Gå till innehåll

FunmarZ's Highlimit Mtt/PloTilt/LifeTilt Dagbok

Recommended Posts

Postad

Jahapp, ska försöka fatta mig kort när det gäller "introt" då det är så förbaskat segt att skriva en massa på engång utan kommer fyllas i med diverse historier och fakta under dagbokens gång...

Jag är för övrigt en kille i mitten av 20års åldern i någon del av Sverige. Som spelat poker på heltid i ca 2.5år Kommer nog antagligen inte namnge mig speciellt mycket i denna dagbok då jag inte tycker om att visa mig officielt :P Finns ett par här på forumet som vet vem jag är och jag ber er vänligen hålla truten om detta, haha.

Vad spelar jag då...? Jag spelar framför allt MTTs på de högsta nivåerna online och det är för övrigt där jag hämtar mitt levebröd. Spelar även en del cashgames men inte på någon highstakes nivå utan mest 2/4€plo - 5/10€plo för att det är roligt. Även om jag skulle kunna spela högre BR mässigt så hade jag nog tiltgulat då jag lätt tappar tålamodet i cashgames.

Om jag ska vara helt ärlig så har jag inte en aning om vad jag ska skriva här i denna dagbok och det kanske går helt och hållet åt skogen med skrivandet. Jag har ingen aning. Har inga planer på att ha detta som någon resultat dagbok för det finns det tillräckligt av där ute. Klämmer kanske in lite resultat också såklart både stora vinster och stora förluster, fast säkert mer förluster då de känns mer än vinsterna.

För att skryta lite extra om hur "Smart" jag är så ska jag berätta att jag fick be om hjälp och fråga hur man startade en dagbok... Så ni får ha lite tålamod med mig i början innan det börjar ta sig. Tack iaf för hjälpen "Crappy", Vi få se om du ångrar att du släppte in mig här på forumet:D

Postad

Tänkte testa att infoga en flythand jag hade tidigare idag i en liten PLO session jag spelade på Entraction. Vad kan passa bättre än att första handen man postar här visa lite medrigg?

Game # 1864284282 - Omaha High Pot Limit EUR 2/4 - Table "Jasper Min 50BB"

Players(max 6):

TheBaronie (EUR 768.40 in seat 1)

mallig_123 (EUR 800.00 in seat 2)

Hero (EUR 790.16 in seat 3)

968977 (EUR 670.10 in seat 6)

Dealer: mallig_123

Small Blind: Hero (2.00)

Big Blind: 968977 (4.00)

Hero was dealt: 9h - As - Js - Ah

TheBaronie Fold

mallig_123 Raise (14.00)

Hero Raise (44.00)

968977 Fold

mallig_123 Raise (128.00)

Hero Raise (384.00)

mallig_123 All-In (658.00)

Hero All-In (360.16)

mallig_123 Payback (9.84)

Flop Jc - 5d - 9c

Turn Jc - 5d - 9c - 2s

River Jc - 5d - 9c - 2s - Jd

Hero shows: 9h - As - Js - Ah (a full house, Jacks full of Nines)

mallig_123 shows: 7c - Ad - Ac - Ks (two pairs, Aces and Jacks)

Hero wins: EUR 1,581.32 (with a full house, Jacks full of Nines)

Rake: EUR 3.00

Game ended 2010-09-18 12:40:43 CEST

Kolla vilken turtomte jag är!! :P

Hmm, kunde man inte få de snyggt med bilder på korten osv? Haha, fan vad amatör jag är=)

Postad

Ja, när det gäller vilken hand jag åker ut med så är det väl väldigt olika beroende på situation osv. Men senaste månaden så har höga par inte riktigt varit min grej.

En sak som dock alltid är samma sak när jag bustar är att jag inte är en trevlig och ödmjuk förlorare. Jag har önskat oräkneliga antal människor en för tidig död och diverse hemska sjukdomar för att sedean skämmas ihjäl för mitt usla beteénde som för övrigt aldrig inträffar live...

Postad

Precis, nu är det söndag och det är veckans heliga dag för en mtt grinder. Ikväll ska de bustas och sväras både till höger och vänster så det sjunger om det! Första turneringen som startade upp började för en timme sedan och det är partypokers 250k garanti, och snart poppar det upp fönster överallt, FTPs turrar, ongames GSOP turre, ipokers 200k osv :)

Får se om man kan lyckas bättre än förra söndagen som inte var en jättesuccé men trots allt inbringade ett EPT London paket och en 10e plats i ongames söndasturre. Lets se what happens, Mkt Nespresso kaffe, svordomar och långa timmar utlovas!

Postad

Ty ;) hoppas på lite followers nu så man kan hämta motivation att skriva lite med! I skrivande stund har 7st turrar startat och det blir fler framåt kvällen och natten. Ska se om man hitta nårra cash inatt... Yay, 3 dubbla nyss i primas 100k 55€ rebuy, en turre som för övrigt är en stor fet akilleshäl för mig då ja aldrig hittat FT i den.

Postad

Har idag spelat 9st av de största söndagsturrarna o gått marginellt djupt i ett par och cashat i ett par st, har en enda turnering kvar nu så sista chansen denna sönda för att hitta något kul, så ligger för övrigt marginellt back 1,6k$ atm. gjort buy ins för ca 4k$ så inte nån katastrof precis :) Men drygt att falla på malsnöret i de turrar jag gått djupt i...

Postad

Ja, skulle ju mata in life lifetilt i denna DB också och det här hör till förra veckans missöde nr 1, Fakta är att jag har en dyr sommarbil med ett par väldigt dyra 20" tums kromfälgar på.

Eller... Jag hade! Tills i torsdags när jag kom ut i garaget och och får se att min käraste ägodel står upp pallad med endast 1?!!?! fälg kvar. De andra 3 är borta med vinden. Någon totalt missanpassad småkriminell sociallfjolla har alltså stulit 3st av mina fälgar:evil: . Idioten/idioterna sabboterade bultarna på den 4e fälgen så den satt kvar. Jävligt skönt för mig att se att dom misslyckats då inte många lär köpa 3st fälgar. Haha vilket FAIL!. Hoppas de som gjort detta dör i någon hemsk sjukdom för att sedan brinna för evigt i helvetet!

Så ser någon 3st fälgar med ovanstående beskrivning till salu på någon auktionsite eller nåt så säg gärna till :) För övrigt är jag nöjd att bilen iaf var försäkrad...