Gå till innehåll

Hand nr.1 liveturre 500 kr


okenjo

Recommended Posts

Satte mig ner och spelade fredagsturren på krukan 15k startstack 25/50 första nivån. :Th::9h: första handen UTG raise till 150 får syn av en arabisk gubbe på CO.

Gubben och jag har aldrig spelat mot varandra men på stället har jag en tight image, något jag dock ställer mig väldigt tveksam till ifall gubben har en aning om.

 

Hur som helst raise till 150 av mig UTG :Th::9h: flopp :8c::7h::5s:. Jag bet 225 gubben slår om till 600 och jag synar. Turn kommer :Jh: och jag checkar till gubben som snabbt betar ut 1100 på vilket jag slår om till 2700. Gubben synar och river kommer :4h: och jag betar 4200 i potten som ligger på 6975. Gubben blixtpushar för 7350 extra. Syn eller fold? Andra åsikter på hur handen skulle spelats annorlunda på tidigare gator?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo det känns ju som självklar syn, så sjukt svårt att sätta gubben på en hand jag inte slår bara med vilken han kan raisa flopp, bet/syna turn och sen pusha river. :Ah::8h: om det är en riktig tomte? 69 för floppad stege? En enkel sexa som får fyrkortsstege på river? Set? T9 utan tillägg? Slår alla händer utom händer som innehåller :Ah:, :Kh: eller :Qh:. Ser bara inte vilken möjlig hand det skulle vara som innehåller nåt av dessa kort så som action gått under handen? Kanske har så pass svårt att sätta honom på en hand för att jag själv aldrig skulle ta samma linje med någon hand alls.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satte mig ner och spelade fredagsturren på krukan 15k startstack 25/50 första nivån. :Th::9h: första handen UTG raise till 150 får syn av en arabisk gubbe på CO.

Gubben och jag har aldrig spelat mot varandra men på stället har jag en tight image, något jag dock ställer mig väldigt tveksam till ifall gubben har en aning om.

 

Hur som helst raise till 150 av mig UTG :Th::9h: flopp :8c::7h::5s:. Jag bet 225 gubben slår om till 600 och jag synar. Turn kommer :Jh: och jag checkar till gubben som snabbt betar ut 1100 på vilket jag slår om till 2700. Gubben synar och river kommer :4h: och jag betar 4200 i potten som ligger på 6975. Gubben blixtpushar för 7350 extra. Syn eller fold? Andra åsikter på hur handen skulle spelats annorlunda på tidigare gator?

 

.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror t.o.m jag vet vem gubben är. Sämsta spelaren på klubben men mest tur i hela jävla världen. Helt magiskt. Har lyckligtvis aldrig varit inblandad i ngn större pott mot honom men sett hur han fått in pengarna som dog och dragit ut säkert hundra gånger.

 

Svårt att dra ut om man är favorit :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...