Gå till innehåll

Filmprogram!


Drekari

Recommended Posts

tjena!

 

Nu kanske jag slängde in tråden på fel ställe, då får ni rätta mig..

 

Men i vilket fall så tänkte jag höra med er här på pf om ni vet något program som man kan filma in med när man spelar? Jag har testat camtasia studio men filmen blir så otroligt stor så jag kan inte skicka över den/lägga upp den.

 

Posta gärna lite program här som ni vet man kan använda, helst program som är någorlunda lätt att använda. 8-)

 

 

/ Drekari

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Borde gå att sänka kvalite, upplösning osv och ta bort ljudet.

 

Sen borde det också gå att ställa in så att man bara spelar in det aktiva fönstret istället för hela desktopen. En timmes session lär bli svårt att få ner till några megabyte hur som helst, men det kan ju gå om det finns något program som spelar in bara den informationen man vill dela med sig av men det blir botliknande funktioner då kanske.

 

Om det är MSN tex. som inte vill skicka stora filer så släng upp filmen på en fildelningssajt. Det finns många som är gratis och klarar många hundra megabyte. 2shared.com har precis 100MB limit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När du spelat in i Camtasia får du en råprodukt. Det är inte själva filmen. Du måste producera den och det finns en mängd olika val, så du väljer praktiskt taget själv hur stor du vill att filen ska bli.

Camtasia är utan tvekan bland de bättre programmen och det som nästan alla videoinstruktörer etc använder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När du spelat in i Camtasia får du en råprodukt. Det är inte själva filmen. Du måste producera den och det finns en mängd olika val, så du väljer praktiskt taget själv hur stor du vill att filen ska bli.

Camtasia är utan tvekan bland de bättre programmen och det som nästan alla videoinstruktörer etc använder.

 

Har sett många videoinstruktörer som använder det men då jag fortfarande inte vet hur jag ska få den mindre så får jag nog testa med ett annat program.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...