berghet Postad 12 November , 2010 Rapport Postad 12 November , 2010 Hallå PF! Har senaste tiden fått upp ögonen ordentligt för betting på NFL. Har följt slutspelet de senaste åren men aldrig vart riktigt insatt. Förra årets superbowl var en riktig dröm då båda favoritlagen Indianapolis Colts och New Orleans Saints gjorde upp om titeln. Saints stod tillslut som segrare med Drew Brees i spetsen. I år har jag börjat följa lagen ordentligt och är mer insatt i vad som händer. Har även börjat betta allt mer på NFL och tänkte därför starta en liten speldagbok här för de som är intresserade och för att själv ha lite bättre koll på mina spel. Började beta under vecka 5 (vecka 10 nu) och har sedan dess 11 vinster och 4 förluster. Spelar mestadels på handikapp, men ibland kör jag även ett par QB bets eller halvtids bet. Jag kommer inte att skriva ut några summor men kan sga att det inte handlar om några större summor pengar, det sparar vi till Superbowl , utan spelar mest för att det är kul och för att lära mig spelet bättre. Och glöm allt vad moneymanagement heter, här kör vi bara på! Kom gärna med spelförslag och tankar, allt uppskattas! Spelar givetvis en del poker också, även om det blivit mindre på sista tiden, men tänkte hålla mig till betting i första hand i denna dagbok, pokern får bli utfyllnad när jag väl spelar. Nu jobbar vi fram Saints till ännu en superbowl seger! Citera
berghet Postad 12 November , 2010 Författare Rapport Postad 12 November , 2010 Spelförslag för söndagens matcher kommer imorgon eller under söndag morgon! Imorgon blir det även Main Event i SM på svenska spel, dags för en klonk nu känner jag! Citera
berghet Postad 13 November , 2010 Författare Rapport Postad 13 November , 2010 Tippade lite fotboll såhär på morgonkvisten. Tyckte 1,78 på Manchester mot Aston Villa idag såg rätt spelvärt ut, även om Utd inte var på topp i förra matchen så tror jag att de tar hem det här, sen är det ju mitt favoritlag också. Lade även in en liten bet på Helsingborg och fick även där 1,78 gånger pengarna, vilket kändes fint! Ser också fram emot att se David Haye försvara sin VM titel ikväll mot Harrison och kommer nog komma in ett par bets där också under kvällen! Rätt dåliga odds i allmänhet där tycker jag, men lite sugen på att beta Haye vinner på KO i tredje eller fjärde ronden, vilket ger runt 4,5 x pengarna just nu. Och så har vi ju Svenska spel SM Main Event idag också, hade ju tänkt ta hem den iaf så vi kan beta lite mer på NFL under säsongen. Citera
mr-flow Postad 13 November , 2010 Rapport Postad 13 November , 2010 Inte för att döda det här direkt så måste väl nfl och fotboll (även nhl nba) vara det mest svårslagna spelen som finns? Mest spelare som spelar på det även och därför håller bookmakersen mest koll på det då felsatta odds skulle kosta fördjävligt. Sen om man spelar för skoj så är det ju bara kul. Citera
berghet Postad 13 November , 2010 Författare Rapport Postad 13 November , 2010 Inte för att döda det här direkt så måste väl nfl och fotboll (även nhl nba) vara det mest svårslagna spelen som finns? Mest spelare som spelar på det även och därför håller bookmakersen mest koll på det då felsatta odds skulle kosta fördjävligt. Sen om man spelar för skoj så är det ju bara kul. Du har helt rätt! Att hitta felsatta odds på de stora marknaderna är väl inte det lättaste direkt, men precis som jag sa tidigare så gör jag detta för att det är en hobby helt enkelt, alskar att sitta på söndagskvällarna och följa nfl med ett par spel som höjer spänningen till skyarna! Har inga som helst fantasier om att jag skulle vara någon spelgud som hittar felsatta odds på dessa marknader direkt. Sedan försöker jag ju såklart hitta matcher som jag tycker ser extra spelvärda ut och kan då satsa en liten störe summa på den matchen. Men som sagt, spelar mest for fun och ser jag ett odds jag gillar så betar jag på det, felsatt eller inte. Citera
berghet Postad 13 November , 2010 Författare Rapport Postad 13 November , 2010 Liverpool @ 2.38 mot Stoke känns spelvärt nu. Torres sätter två baljor edit: eller inte... Citera
berghet Postad 13 November , 2010 Författare Rapport Postad 13 November , 2010 Utdragen med QQ mot JJ i 26k pot... han träffar ju självklart J på flop samtidigt som jag plockar upp färgdraget, han drar dock in kåk på turn sen var det schluttt... Citera
