Gå till innehåll

uttag på mer än 150k svenska spel?


qubee

Recommended Posts

Hej,

jag undrar om någon kan reda ut det här, i Sverige gäller ju:

"Kontrolluppgift föreslås lämnas om direkta och indirekta betalningar till utlandet från en obegränsat skattskyldig, från utlandet till en obegränsat skattskyldig samt inom landet mellan en obegränsat och en begränsat skattskyldig som överstiger 150 000 kronor eller som utgör delbetalningar av en summa som överstiger 150 000 kronor."

 

Vad klassas svenska spel som, dvs faller detta inom ramen om man gör ett uttag från svenska spel till sitt bankkonto, gäller då ovanstående gräns på 150k?

Vad händer om 2 privatpersoner inom Sverige skickar pengar mellan varandras bankkonton? båda räknas väl som obegränsat skatteskyldiga.

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Vad klassas svenska spel som, dvs faller detta inom ramen om man gör ett uttag från svenska spel till sitt bankkonto, gäller då ovanstående gräns på 150k?

 

Vad händer om 2 privatpersoner inom Sverige skickar pengar mellan varandras bankkonton? båda räknas väl som obegränsat skatteskyldiga.

 

Mvh

 

1) Alla vinster och uttag på svenskaspel är skattefria, det är fritt fram att casha ut så mkt du vill. Texten gäller mao inte

 

2) Gåvoskatten är avskaffad så det är inga problem att skicka pengar mellan vänner etc via banker, vad du nu menar med "obegränsat skatteskyldiga" vet jag inte, men vill jag ge min polare 100k och för över det till honom så behöver han inte skatta (obv lol)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...