Gå till innehåll

NLT - 5handat, 1-2Svs - AK problematik


Recommended Posts

Jag får problem med hur jag ska lira handen. Jag postar fram till turn där jag behöver hjälp med hur handen ska spelas. Förklara gärna Vad ni gör och Varför. :-D

 

Efter ett tag kommer jag posta vad som hände på turn och kommer då kanske behöva hjälp med riverbeslutet!

 

"ÄssÄ" spelar vpip 18, pfr 11 och 3bet 3% över 220 händer...

Attarax999 spelar vpip 34, pfr 25, 3bet 11%, över 563 händer.

 

Boss $200.00 No Limit Hold'em - 4 players

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

Hero (SB): $370.64

Attarax999 (BB): $849.79

sjostedt (CO): $301.78

ÄssÄ (BTN): $397.00

 

Pre Flop: ($3.00) Hero is SB with A :spade: K :diamond:

1 fold, ÄssÄ raises to $6, Hero raises to $19, Attarax999 calls $17, ÄssÄ calls $13

 

Flop: ($57.00) 2 :spade: 9 :spade: 9 :club:(3 players)

Hero bets $32.00, Attarax999 calls $32, ÄssÄ calls $32

 

Turn: ($153.00) A :heart:(3 players)

Hero ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Checka turn

 

Varför skulle vi vilja checka turn?

 

Deras range preflop är ganska bred, Attarax999 som spelar 34/25 kommer förmodligen försvarar BB med alla suited connectors, små/mellan par osv, han får hyfsade odds om knappen synar (vilket han förmodligen satsar på då knappen bara öppnar 11%). Han får dessutom relativ position post-flop.

 

ÄssÄ som öppnade knappen får tillräckligt bra odds att fortsätta med de flesta händerna efter att BB coldsynat hans 3bet.

 

När båda synar din bet på floppen så skulle jag placera Attarax999 på ett färgdrag, typ 78s, TJs osv. När det blir ÄssÄs tur så väljer han att inte höja, förmodligen har han alltså inte en 9a (vilket inte heller utgör en stor del av hans preflop range). Jag skulle tro att han ofta sitter på ett mellanpar i denna situationen, typ 88, 77, 66 eller kanske till och med ett överpar som TT eller JJ.

 

En 9a på denna floppen skulle förmodligen 3-beta, dels för att få värde av ett överpar (vilket jag förmodar är en stor del av din preflop range), dels för att försvara mot eventuellt färgdrag (vill inte gå till turn med två andra spelare).

 

När turn kommer tror jag att vi har den bästa handen väldigt ofta. Jag tycker att vi tar och värdebetar/försvara vår hand i denna situationen. Vi skulle kunna checka-calla men om min hand range bedömning är korrekt så kommer denna handen ofta checkas igenom på turn. Genom att beta för vi värde från alla par, alla Ax, alla färgdrag och vi försvara vår hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...