SoFSick Postad 10 Oktober , 2010 Rapport Postad 10 Oktober , 2010 tja har precis köpt ny mac och har hört talas om att man kan göra ngt så man kan ladda ner pc versioner av pokerklienter. Jag är mest intresserad av SvS då jag spelar mina CG sessioner där.Tror det är ngt med att man rebootar ngt i macen(är inte datakunnig) Ngn som vet hur man gör och har gjort det? finns det några risker? gäller garantin på datorn? mm Tackar för hjälp om ngn kan hjälpa mig:) Citera
Starfitter Postad 10 Oktober , 2010 Rapport Postad 10 Oktober , 2010 funkar med ett program som heter winebottle, inte perfekt och tror ej HM funkar till det men iaf bättre än webklienten.. annars så fåru lägga in windows i bootcamp och byta operativsystem när du ska grinda Citera
devalanteriel Postad 10 Oktober , 2010 Rapport Postad 10 Oktober , 2010 Du har i princip två alternativ: 1. Lägga in Windows och köra dubbelboot (alltså att du startar om datorn för att få igång Windows i stället för OSX). Fixa Windows och starta programmet Boot Camp Assistant för att få igång det. 2. Emulera Windows (alltså att du kör ett program i OSX som skapar en virtuell dator med Windows på). De två realistiska alternativen är Parallels och VMWare Fusion. Fördelen är att det går att köra OSX-program samtidigt, nackdelen är att det går mycket segare. Men jag har kört rätt många bord samtidigt i såväl Parallels som VMWare Fusion och det har gått smidigt. Lycka till! Citera
Supertequila Postad 10 Oktober , 2010 Rapport Postad 10 Oktober , 2010 går inte segt om man kör vmware i helskärmsläge. Citera
devalanteriel Postad 10 Oktober , 2010 Rapport Postad 10 Oktober , 2010 Beror på hur mycket övrigt man har igång. Citera
AccessGranted Postad 10 Oktober , 2010 Rapport Postad 10 Oktober , 2010 Det är skillnad på emulering och virtualisering. I det här fallet är det virtualisering som gäller, det är effektivare/snabbare än emulering. Prestandan kommer kanske inte upp helt i nivå med BootCamp men borde bli bra nära. Emulation involves providing the functionality of your target processor completely in software. The main advantage of emulation are that you can emulate a processor on any other type of processor. The main disadvantage is that it tends to be slow. Virtualization on the other hand involves taking a physical processor and partitioning it into multiple contexts - all of which take turns running directly on the processor itself. Virtualization in faster than emulation - but requires that you have the correct physical processor to work. Citera
devalanteriel Postad 11 Oktober , 2010 Rapport Postad 11 Oktober , 2010 Ja, du har rätt. Jag använde fel ord. Citera
Drekari Postad 12 Oktober , 2010 Rapport Postad 12 Oktober , 2010 Det finns ett program som heter Crossover. Ett hyffsat lätt program där du kan installera windows program. Använde det själv när jag lirade på pokerstars förr, vet dock inte om dom har någon mac version nu. Men testa det ifall du inte är så sugen på att byta operativsystem varje gång du vill grinda Citera
two_aces Postad 12 Oktober , 2010 Rapport Postad 12 Oktober , 2010 Förutom redan nämnda VMWare och Parellels så finns det även Virtual Box som är ett gratisprogram. Citera
Recommended Posts