Gå till innehåll

NLT - KK mot omslag, flop-spel rätt eller galet?

Recommended Posts

Postad

NL 100 0.5/1 blinds

Min motståndare sitter på 90$ och ja täcker honom

Min read på motståndaren är att han är ganska avarage-loose. Spelar lite kosntigt ibland

SH-6player

6 player

Dealt to Hero KK

Hero Raise to 4.

Fold

Fold

Button Fold

Fi Raise to 9.

BB Fold

Hero Raise to -->28 (24)

Fi Calls 19

FLOP Qh 9h 4d

Pot 67$

Fi Check

Hero Bet - 63$

Fi Call all-in 63$

4$ är mitt standard raise, ja raisar ganska ofta. Väldigt sällan man blir reraisad dock så har svårt att sätta Fi på nåt annat än en stark hand.

Reraisen så vill ja ha syn av sämre händer än KK så men den e ändå gansak saftig reraise.

Flop spelet så vill jag stänga av hans ev. flush drag, Potten är stor och ja vill helst ta ner den där och då. Frågan är om risken att ja redan är slagen är för stor?. Dessutom så är frågan om ja kan komma iväg från min hand på senare gator.

Vill mest ha kommentarer kring flop spelet men feel free.

* RP - QoS *

Postad

Svår hand det där. Med tanke på att han reraisar dig och sedan endast synar när du i din tur reraisar honom tycker jag tyder på att han inte sitter på AA utan mer KK QQ, och kanske möjligen en dåligt spelad AKs? Sen när fi har 1/3 av sin stack inne så känns det som han har svårt att lägga sin hand där även om han missar.

När potten är så stor som den är tycker jag det enda rätta är att trycka honom All In. Sen hade jag hållt tummarna på att han foldat.

Jag hade spelat handen exakt som du här och förmodligen fått betala av till AA eller QQ??? :?

Postad

Om du synar ett 24 rais med KK men såna stackstorlekar så finns det inget annat att tänka på än att gå allin all checkraisa all in. Tycker det verkar vara ett absurt stort bet han gör innan floppen, skulle nog spela som du gjorde all gå all in innan floppen.

Postad
Om du synar ett 24 rais med KK men såna stackstorlekar så finns det inget annat att tänka på än att gå allin all checkraisa all in. Tycker det verkar vara ett absurt stort bet han gör innan floppen, skulle nog spela som du gjorde all gå all in innan floppen.
Det är ju Hero som re-re-raisear pre-flop och fi som check-raisear all-in.

I och med hans pre-flop spela, skulle hans HD se ut som följer enligt mig: AA(mindre trolig i och med att han borde gått all-in pre-flop då), KK, QQ, JJ och AK. Tror endast han synar med JJ som du slår. Eller eventuellt AKs i h. Men i och med att potten är så stor och du inte vill ge något gratiskort så tycker jag nästan att det ända rätt är att trycka på floppen.

Postad

Jag skulle nog spela precis likadant som du, men jag tycker såhär i efterhand att det är helt fel (mkt svårt att lägga KK). Reraise tyder väl på AA KK QQ eller eventuellt om han är väldigt aggro AKs. Du slår endast en av händerna och får split mot en. Men som sagt, jag skulle nog göra precis likadant, även om man tycker det är fel i efterhand. Ganska givet att du är slagen, jag gissar att han sitter på QQ med tanke på att han bara synade din rereraise.