Gå till innehåll

Riktlinjer för byte från 200bb till 100bb.


Schultziie

Recommended Posts

Ohoj PF!

 

 

Startade mitt pokerspelande på SvS för cirka 3 år sedan och spelar idag 5/10SEK (NLTH) där jag är vinnande. Har då & då testat att spela på FTP, Prima, Ipoker osv, alla med 100bb inköp som standard. Haft varierande resultat men allt för ofta mer till det sämre.

 

Känns som jag lätt blir allt för agg/lös på 100bb som inte verkar fungera särskilt bra obv. Min spelstil fungerar dock väldigt bra på SvS (just för att det är 200bb antar jag) Känner också samtidigt att det är riktigt svårt att ställa om och när jag väl gör det känns det som att jag tappar mitt agg vinnande spel för att jag spelar för tight.

 

Så i dagsläget skeppar jag in pengarna på SvS och skeppar bort det på internationella 100bb sidor :)

 

Fler som haft samma problem att ställa om/anpassa sig osv? Och hur löste ni det isf? Trycka in massvis med händer? (Känns som jag skriver ett brev till KP nu :)

 

Happy fishing!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att komplettera tidigare uppgifter. Det är ju bara för dig att sätta dig på deepstack-borden och invänta motstånd på BOSS. Som det ser ut idag öppnar regsen upp dessa borden för att bli av med alla shortstack-töntar som florerar friskt på BOSS. Finns gott om 200bb action

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

spela deepstack borden FTP så har du 200bb. problem löst

 

Har inte undersökt det allt för noga, men de gånger jag har kollat har det nästan alltid vart dåligt med bord igång.

 

Finns motsvarande på Stars, 100-250BB tror jag dom heter

 

Får kolla upp detta. Ty sir!

 

alt spela där du vinner och sluta spela där du förlorar ? :roll:

 

Självklart. Spelar ju nästan uteslutande SvS men vill ha möjligheten att kunna lira när som helst på dygnet. Bonusar/rakerace osv är ju också en anledning.

 

Även om "nivån" på SvS är lägre än andra sajter så uppfattar jag inte motståndarna speciellt mycket bättre och blir inte direkt imponerad av deras spel. Sällan heller "utspelad" på 1/2$, 1/2€ nivåerna. Känns mest som jag krånglar till det för mig själv...

 

Sen hade det ju inte vart fel att kunna grinda 9 bord heller...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...