Gå till innehåll

Synstation - en resa mot supernova-status (PLO50 + turrar)

Recommended Posts

Postad

Då Svenska Spel i vanlig ordning stänger ner varje tisdagsnatt 02:30-06:00 (utan att det nånsin händer någonting med klienten) så sitter jag här utan att kunna spela och tänkte att det var lika bra att starta upp en dagbok igen, 100 år sen jag hade en dock.

Om mig då: 24-åring, uppväxt och boende i norrort (Stockholm). Spelat poker sen 17-års åldern, varierande nivåer och seriositet. Har spelat mestadels live även om jag spelat på nätet mer eller mindre regelbundet sen jag fyllde 18. Spelade en hel del på CC innan jag tröttnade på 10-manna bord och 100bb inköp för ett par år sen. Har även jobbat på en del klubbar runt om i Stockholm, först som dealer för att sen vara turneringsledare på Sveriges dåvarande största klubb som låg i Sundbyberg, SPS.

Har inte jobbat nu på ca 1 år och då enbart spelat för att hålla mig flytande, då jag är rätt så lat av mig när det gäller spelet så är det väl just flytande jag hållt mig.

Har haft lite svårt att gilla nätgrinden förut, men senaste 6-12 månaderna börjat tycka att det är lite roligare och börjat spela mer, om än, fortfarande för lite.

Vad jag spelar:

Just nu håller jag till på SvS, spelar texas och omaha, 1/2 främst, ibland 2/4 och någon gång ibland på 2,5/5. Trivs på SvS mestadels pga deras 5-manna bord och 200bb inköp. Annars är klienten i sig helt värdelös, supporten suger, likaså turneringarna. Men det går snabbt att ta ut cash, och värdet är helt okej, så det får duga för cashgames där så länge. Spelar helst omaha om jag får välja, men det är ganska lite spel igång så ibland måste jag spela texas också. På SvS så är det ungefär 50% "vanliga" bord och 50% turbo-bord igång på omaha 1/2, och om man ska spela fler än 1, eller kanske 2 bord så är betänketiden Extremt kort på turbo-borden, och då jag helst spelar 4 bord så håller jag mig borta från de borden. Och skulle helst av allt att de togs bort helt, men så kommer det ju aldrig bli, tyvärr.

Spelar även en del turneringar, just nu främst på Stars, men också någon gång ibland på FTP. Satte in $22 för att spela en krukan-turnering för några veckor sen och lever på dom fortfarande, så jag tänkte små-turneringsgrinda lite med de $150 som finns nu. Främst spelar jag väl short handed-turneringar i den mån det finns, 50% texas, 30% omaha och 20% mixed skulle jag gissa.

Nick Svs: SYRE

Nick Stars: synstation

Nick FTP: SYRE123

Live spelar jag en del turneringar på klubb krukan, även 10-10/20-20 dealers choice eller texas, gärna så short handed som möjligt, även om det är svårt.

Spelar också i ett homegame med lite olika människor 4-10 gånger i månaden, får se om det blir några uppdateringar därifrån också.

Klubb krukan har också en online-turnering varje söndag som pågått i 2 veckor, och det är ranking i totalt 10 veckor där vinnaren får en resa till Milano för att kolla Milan-Ajax i CL, sen vidare till San Remo och IPT för €2200. Planen är att spela alla 10 veckor sålänge det finns chans att vinna paketet, får se hur det går.

Får väl passa på att sätta något mål för mig själv och sätta lite press nu när oktober startar. Lär spela live 2-4 dagar i veckan, så det blir inga jätte-mängder händer då jag som sagt är ganska lat när det gäller spelandet också.

Satsar på att spela minst 15.000 händer i oktober, även en del turneringar på Stars, och troligtvis 8-12 turneringar live.

GL till mig, nu kör vi med dagboksriggen här!

