Phrygian Postad 9 Oktober , 2010 Rapport Postad 9 Oktober , 2010 Hej, spelade denna hand idag och funderar på om jag kunde spelat den annorlunda och hur andra hade gjort? Tacksam för feedback/kritik Fi spelar 6 bord och har ok stats... Full Tilt - $0.25 NL (6 max) - Holdem - 6 players Hand converted by PokerTracker 3 BB: $17.57 UTG: $16.85 MP: $26.79 CO: $26.01 Hero (BTN): $25.56 SB: $32.22 SB posts SB $0.10, BB posts BB $0.25 Pre Flop: ($0.35) Hero has [As Ad] fold, fold, fold, Hero raises to $0.75, SB calls $0.65, fold Flop: ($1.75, 2 players) 4s 9d 5d SB checks, Hero bets $1.00, SB raises to $3.00, Hero calls $2.00 Turn: ($7.75, 2 players) Qh SB bets $5.00, Hero calls $5.00 River: ($17.75, 2 players) Qc SB bets $23.47 and is all-in, fold SB wins $16.87 Citera
henjon Postad 9 Oktober , 2010 Rapport Postad 9 Oktober , 2010 Som jag ser det måste du i varje fall syna river. Det är en dragig flopp som öppnar upp för semibluffar men där inget tänkbart drag sen sitter. Du har underreppat din hand med den linje du har tagit och kan mycket väl vara uppe mot lägre par/bustat drag. Citera
Ezkash Postad 9 Oktober , 2010 Rapport Postad 9 Oktober , 2010 Du spelar handen väldigt vekt och provocerar fram en push som du vill(?) men foldar. Du måste ha monsterread... Citera
papiPope Postad 9 Oktober , 2010 Rapport Postad 9 Oktober , 2010 Raise flop, raise turn. Som spelar syn. Citera
Pele08 Postad 9 Oktober , 2010 Rapport Postad 9 Oktober , 2010 Raise flop, raise turn. Som spelar syn. +1 Citera
Namlleh Postad 9 Oktober , 2010 Rapport Postad 9 Oktober , 2010 Kan gilla att 3beta floppen här med 100bb stackar, och låta honom dega alla sina drag osv. Som spelat måste vi syna... Citera
Phrygian Postad 9 Oktober , 2010 Författare Rapport Postad 9 Oktober , 2010 Visst spelar jag den svagt, vill inte överspela AA här. Det känns inte som att jag är uppe mot en maniac som reraisar mig på flop, c-bettar på turn o sen ställer med en hand som jag slår här... känns inte som han har ett överpar till floppen lr bustat färgdrag däremot tänker jag set set set, men det kanske är det han vill representera... Citera
Basen Postad 9 Oktober , 2010 Rapport Postad 9 Oktober , 2010 Raise flop, push turn. Som spelar syn. fyp Citera
Namlleh Postad 9 Oktober , 2010 Rapport Postad 9 Oktober , 2010 Visst spelar jag den svagt, vill inte överspela AA här. Det känns inte som att jag är uppe mot en maniac som reraisar mig på flop, c-bettar på turn o sen ställer med en hand som jag slår här... känns inte som han har ett överpar till floppen lr bustat färgdrag däremot tänker jag set set set, men det kanske är det han vill representera... Ta inte bluffcatcherlinje med en extremt stark hand o sedan lägg dig. Du måste förstå att det blir extremt lätt att köra över dig om du vill vika AA här... Citera
Phrygian Postad 10 Oktober , 2010 Författare Rapport Postad 10 Oktober , 2010 Tack för alla svar och synpunkter! förhoppningsvis är jag en lite bättre spelare nu Citera
Izy Postad 10 Oktober , 2010 Rapport Postad 10 Oktober , 2010 syna sen, hur kommer det sig att du väntat 4 år med att posta din första post? Citera
Phrygian Postad 11 Oktober , 2010 Författare Rapport Postad 11 Oktober , 2010 Det var min första pokerhand sen dess har jag funderat på om jag skulle synat Citera
jonasmedz Postad 11 Oktober , 2010 Rapport Postad 11 Oktober , 2010 Det var min första pokerhand sen dess har jag funderat på om jag skulle synat nice one! hade varit bra spelat om du bara synat också, ser massa 3-gatorsbluffar på FT. tillbaka till borden nu. Citera
protte Postad 12 Oktober , 2010 Rapport Postad 12 Oktober , 2010 Jag spelar som dig fast synar river obv. Vad kan han raisa flop med ? Set floatar dom flesta väl med mot bara 1 FI och många gör en RR med alla drag här. Alternativt har han 2 par på flop men då borde han lugna sig på river tycker jag. Tror han rätt ofta har missat drag här pga överbetten AI eller så har han tur med ett färgdrag typ KQ/QJ s Syn iaf Citera
Emokid Postad 12 Oktober , 2010 Rapport Postad 12 Oktober , 2010 Jag spelar som dig fast synar river obv. Vad kan han raisa flop med ? Set floatar dom flesta väl med mot bara 1 FI och många gör en RR med alla drag här. Alternativt har han 2 par på flop men då borde han lugna sig på river tycker jag. Tror han rätt ofta har missat drag här pga överbetten AI eller så har han tur med ett färgdrag typ KQ/QJ s Syn iaf Hur floatar man med ett set? Citera
protte Postad 12 Oktober , 2010 Rapport Postad 12 Oktober , 2010 Jag brukar floata underset och senare reppa ett högre överset än hans på senare gator,Krävs monsterread dock. Seriöst .kanske var dåligt skrivet bättre skriva slowa/flatta antar jag . Citera
pastan Postad 13 Oktober , 2010 Rapport Postad 13 Oktober , 2010 Jag brukar floata underset och senare reppa ett högre överset än hans på senare gator,Krävs monsterread dock. Seriöst .kanske var dåligt skrivet bättre skriva slowa/flatta antar jag . wat? så du bluffar med set och reppar HÖGRE set... när du har set? set = triss wat? Citera
Joeduck Postad 13 Oktober , 2010 Rapport Postad 13 Oktober , 2010 triss och set är inte samma sak Citera
protte Postad 13 Oktober , 2010 Rapport Postad 13 Oktober , 2010 Shahin Var ett skämt jag beskrev hur man "floatar ett set" som han frågade. Därför jag skrev "Seriöst" längre ner. Joeduck jaså ? då har jag trott fel i alla år. Citera
Joeduck Postad 13 Oktober , 2010 Rapport Postad 13 Oktober , 2010 Ok.. Det ÄR nästan samma sak men det menas inte samma när man pratar om spelet holdem. Du kan setta med pockets och trissar med 72. Citera
bananuz Postad 20 Oktober , 2010 Rapport Postad 20 Oktober , 2010 det är bra, vektajt är inne nu Citera
Steel Postad 20 Oktober , 2010 Rapport Postad 20 Oktober , 2010 Ok.. Det ÄR nästan samma sak men det menas inte samma när man pratar om spelet holdem. Du kan setta med pockets och trissar med 72. Set: Par på hand Trips: Par på brädan Båda är triss. Citera
Recommended Posts