Gå till innehåll

Hur många bord?


crille123

Recommended Posts

För ca en vecka sedan satte jag in 200$ på FT och spelade up dom till 1700 på 3 dagar. Skottade som vanligt och satt bara på ett bord åt gången och spelade som en gud( _TYCKTE JAG_ observera att jag skriver i nybörjar tråden). van bland annat en 800$ pot mot ett FT pro vilket naturligtvis boostade mitt självförtroende.

I vilket fall så förlorade jag naturligtvis bankrullen pga tilt och dåligt spel, samt noll BR management. Och nu har jag otur och bara fortsätter förlora när jag sätter in och spelar på för höga nivåer.

 

Jag tror jag tappar tålamod att sitta i timmar och vänta på den händen som kan knocka ut pro grinderserna och dubbla upp mig. För jag sitter på ett bord och bara läser och läser dom menads dom kör 6-15 bord och bara ser mig som en fisk vilket jag utnyttjar till fullo.

 

Sen kanske jag får KK efter eller floppar triss och går all in och min motståndare rivrar en backdoor bad beat fan.

Och där tappar jag tålamodet och tiltar. All väntan..

 

Så nu ska jag försöka mig på en ny teknik och köra flera bord. typ 4 st 6-manna.

 

Så jag undrar VAD KRÄVS för detta. Jag vet hur man spelar och generellt så är jag inte så dålig. Är helt ok HU och har en bra feeling vad mina motståndare håller på.

 

Är det många av er stadiga vinnare som bara sitter på ett bord? jag har inte hört talats om någon duktig spelare som gör det. Samtidigt är jag ganska ny vid pokerborden.

 

Vore tacksam för lite hjälp! =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du säger att du har edge men att tristessen av ett bord gör dig uttråkad. du säger också att det är på grund av att du spelar ett bord som du troligtvis har edge över de som spelar en 10 bord. Ändå så vill du spela fler bord?

 

Har du spelat sen 2007 kanske du borde fattat vid det här laget att man inte har edge bara för att man upplever att man spelar "grymt" under någon timme.

 

Hela ditt inlägg är så barnsligt så jag vet inte om jag ska ta det på allvar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Generellt brukar ju folk prata om att tjäna x kr i timmen... Om du lirar för enkelhetens skull 100kr inköp på ett bord... å tjänar i snitt 40kr/h på det bordet. Om du då lirar 2 bord á 100 kr å tjänar 30kr/h per bord, så blir din "timlön" 60kr/h... Då är det bättre för dig att lira 2 bord... 3 bord kanske landar på precis under 20kr/h, å landar då på mer stress med mindre pengar i timmen än 2 bord i taget... Dvs då blir det optimala för dig 2 bord i taget... Så brukar jag tänka iaf. Gillar sj att spela ut människan å inte bara abc-poker, så bästa för mig är 2-3 bord... Jag är för dålig för att hinna få reads på folk om jag lirar flera. Testa lite å finn din egen väg. Å läs runt lite ang. BR, du verkar behöva den biten.

 

Lycka till

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

spelade som en gud (skicklighet, inte tur). vann bland annat en 800$ pot mot ett FT pro.

 

Är ingen expert själv men låter som du borde spela mer mot FT Pros, verkar som du har edge baserat på det du skriver i ditt första inlägg om att du spelar som en gud.

 

Att du tiltade och blev otålig är sannolikt bara otur (=den berömda variansen alla pratar om, inget att haka upp sig och inget du kan påverka hur som helst), knappast troligt det händer igen.

 

Gl

 

 

 

Ps: Påminner lite om Matt Damon i Rounders.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du säger att du har edge men att tristessen av ett bord gör dig uttråkad. du säger också att det är på grund av att du spelar ett bord som du troligtvis har edge över de som spelar en 10 bord. Ändå så vill du spela fler bord?

 

Har du spelat sen 2007 kanske du borde fattat vid det här laget att man inte har edge bara för att man upplever att man spelar "grymt" under någon timme.

 

Hela ditt inlägg är så barnsligt så jag vet inte om jag ska ta det på allvar.

 

Upp till dig. Jag har precis börjat med poker som sagt och du är i nybörjar forumet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Generellt brukar ju folk prata om att tjäna x kr i timmen... Om du lirar för enkelhetens skull 100kr inköp på ett bord... å tjänar i snitt 40kr/h på det bordet. Om du då lirar 2 bord á 100 kr å tjänar 30kr/h per bord, så blir din "timlön" 60kr/h... Då är det bättre för dig att lira 2 bord... 3 bord kanske landar på precis under 20kr/h, å landar då på mer stress med mindre pengar i timmen än 2 bord i taget... Dvs då blir det optimala för dig 2 bord i taget... Så brukar jag tänka iaf. Gillar sj att spela ut människan å inte bara abc-poker, så bästa för mig är 2-3 bord... Jag är för dålig för att hinna få reads på folk om jag lirar flera. Testa lite å finn din egen väg. Å läs runt lite ang. BR, du verkar behöva den biten.

 

Lycka till

 

Ja, jag tänkte att jag ska börjar lira på 3 bord nu. får se hur det går. och nu förstår jag det där med att tänka "timlön" vad lönar sig bäst?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ha inte för bråttom att gå upp i nivå! Har du inte bra BR management så kommer du alltid att gula förr eller senare. ALLA har downswings och man vet aldrig hur djupa de kommer att bli. Men att backa 30 inköp innan man swingar upp är inte direkt ovanligt så länge man inte fullständigt krossar den nivå man spelar på.

Själv lirar jag bara CG i kortare sessioner lite då och då. Jag har samma problem med att jag tappar fokus efter ett tag då jag blir uttråkad. SnG är mer min grej och jag har swingat ca 50 inköp ner när det var som värst. Har man BR management så klarar man downswings bättre ekonomiskt och mentalt. Har man för liten BR är det fantastiskt mycket lättare att tilta då ett par bad beats syns tydligt i rullen.

Det var inte längesen jag rasade ca 30 inköp på väldigt kort tid, men då jag har ett BR management som passar mig riktigt bra och jag vet att jag är vinnande så berörde det mig inte så mycket. Bara några dagar senare hade jag hämtat igen tappet med råge. Hade jag inte haft BR management hade jag varit gul istället för plus.

 

Hur många bord man kan spela är väldigt inviduellt. Man får testa sig fram och se vad som känns bäst. Man kan vänja sig vid fler och fler. Jag började som de flesta andra med ett bord åt gången, sen började jag med två och nu kör jag sex bord åt gången då jag spelar SnG. CG som jag bara lirar ibland för att få en paus från SnG-grinden spelar jag aldrig mer än två bord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...