• Svars 152
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Har precis fått i mig lite frukost och en kopp kaffe (ja, min dygnsrytm är lite skev). Startar ett pass nu, får se hur länge jag spelar, planerar att se valencia-united ikväll också. Heja dagboksriggen!

Postad

Rev av en 2h-session och det blev lite drygt 600 händer.

Texas: 22 händer +23kr

Omaha: 582 händer +1097kr

Tot: 604 händer +1120kr

Stabil session, här kommer några händer.

Fi spelar 49/16 över relativt få händer (~300)

BossMedia Game #1392769083: Table Britta Djup 5 - kr1.00/kr2.00 - Pot Limit Omaha - 17:32:37 - 2010/09/29

Seat 1: SwedeVikng (kr288.51)

Seat 4: SYRE (kr463.62)

Seat 2: anna22 (kr239.67)

Seat 3: SpeedyG (kr268.63)

Seat 5: PocketNine (kr503.43)

SwedeVikng posts the big blind of kr2.00

PocketNine posts the small blind of kr1.00

SYRE is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to SYRE Ace of Hearts3 of Diamonds10 of DiamondsJack of Hearts

anna22 folds

SpeedyG calls kr2.00

SYRE raises kr9.00

PocketNine calls kr9.00

SwedeVikng folds

SpeedyG calls kr9.00

*** FLOP *** 9 of HeartsJack of DiamondsQueen of Diamonds

PocketNine checks

SpeedyG checks

SYRE bets kr24.00

PocketNine folds

SpeedyG raises kr81.75

SYRE ??

Vad gör vi här? Finns väl fördelar och nackdelar med alla 3 beslut, säg gärna vad ni gör så får vi se om jag hade "rätt" :)

Möter samma kille igen

BossMedia Game #1392770265: Table Britta Djup 5 - kr1.00/kr2.00 - Pot Limit Omaha - 17:34:29 - 2010/09/29

Seat 1: SwedeVikng (kr284.51)

Seat 3: SpeedyG (kr400.00)

Seat 4: SYRE (kr729.55)

Seat 2: anna22 (kr243.53)

Seat 5: PocketNine (kr492.43)

SpeedyG posts the big blind of kr2.00

anna22 posts the small blind of kr1.00

SwedeVikng is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to SYRE Ace of Diamonds7 of Clubs7 of Diamonds9 of Hearts

SYRE raises kr7.00

PocketNine calls kr7.00

SwedeVikng folds

anna22 calls kr7.00

SpeedyG calls kr7.00

*** FLOP *** 8 of Spades6 of DiamondsAce of Clubs

anna22 checks

SpeedyG bets kr28.00

SYRE calls kr28.00

PocketNine folds

anna22 folds

*** TURN *** 8 of Spades6 of DiamondsAce of Clubs9 of Spades

SpeedyG bets kr84.00

SYRE ??

Det känns som jag väldigt sällan kan ligga bra till här, eller?

Möter här en random short stack

BossMedia Game #1392778666: Table Britta 116 - kr1.00/kr2.00 - Pot Limit Omaha - 17:47:33 - 2010/09/29

Seat 1: Rille__ (kr681.43)

Seat 3: abbe26 (kr211.53)

Seat 4: SYRE (kr377.54)

Seat 5: millmaker (kr245.08)

abbe26 posts the big blind of kr2.00

Rille__ is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to SYRE King of Spades10 of DiamondsKing of DiamondsQueen of Spades

SYRE raises kr6.00

millmaker calls kr6.00

Rille__ folds

abbe26 raises kr24.00

SYRE ??

Är det värt att 4-beta här eller har vi tillräckligt bra för att bara ta syn?

Spelaren jag möter verkar lite småtilt och då främst på mig, så får väl ta det i beaktning.

