Alfredo__ Postad 31 Oktober , 2010 Rapport Postad 31 Oktober , 2010 Till er som kan pokerbranschen: Varför erbjuder inte fler sajter no-deposit-bonusar? Den uppenbara anledningen är väl att det inte är profitabelt men samtidigt har ju partypoker erbjudit det i åtminstone 5 år så det fick mig att undra lite. Kan väl inte finnas något annat som ens är i närheten av att vara lika attraktivt i en nybörjares ögon? Citera
Hittapengarna Postad 31 Oktober , 2010 Rapport Postad 31 Oktober , 2010 Attraktivt med folk som inte vill sätta in egna pengar? Icke. Attraktivt med folk som vill sätta in egna pengar? Mycket. Enda anledningen party exempelvis väljer att skicka ut några gratis dollares då och då är för att locka folk som tidigare spelat och sen lagt ner spelandet på siten i fråga eller för att rent logiskt fånga in nya spelare som ännu inte vågar spela med riktiga pengar. Att skicka ut 5-10$ är pruttsummor för stora pokerbolag och samma minut det tar för mig att skriva det här inlägget har dem tjänat overkligt mycket mer pengar än ursprungliga bonus-summan. Citera
Alfredo__ Postad 31 Oktober , 2010 Författare Rapport Postad 31 Oktober , 2010 Men anledningen att erbjuda no-deposit-bonusar är ju att öka antalet insättare såklart. Men uppenbarligen så verkar ju pokersidorna tjäna mer på att bara erbjuda playmoney och freerolls till nybörjare så denna tråd är väl i princip helt onödig antar jag. Känns dock som man skulle få in foten i dörren hos så många fler genom att bara erbjuda några dollar istället för playmoney och freerolls. Citera
Kebnekaise Postad 31 Oktober , 2010 Rapport Postad 31 Oktober , 2010 Men anledningen att erbjuda no-deposit-bonusar är ju att öka antalet insättare såklart. Men uppenbarligen så verkar ju pokersidorna tjäna mer på att bara erbjuda playmoney och freerolls till nybörjare så denna tråd är väl i princip helt onödig antar jag. Känns dock som man skulle få in foten i dörren hos så många fler genom att bara erbjuda några dollar istället för playmoney och freerolls. OT Snälla byt avatar. En hånleende Lars gör ingen pokerspelare glad. Citera
Alfredo__ Postad 31 Oktober , 2010 Författare Rapport Postad 31 Oktober , 2010 OTSnälla byt avatar. En hånleende Lars gör ingen pokerspelare glad. Men han har ju en grön mössa på sig Citera
ShitSux Postad 31 Oktober , 2010 Rapport Postad 31 Oktober , 2010 No deposit bonusar lockar oftast till sig spelare som inte har någon avsikt att spela med egna pengar. Visst gäller det ofta freeroll-spelare också, men det är för hög fraud på no deposit bonusar. Det skapas en massa konton och det chipdumpas till spelare som kan ta ut pengarna osv. Citera
Recommended Posts