill du vara med i en porrtidning?". Kanske är det därför vi än idag hänger ihop, just för att jag redan dag ett hade paserat alla spärrar? Bor gör jag i en gammal skola. Lägenheten är något unikt, även om den tyvärr inte är helt färdig, har lite småbrister här och där. Är 80-90kvadrat med litet loft, öppen planlösning vardagsrum/kök, walk-in-garderob och enorm hall. Tänkte bjuda på lite bilder allt eftersom det går frammåt. Vad ska dagboken handla om? Livespel och åter livespel! Onlineliret är ju enbart bröd&smör-spel + lite guldkant, och för den delen förjävla tråkigt. Sen jag flytta ner till Hultsfred och av en slump andra kvällen här konstatera att jag hade ett pokersällskap i källaren på grannhuset har det blivit mycket livespel med vad som visa sig vara ett sjukt roligt gäng pokerspelare. Även om man ibland kanske inte helt förstår vissa spel. Så det blir mycket uppdateringar om mitt livespel härifrån trakten där vi faktiskt har ett antal pokersällskap av olika storlek. Utöver det är tanken att jag oftare ska ta mig i kragen och besöka Ängeln17s turneringar i lkpg, cosmopol i gbg men kanske även en del större klubbar för lite liveturneringar. /eder Bjoelle
Crappy Postad 20 November , 2010 Rapport Postad 20 November , 2010 Bjoelle! Bjoelle! Världens bästa Bjoelle! Vackra, snälla, lagom tjocka Bjoelle. :h:
bjoelle Postad 20 November , 2010 Författare Rapport Postad 20 November , 2010 gl! ty. :h: Har vi kanske förste man att snappa upp referensen?
Ängeln17 Postad 20 November , 2010 Rapport Postad 20 November , 2010 . Utöver det är tanken att jag oftare ska ta mig i kragen och besöka Ängeln17s turneringar i lkpg,. /eder Bjoelle U welcom any time. Lördag 4 december årets sista? turnering med 15 k i startstack och 700 inköp. 25-50 blinds osv.
bjoelle Postad 20 November , 2010 Författare Rapport Postad 20 November , 2010 U welcom any time. Lördag 4 december årets sista? turnering med 15 k i startstack och 700 inköp. 25-50 blinds osv. Vill alltid komma . Men... ...en gång i tiden före pokern kom in i mitt liv var jag som en levande almanacka. Visste alltid var jag skulle vara när och om jag bokat in något. Så är det inte riktigt längre. Det är mer regel än undantag att jag tar en onsdag för en fredag och vice versa. Det jag vill få sagt är, jag tror det är lugnt, vore kul, bara jag inte dubbelbokar mig. Hur gick det i er senaste btw? vem roffa åt sig paketet?
bjoelle Postad 20 November , 2010 Författare Rapport Postad 20 November , 2010 gl m8 Ty min älskade transa Blir eventuellt lite liveslask ikväll. Men vet inte än. Är svävande svar från olika håll, som alltid, men på något vis brukar det då alltid bli spel i slutändan. Vi får väl se.
bjoelle Postad 20 November , 2010 Författare Rapport Postad 20 November , 2010 Visst blir det spel ikväll. Lär bli någon liten sitngo/turnering i något format, sen det vanliga 5/5 slasket. Det brukar se ut ungefär såhär: http://img255.imageshack.us/img255/456/spelihultsfred.jpg
bjoelle Postad 21 November , 2010 Författare Rapport Postad 21 November , 2010 Hemma från lite liveslask i byn. Normalt brukar det vara som så att ett 4-5tal personer säger att de ska komma, lika många till brukar säga kanske etc. I slutändan brukar dock de flesta dyka upp. Så idag när vi var 6st klara kändes det ju som det kunde bli lite folk, men ICKE! Vi blev inte de 6st som "skulle komma", vi blev 5, om än med förstärkning för lite cash senare. Vi började med lite 100kr slask-rebuy-gryta på mitt initiativ, och då får jag ju skylla mig själv när jag står för 1/3 av prispoolen . Cashgamet var inget att orda om direkt, 4-handat, lugnt. Men där blev det ett litet +. Och eftersom jag tänkt bokföra livespelet här - även om det inte handlar om några pengar att tala om - kan jag lägga till ett +400kr.