BossMedia Game #1392810688: Table Britta Djup 3 - kr1.00/kr2.00 - Pot Limit Omaha - 18:34:18 - 2010/09/29

Seat 3: NoClass (kr669.80)

Seat 4: SYRE (kr963.85)

Seat 1: Yipikayey (kr559.92)

Seat 2: fulsnyggE (kr396.00)

NoClass posts the big blind of kr2.00

fulsnyggE posts the small blind of kr1.00

Yipikayey is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to SYRE Jack of Clubs9 of DiamondsKing of SpadesKing of Clubs

SYRE raises kr7.00

Yipikayey calls kr7.00

fulsnyggE calls kr7.00

NoClass calls kr7.00

*** FLOP *** King of Hearts7 of Spades8 of Hearts

fulsnyggE checks

NoClass checks

SYRE bets kr22.00

Yipikayey raises kr76.00

fulsnyggE folds

NoClass folds

SYRE ??

Hur får vi ut mest värde här? Känns som att vi kan skrämma bort händer vi ligger väldigt bra till mot, samtidigt som det finns väldigt många dåliga kort som kan falla på turn, hur maximerar vi?

Hoppas jag får lite kul respons nu och inte alla gör precis tvärt emot vad jag gör :)

EDIT: Tänkte kanske spela på några CL-matcher ikväll, någon som har några bra tips? Sugen på X mellan valencia-united, spelar på SvS, så ni får gärna skrika till om det finns några överodds :)

Postad

Är lite rostig men ska försöka.

1: Flipp mot top sett. Flipp mot stege. Sen 25%-75% mot två par combo med Nöt FD drag. Gamble gamble? :-D

2: Har lite svårt att se position där men skulle ha foldat pre UTG och kanske CO mot lös button. Som spelade så kan du välja att använda dig av dina blockers och r/r på turn. Ifall han är för fiskig så kommer han troligen att calla med det mesta. Men mot reg så kan det väl vara bra att bluffa där. Då ni är deep så kommer han troligen calla med sitt set sen c/f river ifall det inte parar sig.

3: Skulle ha callat för att få med "millermaker" i potten då du har en premium hand som spelar bra mot flera.

4: Jag skulle ha använt mig av tidsbanken:-D för att det ska se ut som att det är ett svårt beslut. Att man har nån sorts två par / stegdrags combo eller liknande och hoppas han ser "svagheten" med tidsbanken och shovar över våran shove på flopp. Sen får man hoppas att han sitter på 88/77

Så jag skulle ha shovat, vi är också oop så det känns inte så bra ifall du callar sen kommer färgen/stegen och du får det mkt jobbigare oop.

Postad

Tack för input sappo!

Får se vad lite annat folk säger innan jag droppar hur jag gjorde, men gillar det du säger i alla händer. Och jag ser också nu att det var lite svårt att se pos på vissa händer, men du har rätt i att jag sitter utg med A977, ingen nöthand direkt måste jag erkänna, haha :)

Postad

Blev en session under natten, hann med nästa 3 timmar innan mitt internet (mobilt bredband via min iphone) fick spatt och jag passade på att stänga ner.

Texas: 381 händer, +422kr

Omaha: 615 händer, -1570kr

Totalt: 996 händer, -1148kr

Blev inga direkt intressanta händer, fick in det i några flips, 60-40, 40-60 och sprang väl lite dåligt och så backar man några inköp. Inte så mycket mer med det, nya tag imorgon!

Totalt sen dagbokstart:

Texas, 403 händer, +445kr

Omaha, 1197 händer, -473kr

Totalt, 1600 händer, -28

Postad
Skulle du säga att du är bättre på Omaha än NoLimit?

Bra fråga faktiskt. Spelat NL betydligt mer totalt sett, men mer och mer omaha senaste åren. Känner mig nog säkrast i mitt omaha-spel just nu, iaf online. Har ca 3 gånger så hög bb/100 på omaha också senaste året, så det får väl vara omaha just nu iaf :)

Själv då? Vad/var spelar du? :)

Postad

Blev en 1,5h-session nu, innan jag ska iväg en sväng. Hoppar nog in igen lite senare ikväll när jag kommer hem. Resultat:

Omaha, 402 händer, -411kr

Totalt sen dagbokstart:

Texas, 403 händer, +445kr

Omaha, 1599 händer, -884kr

Totalt, 2002 händer, -439kr

Postad
Hehe jag är inte säker men jag tror att jag har anteckningen ''fisk'' på dig;-) Spelar NLSH 2/4 samt 2.5/5 svs. Detta var iofs min första månad där. Innan har jag slaskat på lägre nivåer.

