Gå till innehåll

Vilken sajt ska man välja?


rabris

Recommended Posts

Hejsan alla glad pokerspelare amatörer som proffs!:-) Det är så att jag har tänkt börja spela lite mer poker. Går tredje året på gymnasiet nyss fyllda 18 så kan lägga lite tid på det och är väldigt intresserad av pokerspelande. En tänkt insättning på ungefär 60$. Jag har testat lite frirullar och liknande på ps och har väl vunnit några dollar hit och dit även testat gå in med några dollar på 0,10-0,25 och liknande. Men vet inte om jag gillar ps riktigt. Så min fråga är vart man ska börja spela. Har funderat på party och fulltilt, men det kanske inte alls är rätt val! Så har ni några schyssta tips så skriv dem gärna här!:-D

 

Tack på förhand!:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lista gärna upp mer i detalj vad det är du söker.

 

Turneringar, SnGs eller cashgame? Eller alla tre?

Vill du spela skattefri poker avråder jag dig från stars och fulltilt direkt.

Nivå?(Alltså vilka stakes vill du spela)

 

Lättare att tipsa då.

 

För övrigt har jag inget bra att komma med, förutom att söka efter bonusar och välja därefter.

 

Välkommen till PF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lista gärna upp mer i detalj vad det är du söker.

 

Turneringar, SnGs eller cashgame? Eller alla tre?

Vill du spela skattefri poker avråder jag dig från stars och fulltilt direkt.

Nivå?(Alltså vilka stakes vill du spela)

 

Lättare att tipsa då.

 

För övrigt har jag inget bra att komma med, förutom att söka efter bonusar och välja därefter.

 

Välkommen till PF

 

Mest cashgame till viss del turneringar men till största delen cashgames, jag hade tänkt börja med $0,10-$0,20 men på ett par månader hoppas jag spelat upp mig så jag har rulle för att spela $1-$2.

Men om man ser till skattefri poker, då bör jag lira på party kanske? För en sak jag glömde i topic är nämligen att jag kör mac så everest poker till exempel kan jag inte lira på, vet inte om det är en bra sida heller men som sagt. Vilken sida tycker ni, tycker om fulltilt men kan vara lite segt med skatterna:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle tipsa dig om att spela på svenskaspel. Mindre rake. Bra värde.

 

Annars finns ju VictorChandler.com som har en bonus som går fantastiskt snabbt att cleara, kanske snabbast i branschen.

 

Sen måste jag säga (utan att låta dryg) att du har lite väl naiv målsättning. Du lär vara riktigt grym och ha enorm bonnröta om du ska nå nl200 inom några månader. Och då förrutsätter jag att du lirar med vettigt BRM vilket kräver cirkus 5K USD i rulle för att lira på den nl200 nivån?

 

Mvh

 

Woarda

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle tipsa dig om att spela på svenskaspel. Mindre rake. Bra värde.

 

Annars finns ju VictorChandler.com som har en bonus som går fantastiskt snabbt att cleara, kanske snabbast i branschen.

 

Sen måste jag säga (utan att låta dryg) att du har lite väl naiv målsättning. Du lär vara riktigt grym och ha enorm bonnröta om du ska nå nl200 inom några månader. Och då förrutsätter jag att du lirar med vettigt BRM vilket kräver cirkus 5K USD i rulle för att lira på den nl200 nivån?

 

Mvh

 

Woarda

 

 

25 inköp för NL200? Låter lite väl vågat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle tipsa dig om att spela på svenskaspel.

Sen måste jag säga (utan att låta dryg) att du har lite väl naiv målsättning. Du lär vara riktigt grym och ha enorm bonnröta om du ska nå nl200 inom några månader. Och då förrutsätter jag att du lirar med vettigt BRM vilket kräver cirkus 5K USD i rulle för att lira på den nl200 nivån?

