Gå till innehåll

Sajter för bankuttag för minskning av valutaavgifter etc


Recommended Posts

Grindar på en jäkla massa sajter och är en sån nit när det gäller uttagsavgifter, valutaväxlingsavgifter etc så vill försöka minimera dessa men insåg nyligen att jag INTE kommit förbi detta problem och söker nu öppet hjälp.

 

Normalt sett försöker jag sätta in på svenskkopplade bookmakers typ expekt, nordicbet etc då man kan sätta in med samma in- och utväxlingskurs ifrån sitt euro/usd-neteller till SEK och sen göra bankuttag där. Men vinner jag inte pengarna på just de här sidorna så måste jag ta ut samma summa via neteller igen innan jag kan ta ut via någon annan metod.

 

Detta leder fram till själva frågan. Vad för sajter kan man sätta in t ex 5000 kr via neteller och sen ta ut 5000 kr via visa/bankuttag OCH som erbjuder insättningar utan valutapåslag?

 

Tidigare så trodde jag att jag visste några sajter men räknade sen på kursen när jag satte in med moneybookers att det skiljde sig 2,4% som moneybookers snattar till sig.

 

Vore tacksam för svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vet inte om jag läser rätt, men skaffa ett MB i sek så slipper du växla?!

 

Fast då blir det ju samma problem om man t ex tar ut ifrån typ boss i euro?

 

Btw, kan man numera ha 2 valutor/konton på MB? Vet att om man är VIP så kan man ha 2 men tror inte jag är det för använder mest neteller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du har MB/Neteller i €/$ och spelkontot i SEK slipper du ju aldrig från valutapåslaget vid insättning, som e-walleten tar. MB tar officiellt 1,99 %, i realiteten mot 4 %.

Bli VIP på MB så får du ha flera valutor. I princip gäller det att slå mot limiterna och kontakta supporten.

En del Visa Electron tar inget valutapåslag men jag har ingen på vilka i i Sverige. Dock tar ju många sajter avgift för insättning med kort.

På många sajter kan man göra bankinsättningar. Om du ändå har spelkontot i SEK är det ju vettigt. Tar någon dag, men bra om man är förutseende.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du har MB/Neteller i €/$ och spelkontot i SEK slipper du ju aldrig från valutapåslaget vid insättning, som e-walleten tar. MB tar officiellt 1,99 %, i realiteten mot 4 %.

Bli VIP på MB så får du ha flera valutor. I princip gäller det att slå mot limiterna och kontakta supporten.

En del Visa Electron tar inget valutapåslag men jag har ingen på vilka i i Sverige. Dock tar ju många sajter avgift för insättning med kort.

På många sajter kan man göra bankinsättningar. Om du ändå har spelkontot i SEK är det ju vettigt. Tar någon dag, men bra om man är förutseende.

 

Fast du missade nog lite i första posten. Många sajter med bookmakersanknytning (och ngåra andra) låter dig välja vilken valuta du har på MB/NE och växlar i "perfekt" kurs. Så 0% avgift (du kan kolla på http://www.xe.com t ex).

 

Hmm, jag gillar inte att abusea sajterna jag spelar på eftersom jag vet vilka hutlösa avgifter som MB/NE tar men jag kanske måste jobba så så att jag också får fler valutor.

 

Men ingen som vet några sajter som inte kräver att om du sätter in t ex 5000 kr via neteller/moneybookers så kan du ändå ta ut dom via en annan metod?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast du missade nog lite i första posten. Många sajter med bookmakersanknytning (och ngåra andra) låter dig välja vilken valuta du har på MB/NE och växlar i "perfekt" kurs. Så 0% avgift (du kan kolla på http://www.xe.com t ex).

 

Känner inte till någon annan sida än Stars som har detta system.

Vågar inte lova att du kan göra MB->sajt->bank. på någon. Ibland bryr de sig inte om man har satt in lite med MB och grindat sig upp utan låter en göra bankuttag, men handlar det om större insättningar hamnar man i princip alltid på patrull.

Med Neteller vet jag inte om det alls är möjligt, tror de är hårdare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känner inte till någon annan sida än Stars som har detta system.

Vågar inte lova att du kan göra MB->sajt->bank. på någon. Ibland bryr de sig inte om man har satt in lite med MB och grindat sig upp utan låter en göra bankuttag, men handlar det om större insättningar hamnar man i princip alltid på patrull.

Med Neteller vet jag inte om det alls är möjligt, tror de är hårdare.

 

Okej.

 

Expekt, stars, nordicbet, betsafe, bet24 + alla b2b-sajter tror jag är några.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har euro konto på skandiabanken, så när jag flyttar pengar mellan siter så skickar jag pengarna via bank. Går ju att tex att ha ett dollarkonto, ett eurokonto samt ett sek konto. Så slipper du transferera pengarna mellan olika valutor. Dock behöver du en tillräcklig rulle så att du inte behöver växla mellan olika valutor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...