berghet Postad 13 November , 2010 Författare Rapport Postad 13 November , 2010 Vi tar igen dagens förluster med ett par bet på kampen om tungviktstiteln ikväll. Totalt rounds 1-6 @1,65 David Haye vinner i rond 2,3 eller 4 för lite extra krydda! Kommer lägga in ett par bet på live spelet också, hittar inga bra odds för tillfället. Tror iaf stenhårt på Haye som segrare genom KO. Citera
berghet Postad 13 November , 2010 Författare Rapport Postad 13 November , 2010 David Haye vann enkelt på KO i den tredje ronden och alla spel satt! Någon som tjänade bättre än mig på denna match var dock David själv som fick 35 miljoner bara för att ställa upp, vilket blev ca. 4 miljoner i minuten. Citera
berghet Postad 14 November , 2010 Författare Rapport Postad 14 November , 2010 Dagens bästa spel: Indianapolis -7,5 @ 2.16 Indi hade mycket oflyt i senaste matchen, där de verkligen glänste under vissa perioder. Försvaret hos Cincinnati har inte vart 100% och kommer inte heller vara så ikväll mot en Payton Manning som bara krossar. 5 raka förluster för Cincinnati blir idag 6. Även Indianapolis leder i halvtid och vinner efter full tid @ 1.66 lockar, blir ett spel även där. Spelar även på Titans som vinnare mot Miami ikväll @ 1.96. Lägger även en slant på Titans -4,5 @ 3.00. Chris Johnson och Randy Moss kan slita itu Miami försvaret (som inte har vart bäst på att täppa igen luckor i rushförsvaret, och det har man inte råd med mot Chris Johnson) totalt och borde kunna fixa en del poäng. Jag hoppas att Titans QB Vince Young kan starta ikväll, han kan skicka iväg ett par riktiga kanoner ibland. Citera
berghet Postad 14 November , 2010 Författare Rapport Postad 14 November , 2010 Fler spel ikväll: Såg precis ett odds som jag gillar väldigt starkt. St Louis - San Francisco, där tror jag att St Louis kommer att ta hem segern till 3.15 gånger pengarna. San Francisco saknar sin QB Alex Smith och folk underskattar St Louis försvar. SF har desutom bara två segrar hitils i år medan SL toppar divisionen med 4 segrar. Lägger en liten slant på det, samt SL +5,5 @ 1.98. Även en liten bet på Tampa Bay -6,5 @ 1.86 mot Carolina. Minnesota @ 1.94 mot Chicago Giants -13,5 @ 2.08 mot Dallas Kansas @ 1.93 mot Denver Arizona -2,5 @ 1.72 och -3,5 @ 2.08 mot Seattle Vi kör hårt idag Citera
RaMz Postad 14 November , 2010 Rapport Postad 14 November , 2010 Du tror inte på Lions och Texans? Jag har en del av dina spel. Kommer med min egen lista sen, ska till gymmet en sväng bara. Citera
simonlofberg Postad 14 November , 2010 Rapport Postad 14 November , 2010 Summor på alla lagda spel vore roligt:) GLGL Citera
berghet Postad 14 November , 2010 Författare Rapport Postad 14 November , 2010 Du tror inte på Lions och Texans? Jag har en del av dina spel. Kommer med min egen lista sen, ska till gymmet en sväng bara. Lions är svår tycker jag.. kan sluta absolut hur som helst känns det som. Texans däremot kikade jag också på faktiskt, lutar åt en bet där med. Håller på kolla igenom den matchen och NE - Steelers lite nu. Vad tror du om dessa? edit: vad tror du om st louis? Citera
berghet Postad 14 November , 2010 Författare Rapport Postad 14 November , 2010 Summor på alla lagda spel vore roligt:) GLGL Kanske lägger in det lite senare då! Tackar! Citera
RaMz Postad 14 November , 2010 Rapport Postad 14 November , 2010 Håller på kolla igenom den matchen och NE - Steelers lite nu. Vad tror du om dessa? edit: vad tror du om st louis? Kollat lite på St Louis också, rätt bra odds. Kvällsmatchen är svår. Patriots va ju inte heta sist och dom har ungt försvar som inte vart så bra medans Steelers känts bra senaste tiden även om dom vek ner sig lite i slutet sist mot Bengals. Tror definitivt på Steelers men oddsen är inte sådär jätteroliga, tycker alla dom andra matcherna du nämt är mer spelbara. Skulle köra lite steelers -6 typ för att gaista typ men tror d ganska välsatt line. Mina spel kommer upp om ett tag ska bara köra sista genomgången med polaren som kommer över snart. gl ikväll. Go Titans! Citera