 

Mvh

 

Woarda

jag vill inte lira nl200 med 25inköp år 2010 :) tha variance would kill me

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lol inte för o krossa dina drömmar men de kommer nog ta mer än några månader för dig o börja från start o ta dig upp på 200nl

 

jobbar du flitigt o pluggar på med coachingsiter/mkt grind med stor motivation/ambition minst 40h/veckan kanske du är där om 1 år i bästa fall om du besitter alla personliga egenskaper som krävs

 

troligen aldrig dock, tyvärr. väldigt få som börjar såhär sent som pallar motståndet

 

 

edit: och börja inte på nl20 med 60$, sätt in 60$ o börja nöt 2$NL tills du vinner där över många händer, o mova up därifrån i takt med att du gainar erfarenhet.

 

Dvs 0.01-0.02$ NL

 

och signa upp på coachingsiter åxå, billigast e nog deucescracked.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte mer på limit, men det kanske var för mkt, hörde bara en polare snacka om det så det var så jag tänkte! Men svenskaspel vet jag inte om jag gillar så mycket faktiskt! Vet dock inte varför..

 

Du får väl testa dig fram, för det ser inte ut som att vi kan hjälpa dig:mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skrev lite fel, inom ett par månader ska jag spela $0,50-$1!:)

 

Starta dagbok och berätta hur det går

Kan nog gå om du är vass och får in många speltimmar.

 

 

**

 

Tror f.ö.att seriösa nybörjare som inte startar på SvS gör ett misstag.

SvS har troligen bäst värde och har bevisligen lägst rake vilket kompenserar för uteblivna bonusar och RB.

 

Att jaga bonusar är också ett dåligt förslag imo, blir lätt fokus på att cleara bonus istället för att spela bra, utveckla spelet och leta värde.

 

 

**

 

Att börja på ultramicro (0,01/0,02) är bara vettigt om dina $60 är allt du har. Har du pengar bakom (på banken etc.) och kan fylla på vid en gulning är det bara att köra höga micro direkt ($€0,05/0,1 eller 0,5/1 sek). Gå upp när du är rullad för högre och säker på att du spöar den lägre nivån. Borde väl innebära runt 30-40k händer (?).

 

BR-management på ultramicrostejks är att kasta bort sin tid om man nu inte råkar vara urfattig. Börja med BR-mgmt (minst >50 inköp på low och >100 mid) först när du spelar för pengar som betyder något för din privatekonomi.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men varför tycker ni som skrev svenskaspel att man ska spela där ?:-)

 

 

Tror f.ö.att seriösa nybörjare som inte startar på SvS gör ett misstag.

SvS har troligen bäst värde och har bevisligen lägst rake vilket kompenserar för uteblivna bonusar och RB.

 

Att jaga bonusar är också ett dåligt förslag imo, blir lätt fokus på att cleara bonus istället för att spela bra, utveckla spelet och leta värde.

 

.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon sida med bra insättningsbonus så du får lite extra pengar. Eller RB

 

Jag spelade på titan poker och fick pengar direkt när jag satte in, om jag satte in 100€ fick jag 100€ till dagen efter direkt. Plus bonus på det. Gick ganska lätt att spela in bonusen. Men vet dock inte om de har kvar den. Gå in på titan poker och kolla ( den länken finns enbart på pokerforum.nus forum isåfall så gå in och kolla i deras sajttråd)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag hade fått välja mellan dina exempel så hade jag definitivt valt Partypoker, många ryska torskar där inne!

 

Men sen som alla andra säger, överskatta inte dig själv så otroligt mycket om du är hyffsat ny, börja spela på typ nl5$ max..

 

Men mitt tips är ifall du vill bygga rulle att du testar lite olika sidor samtidigt som du plockar ihop massa bonusar. Sen så finns även Pacific poker (888) där det kryllar om torskar, nackdelen är ju att klienten är väl inte den snyggaste men man vänjer sig :)

 

Hoppas du hittar lyckan

/ Drekari

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...