Gå till innehåll

Förslag: Mina citerade inlägg


Aeis

Recommended Posts

Just nu är det lätt hänt att man skriver i en tråd och sedan svarar någon. Men då de flesta av oss inte kollar alla trådar vi någonsin svarat i så vore det smidigt om ni skaffade "Mina citerade inlägg".

 

Då när någon svarat kommer dessa inlägg upp där och det är lätt att bemöta svaret.

"Mina startade ämnen" och "mina inlägg" vore även de önskade även fast de går att hitta genom ens profil.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte dumt, men jag har ingen aning om hur det skulle gå till rent tekniskt.

 

Ingen aning hur rent kodmässigt men jag tror det allt borde gå relativt enkelt för en duktig utvecklare, dock lär väl det kanske krävas en del resurser(server).

 

Men jag tror det inte borde vara svårt att kolla inlägg som skrivs ifall dom har en qoute-tagg eller vad man kan kalla dom i sig, borde kanske dock kräver en del av servern. Om man nu hittar en quote-tagg i ett inlägg plockar man ut vem som är citerad och id på inlägget med preq_match.

 

Sedan lagras dessa i databasen, borde inte vara för svårt att skapa en tabell med de rader som behövs. Sedan får man väl skapa någon funktion för att hämta ut resultatet så kan man ha en snabblänk som t ex.

 

http://www.pokerforum.nu/forum/search.php?do=getquoted

 

---

 

Om inte annat kan ni använda google, dock är väl vissa forumdelar tyvärr lösenordsskyddade.

 

T ex,

http://bit.ly/cMiyza

 

Så kan ni dessutom skapa en e-postavisering.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet är att väldigt (, väldigt, väldigt, väldigt) många citat inte visar vem det är som skrivit det citerade inlägget. Att skriva en funktion där taggarna är formaterade av typen quote=anv-namn;inläggs-id är omständligt men inte svårt (jag är regexpfjolla). Att skriva en funktion som faktiskt verkligen får med alla citat är mycket krångligare, och inte ens de blir fullständiga mtp FYP-citat, halvfixade diton och sådana där någon lagt till sina egna svar i citatet. Halvkassa features är jag rent allmänt inte ett stort fan av. Men jag uppskattar tankarna!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...