berghet Postad 14 November , 2010 Författare Rapport Postad 14 November , 2010 Kollat lite på St Louis också, rätt bra odds. Kvällsmatchen är svår. Patriots va ju inte heta sist och dom har ungt försvar som inte vart så bra medans Steelers känts bra senaste tiden även om dom vek ner sig lite i slutet sist mot Bengals. Tror definitivt på Steelers men oddsen är inte sådär jätteroliga, tycker alla dom andra matcherna du nämt är mer spelbara. Skulle köra lite steelers -6 typ för att gaista typ men tror d ganska välsatt line. Mina spel kommer upp om ett tag ska bara köra sista genomgången med polaren som kommer över snart. gl ikväll. Go Titans! Tänker ungefär lika där faktiskt, inte så säker på steelers dock, vinner nog ganska knappt om det blir så. Ska kolla lite mer på den sen, måste ju ha spänning under natten också! Blev ett bet på Texans också, tror de tar hem detta. gl själv! Go Colts! Citera
Samuel. Postad 14 November , 2010 Rapport Postad 14 November , 2010 Gillar Brady Passing Yards över, vad linan nu ligger på i kvällsmatchen. Patriots lär inte försöka springa bollen mot Steelers försvar, så det gäller för Brady att göra en toppmatch. En lite intressant trend är också att Patriots bara förlorat två mather irad under de senaste 8 åren. Leanar Pats +5 för tillfället Citera
berghet Postad 14 November , 2010 Författare Rapport Postad 14 November , 2010 Gillar Brady Passing Yards över, vad linan nu ligger på i kvällsmatchen. Patriots lär inte försöka springa bollen mot Steelers försvar, så det gäller för Brady att göra en toppmatch. En lite intressant trend är också att Patriots bara förlorat två mather irad under de senaste 8 åren. Leanar Pats +5 för tillfället Gillar också Pats +5 (+4,5 på betfair där jag spelar) till 2.06 just nu. Svår dock. Vet ej vad linjen ligger på ikväll när det gäller passing yrds, men ett alternativ kan vara att Tom Brady gör fler yrds än Ben Roethlisberger till 1.87 på betfair. Som du säger så kommer pats passa ännu mer idag, och Brady brukar överlag passa mer än Ben. Ska kolla mer på den matchen senare som sagt men lutar åt dessa bet just nu. Citera
Samuel. Postad 14 November , 2010 Rapport Postad 14 November , 2010 Teasade Colts -0.5 och Lions +7.5 till de tidiga matcherna. Hann knappt kolla igenom något, får se om jag hittar något till de lite senare matcherna. Citera
berghet Postad 14 November , 2010 Författare Rapport Postad 14 November , 2010 Bra början på dagen.... största betet var Colts -7,5, och det såg länge bra ut, fram tills dess att Bengals gjorde en touchdown i slutet... Fick dock in halvtid/fulltid betet som var näst största. Titans gick också åt skogen som jag trodde hårt på. Av de mindre beten fick jag in Tampa bay -7,5. Houston såg ut att få matchen till övertid men fick se sig slagna med tre sekunder kvar.. Minnesota fick också stryk. Nu har vi St Louis, Arizona -2,5 och -3,5, NYG -13,5 och Kansas mot Denver. Citera
berghet Postad 14 November , 2010 Författare Rapport Postad 14 November , 2010 Tror hårt på Brady most passing yards i nattens match. Blir en bet där. Kanske en liten på Patriots +4,5 också, vi får se.. Citera
berghet Postad 14 November , 2010 Författare Rapport Postad 14 November , 2010 Så jävla sjuk dag.... Hur många fumble/interceptions kan man få emot sig??? Varje jävla match är det någon som ska göra bort sig....... Får hoppas att St Louis och Arizona kan ge mig lite pengar tillbaka iaf. De pengarna åker ju in på nattens match kan jag säga, tilt! FTOPS 13 snart också, lär väl slänga bort pengarna där med. Saints och Drew Brees är det enda laget man kan lita på nu för tiden. Citera
RaMz Postad 14 November , 2010 Rapport Postad 14 November , 2010 Riktigt riktigt sjukt idag. Du e kall som spela samma som mig, jag jinxade allt idag. Helt sjuka grejjer konstant. Trodde inte mina ögon när killen slår bollen i luften in i händerna på jacksonville med en sekund kvar av match efter allt annat som gått mot en också. fucking unebelievable. Citera
berghet Postad 14 November , 2010 Författare Rapport Postad 14 November , 2010 Riktigt riktigt sjukt idag. Du e kall som spela samma som mig, jag jinxade allt idag. Helt sjuka grejjer konstant. Trodde inte mina ögon när killen slår bollen i luften in i händerna på jacksonville med en sekund kvar av match efter allt annat som gått mot en också. fucking unebelievable. Verkligen inget som går rätt.... minns inte senast jag var såhär tiltad. Hur fan kan verkligen allt gå åt helvete. Vet inte hur många fumbles och interceptions det har vart, otroligt. Kunde inte se Houston matchen eftersom ingen stream verkade funka. Såg titans och lite av Colts idag och kollar Giants nu, ser inte ut som Giants dock. Vet du vart man kan streama Nfl? Hittar inga som funkar typ. Citera
Recommended Posts