Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Tja,

Ponera att jag har 3-5 spelare som erhåller ersättning varje månad för att spela poker på en EU-baserad sida, oavsett resultat.

Hur deklareras man vinsterna som spelarna erhållet från mina pengar? Måste man deklarera?

Blir nog form av stake:ing, fast i stora volymer. Är det AB som gäller?

Att jämföra med prostaker/frontbet, med stora skillnaden att vi inte har ngt samarbete med någon sida (dvs ingen affiliateverksamhet). Kort och gott, spelarna ska slavisk följa ett vinnande koncept.

Postad

Jätteknepig fråga, som ingen säkert kan svara på.

Men det är en bra fråga att ställa till Skatterättsnämnden.

AB skulle jag nog utesluta.

De som spelar kanske inte behöver deklarera vinsterna, om de spelar på skattefria sajter. Sen är frågan hur man ska se på stakepengarna för spelarna? Lön? Sponsring? Gåva? Lån?

Han som stakear ska troligen betala kapitalskatt, detta oavsett om spelarna lirar på skattefria sajter. Det är min gissning iaf.

Om du frågar Skatteverket så kan de inte lämna ett bindande svar.

Postad
Jätteknepig fråga, som ingen säkert kan svara på.

Men det är en bra fråga att ställa till Skatterättsnämnden.

AB skulle jag nog utesluta.

De som spelar kanske inte behöver deklarera vinsterna, om de spelar på skattefria sajter. Sen är frågan hur man ska se på stakepengarna för spelarna? Lön? Sponsring? Gåva? Lån?

Han som stakear ska troligen betala kapitalskatt, detta oavsett om spelarna lirar på skattefria sajter. Det är min gissning iaf.

Om du frågar Skatteverket så kan de inte lämna ett bindande svar.

Ja väldigt knepigt, efter allt man läst.

Kapitalskatt? Intressant. Ser man det då som att någon annan förvaltar pengarna (ex aktieutdelning), och vinsten (spelarnas vinst) ska skattas med 30 %? Får jag därmed också kvitta det mot förlusterna, i det här fallet avgiften (spelarnas lön), alt när de spelar bort mina pengar? Kan varje individ då räknas som en aktie och på så sätt kvitta förlusterna mot vinsterna? Om man nu ska betala kapitalskatt...

Blir bra rörigt detta