Nämen så trevligt :) Passa gärna över nick så ska jag kolla om vi spelat några händer ihop då :)

Precis hemkommen, blev tyvärr ingen innebandy idag, känner mig småsjuk och seg (som typ resten av Sverige då) så bestämde mig för att ta det lugnt ikväll istället. Hoppar på grinden igen inom kort tänkte jag, dags att hitta dagboksplusset nu känner jag. Gl till mig!

Postad

Småtilt, hann med en knapp timme innan mitt internet återigen flippade ur, vilket det inte brukar göra. Ringde upp telenors kundservice och fick svaret "du menar att du använder din iphone som mobilt bredband?" "ja, det är det jag menar" säger jag. Varpå hon säger " Jag kan tyvärr inte göra någonting då eftersom vi inte annonserar om att våra kunder ska kunna göra så för att vi inte har någon support till det. Men du kan försöka ringa imorn efter 08:00 för att prata med vår iphone-expert." Hm, okej..

Kanske nån annan som har samma problem? Har full mottagning hela tiden, men helt plötsligt "hoppar" internetdelningen ut i mobilen, för att sen hoppa in igen, antingen själv, eller om man kopplar ur och i sladden igen. Någon med liknande problem? Har en iphone 3G.

Ska hålla lite koll nu och om det flyter så hoppar jag på det igen och kör ett par timmar. Backade rakt ut den korta tiden jag spelade, men oklart exakt hur mycket då klienten dog mitt i ett par händer, men uppskattar det till ca -800.

Postad

Denna session fortsatte ungefär som den andra slutade, dvs iskallt. Jobbade dock upp det lite mot slutet, och slutade lillback. En stor texas-hand som ser ut såhär:

BossMedia Game #1393812798: Table Britta 39 - kr1.00/kr2.00 - No Limit Hold'em - 02:51:58 - 2010/10/01

Seat 2: dalt0n (kr328.92)

Seat 3: SYRE (kr400.00)

Seat 4: mirgab (kr388.50)

Seat 5: Chrull (kr476.87)

dalt0n posts the big blind of kr2.00

Chrull is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to SYRE 8 of Diamonds8 of Clubs

SYRE raises kr8.00

mirgab raises kr26.00

Chrull folds

dalt0n folds

SYRE calls kr26.00

*** FLOP *** Jack of Hearts10 of Hearts8 of Hearts

SYRE checks

mirgab bets kr40.50

SYRE calls kr40.50

*** TURN *** Jack of Hearts10 of Hearts8 of HeartsKing of Clubs

SYRE checks

mirgab bets kr101.25

SYRE goes all-in with kr333.50

mirgab goes all-in with kr322.00

*** RIVER *** Jack of Hearts10 of Hearts8 of HeartsKing of ClubsAce of Clubs

*** SUMMARY ***

Total pot kr764.00 | Rake kr15.00

Board: Jack of Hearts10 of Hearts8 of HeartsKing of ClubsAce of Clubs

dalt0n won (kr0.00), mucks

SYRE won (kr0.00), showed 8 of Diamonds8 of Clubs

mirgab won (kr764.00), showed 9 of ClubsQueen of Hearts

Chrull won (kr0.00), mucks

Vill vi ha några ändringar här? Vet inte alls faktiskt, seg, trött och febrig. Inte riktigt nöten att spela då kanske!

