Gå till innehåll

Hållbar ROI för lowstakes MT SNGs


monteramita

Recommended Posts

Jag har börjat satsa på att spela nästan enbart multitable SNGs på en väldigt låg nivå och få in så stor volym som möjligt. Det känns som att det finns väldigt stort värde där och att det går att ha mycket högre ROI än på t ex enbords-SNGs.

 

Jag undrar om det är några professionella MT SNG-grinders som kan dela med sig av hur hög ROI de har och på hur många spel osv. Vad tror ni är hållbart i längden på nivåer mellan $2-$5 generellt sett. Det kan givetvis variera från site till site och beroende på format osv. men en generell uppskattning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag undrar om det är några professionella MT SNG-grinders som kan dela med sig av hur hög ROI de har och på hur många spel osv.

 

Är osäker men tror inte det att finns renodlade "professionella" MT SNG-grinders, möjligtvis i combo med HU sitn´gos. Om det nu existerar såna "proffs" så är intressant var de spelar då många faktorer spelar in för att du ska få ett ok värde. Som Sitngo spelare vill man dra ner variansen så tror de flesta fokuserar på HU, men kan ha fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är osäker men tror inte det att finns renodlade "professionella" MT SNG-grinders,

 

Shark365 på FullTilt

 

möjligtvis i combo med HU sitn´gos.

 

öhh varför?

Har själv spelat 1000tals MTT-SnG, men har aldrig spelat en HU-SnG

 

 

Om det nu existerar såna "proffs" så är intressant var de spelar då många faktorer spelar in för att du ska få ett ok värde. Som Sitngo spelare vill man dra ner variansen så tror de flesta fokuserar på HU, men kan ha fel.

 

Främsta anledningen tror jag är att man inte behöver spela så långa pass.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nick i guess?

 

Hur går liret?

 

Pokerkväll näst nästa lördag?

 

Ja det stämmer, Robin! =)

 

Det går ganska bra än så länge.

Jag såg att Rickard skrivit på facebook. Det låter trevligt, men jag ska på en ceremoni på universitetet den dagen. Dock tror jag inte att det kommer att hålla på så länge så jag kommer gärna förbi efteråt om det är okej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är inte timlönen viktigare än roi?

Jag drämmer till med 20-25% roi.

Håll koll på avgiften! Oftast brukar avgiften för turneringar som kostar $2-$5 vara högre.

 

Jo självklart är timlönen också viktig, men jag vet ganska precist hur många SNGs jag kan spela per timme i snitt, så vet jag ROIn så vet jag därigenom också timlönen.

 

Avgiften är 10 % påslag på de jag spelar just nu, eller så kan man säga 9,1 % av hela inköpet. Beror ju på hur man ser på det. Så det är inte alltför mycket ändå, och när man räknar in värdet på dessa så blir det ändå lönsammare än att spela med lägre rake och även lägre ROI.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är osäker men tror inte det att finns renodlade "professionella" MT SNG-grinders, möjligtvis i combo med HU sitn´gos. Om det nu existerar såna "proffs" så är intressant var de spelar då många faktorer spelar in för att du ska få ett ok värde. Som Sitngo spelare vill man dra ner variansen så tror de flesta fokuserar på HU, men kan ha fel.

 

Enligt mig så är väl de faktorer som spelar in inköpet på de SNGs du spelar, den ROI som du kan ha i längden (vilket beror på kvaliteten på motståndet), den volym du kan få in, strukturen osv.

 

Självklart vill man dra ner variansen, fast värdet är ändå viktigare än variansen, varför åtminstone jag föredrar MT SNGs framför HU-SNGs. För att minska variansen får man se till att få in så stor volym som möjligt istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Som har sagts tidigare, självklart finns det renodlade mt sng "proffs" och grinders. Det handlar om att ha en rulle som räcker till helt enkelt.

 

Ang frågan: Tänk på att det krävs en hel del volym för att din ROI ska vara inom ett snävt intervall. Jämför med 9-manna, du kommer ju behöva bra många fler spelade för att ligga på en ROI som är nära din riktiga.

 

Har du 5000 spel än?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...