bjoelle Postad 21 November , 2010 Författare Rapport Postad 21 November , 2010 Godmorgon godmorgon. Jag har nu hunnit få i mig både en, två och tre koppar kaffe. Till allt kaffe serverade jag mig själv stekt ägg, standardfrukost. Då flickvännen jobbar är jag mannen i hushållet ett par timmar, vilket innebär mycket soffliggande och eventuellt någon halvusel film. Med lite tur har MTV något redigt usel marathon av någon serie, min förhoppningar är att det är "hulk hogan"-marathon. Möjligt att det är även blir några händer, men jag lämnar som sagt onlineliret utanför här
Crappy Postad 21 November , 2010 Rapport Postad 21 November , 2010 Betr: Planeringen av vårt lilla homegame om några veckor. Hur många ska vi vara? Vilken nivå vill du lägga det på? Vilket spel? Jag kan säkert ruska fram några stycken fiskar, fullt lika usla som mig För att beskriva vad du har att vänta dig vid homegamet. En anekdot om mitt första och förhoppningsvis enda pokermöte med nämnda frallan. En trevlig snubbe som jag gärna möter igen, men inte på samma bord Redan när vi satte oss vid bordet identifierade han mig som vek tait jättefisk:oops: När första handen delades ut började förnedringen. På de tio-femton händer vi spelade mot varandra tror jag inte jag lyckades ta en enda till showdown. Han bombade mig sönder och samman utan att ens höja blicken. Jag vann inte en hand heller obv. Så har du lärt dig av honom får jag ta med mycket pengar
bjoelle Postad 21 November , 2010 Författare Rapport Postad 21 November , 2010 Betr: Planeringen av vårt lilla homegame om några veckor.Hur många ska vi vara? Vilken nivå vill du lägga det på? Vilket spel? Jag kan säkert ruska fram några stycken fiskar, fullt lika usla som mig För att beskriva vad du har att vänta dig vid homegamet. En anekdot om mitt första och förhoppningsvis enda pokermöte med nämnda frallan. En trevlig snubbe som jag gärna möter igen, men inte på samma bord Redan när vi satte oss vid bordet identifierade han mig som vek tait jättefisk:oops: När första handen delades ut började förnedringen. På de tio-femton händer vi spelade mot varandra tror jag inte jag lyckades ta en enda till showdown. Han bombade mig sönder och samman utan att ens höja blicken. Jag vann inte en hand heller obv. Så har du lärt dig av honom får jag ta med mycket pengar Jag har inte funderat så mycket på detaljerna. Men det blir väl texas, förslagsvis någon miniturnering, och inte för få men inte för många. Svävande svar är de bästa. Jag bestämmer väl detaljer närmare, har några veckor på mig. Jag har nog en något mer balanserad agression Jag är ung! Gubbjävel! En tajt tisha och svensk starköl gör dig inte ung.
Schultziie Postad 21 November , 2010 Rapport Postad 21 November , 2010 Dyker in och säger glgl Krossa livefiskarna! Mvh Boråsgrinder89
bjoelle Postad 21 November , 2010 Författare Rapport Postad 21 November , 2010 Dyker in och säger glgl Krossa livefiskarna! Mvh Boråsschtekarn89 Ty Är i Borås runt Jul? Kanske ska styra med något lite alkohol+slask-game? tvinga med blokk?
Schultziie Postad 21 November , 2010 Rapport Postad 21 November , 2010 Ty Är i Borås runt Jul? Kanske ska styra med något lite alkohol+slask-game? tvinga med blokk? Haha du är rolig du Yes, kommer befinna mig i metropolen Borås till Jul. Absolut, låter som en självklarhet! AkvarieBlokk ska givetvis "tvingas" med!
bjoelle Postad 21 November , 2010 Författare Rapport Postad 21 November , 2010 Haha du är rolig du Yes, kommer befinna mig i metropolen Borås till Jul. Absolut, låter som en självklarhet! AkvarieBlokk ska givetvis "tvingas" med! Good Kanske får göra det till ett familygame med dig som gäst. Boo-zoo och Akvarieblokk, lol.
bjoelle Postad 21 November , 2010 Författare Rapport Postad 21 November , 2010 gl lagom tjocka b. Ty, men ska jag vara ärlig så är det nog snart lagom tunna. LCHF är nöt.
bjoelle Postad 22 November , 2010 Författare Rapport Postad 22 November , 2010 Skulle utesluta onlinegrinden, men eftersom det jag ska skriva bara varit lite söndagsmys framför tvn får det väl gå för den här gången. Spelade added-turren på partypoker kollandes på beck och annat skräp på tvn. Kom tom itm, vilket var lite av en prestation då jag i ärlighetens namn varit lite kall i turrarna ett tag. Synar mig ai med 99 med 6st kvar när knapp ställer, han har 88 och floppen levererar varsin triss, men turn ger han fyrtalet. Det negativa är väl underförstått, det possitiva var väl att 4-6e pris var samma, så även om det var en indirekt förlust så kändes det hela helt okej. På något sätt gav det bara min turneringskyla en handhistorik som på ett tydligt sätt representerar hur det går för mig just nu. ps. Jag förtjäna det väl lite då jag spela vilt och drog ut i början då jag inte orkade vara så seriös
TotalFarsa Postad 22 November , 2010 Rapport Postad 22 November , 2010 Jag fullkomligen älskar namnet på den här dagboken
bjoelle Postad 22 November , 2010 Författare Rapport Postad 22 November , 2010 Jag fullkomligen älskar namnet på den här dagboken Man bor ju inte i småland för inte
TotalFarsa Postad 22 November , 2010 Rapport Postad 22 November , 2010 Som ex-smålänning vet jag vad du snackar om Crappy bjöd förresten in till game kvällen innan Tallinn-avfärd men får tyvärr hoppa det pga planerat häng med familjen. Men om jag förstått det hela rätt ska du också till tallinn?
Recommended Posts