Resultat för kvällen:

Omaha, 460 händer, -486kr

Texas, 404 händer, -458kr

Totalt, 864 händer, -944kr

Resultat sen dagbokstart:

Omaha, 2059 händer, -1370kr

Texas, 807 händer, -13kr

Totalt, 2866 händer, -1383kr

Idel röda siffror tyvärr, dagboken verkar inte föra med sig något direkt bra änsålänge, får hoppas det blir bättre.

Blir en lugn helg för att stilla förkylning/halsont/huvudont. En hel del fotboll på det, och förhoppningsvis frisk nog att se Djurgårn-aik på plats på söndag, och förhoppningsvis skicka ner packet ännu längre ner i skiten.

Nu lite serier och sen försöka sova så tidigt som möjligt, gonatt!

PS. Passar på att visa för mig själv att det faktiskt Går att vinna också:

BossMedia Game #1393820159: Table Britta 32 - kr1.00/kr2.00 - Pot Limit Omaha - 03:37:04 - 2010/10/01

Seat 1: Aj0b (kr1463.42)

Seat 3: anna22 (kr1413.98)

Seat 4: Reb (kr326.22)

Seat 5: SYRE (kr798.00)

Seat 2: Dibes (kr2060.50)

anna22 posts the big blind of kr2.00

Dibes posts the small blind of kr1.00

Aj0b is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to SYRE King of Spades9 of HeartsJack of Clubs9 of Spades

Reb folds

SYRE raises kr7.00

Aj0b calls kr7.00

Dibes raises kr30.00

anna22 folds

SYRE calls kr30.00

Aj0b calls kr30.00

*** FLOP *** 4 of Clubs7 of Spades9 of Clubs

Dibes bets kr46.00

SYRE raises kr190.00

Aj0b folds

Dibes calls kr190.00

*** TURN *** 4 of Clubs7 of Spades9 of Clubs3 of Diamonds

Dibes checks

SYRE bets kr385.00

Dibes calls kr385.00

*** RIVER *** 4 of Clubs7 of Spades9 of Clubs3 of DiamondsQueen of Spades

Dibes bets kr104.00

SYRE goes all-in with kr193.00

Dibes folds

*** SUMMARY ***

Total pot kr1435.00 | Rake kr15.00

Board: 4 of Clubs7 of Spades9 of Clubs3 of DiamondsQueen of Spades

Aj0b won (kr0.00), mucks

Dibes won (kr0.00), mucks

anna22 won (kr0.00), mucks

Reb won (kr0.00), mucks

SYRE won (kr1435.00), mucks

Postad
brädan i 88 handen känns inget vidare, jag hade nog poppat upp det direkt igen på floppen och försökt fått in det så fort det bara går =P

Ja, jag kände väl nånstans att jag ville se en blank turn innan jag fick in allt. Men det spelar nog mindre roll såhär i efterhand. Skiten skulle in helt enkelt :)

Postad

Fortfarande sjuk, men orkade iaf starta upp ett par turneringar tidigare ikväll. En $11 6-manna plo, och "långlördag" på svs för 220kr. Bustade plo-turneringen med maxwrap+fd mot ett set i en pott för typ 10 med 46 spelare kvar, missade allt och fick typ $16 stora för besväret :)

16/132 just nu på svs, strax under 17k i första skulle sitta fint! Gl till mig.

Postad

Bustade precis svs-turneringen, ställde först med K2s från knapp mot två shortstacks (5-10bb) fick syn av killen med mest som hittade AT, tappade nästan halva stacken där. Stoppar sen från sb med KTs när det är passat runt, för drygt 8bb, big blind vaknar upp med AK, floppar flushdrag och turnar hålpipa, men missar. Slutar 22/335 och fick väl typ 335 spänn eller något för det, woho!

Postad

Sådär, då var man nästan helt tillbaks efter en koma-liknande sjukdom sen i fredags. Varit sjukt seg, och inget spelsug alls. Nu kör vi igång igen, får se hur länge jag kör ikväll iom att svs stänger ner 02:30.