Kramerica Postad 7 November , 2010 Författare Rapport Share Postad 7 November , 2010 Börjar bli smådarrigt nu...ligger 5:a med 31 spelare kvar...ännu en billys pan pizza åker in i micron under den pågående pausen, ut på balkongen, frisk luft, armar uppåt sträck...lets go Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kramerica Postad 7 November , 2010 Författare Rapport Share Postad 7 November , 2010 Restealade all in i med JTs i sb mot 2.5bb buttonraise...kul att bli ställd mot QQ...gg osv..feel sick....well well 759$ för besväret...känns ju totat värdelöst mot vad finalbord kunde gett....kommer nog känna mig nöjd om några dagar kanske, är ändå väldigt nöjd med mitt spel... good night Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kramerica Postad 12 November , 2010 Författare Rapport Share Postad 12 November , 2010 En av mina sämsta pokerdagar ever är nu avklarad...tvingar mig in i dagboken för att få det på pränt...Lyckades iof sig putsa till siffrorna lite,,,but still..katastrof.... imorrn får de bli att tableselecta hårt alt. gå ner på NL50... gg wp bye bye Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kramerica Postad 12 November , 2010 Författare Rapport Share Postad 12 November , 2010 Idag såg jag till att förbereda mig ordentligt då jag vet att jag oftast spelar kass när jag går upp direkt och spelar.... Så idag gick jag upp när klockan ringde... Jag började med att diska i typ 20 min... Jag plockade ihop ölflaskor och juiceförpackningar och gick till soprummet! Jag käkade en tjockstabil frukost... Yeaahh!! Spela 200händer NL100, plussa ett halvt inköp, resultatet spelar inte så jädra stor roll fast var riktigt nöjd med hur jag spela...soft Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
AA88 Postad 12 November , 2010 Rapport Share Postad 12 November , 2010 varför spelar du så korta sessioner ?? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kramerica Postad 14 November , 2010 Författare Rapport Share Postad 14 November , 2010 varför spelar du så korta sessioner ?? Hmm, jag tror att det har att göra med flera faktorer.. - Tidsbrist, pluggar heltid, jobbar extra osv - Försöker sluta spela när jag känner mig trött/ofokuserad. I kombination med tidsbrist samt att jag är en liten dampunge i skallen så händer det ganska ofta:lol: Har fett dåliga erfarenheter när jag ska köra långa sessioner, tappar ofta fokus och tar sämre beslut efter några timmar. - PKR är tjock långsam sida och jag brukar ändå inte vilja spela för många bord samtidigt. På NL50 kanske handsnittet per bord ligger på 40-50, på NL100 typ 50-60. Jag försöker dessutom tableselecta och lämnar så fort det bara är regs på ett bord. Så när jag har fått in 200händer så har det ofta gått åt en timma... Har f.ö börjat lira en del Rush på Full Tilt, passar mig utmärkt då jag inte blir uttråkad och min ADHD light (eller nåt) tar över... Har spelat lite till o från men bestämt mig för att försöka lira en session om dagen så att jag kan få nån hyfsad Iron-man status... Jag satte in 400$ där i början av hösten...har semi-skottat och kört NL50rush mestadels, losar jag 400 är de ju inga problem o sätta in några hundra till. Ligger runt 900$ i rullen nu vilket känns helt ok. Känns ganska utvecklande att få in så många händer jämfört med sirapssega PKR. Spelet på fulltilt känns ju dessutom betydligt mer avancerat än på PKR så är rätt kul att kunna växla lite... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kramerica Postad 27 November , 2010 Författare Rapport Share Postad 27 November , 2010 November har varit rätt så seg månad, har lirat mycket turrar, helt ok resultat fast är rätt sugen på en större klonk, månadens bästa så långt är vinst i en 30$ turre med ca 100 runners på PKR, blev straxt under 900$. Totalt ligger jag nog på typ break even i november... Har lirat lite 10-20$ turrar på andra sajter också, fulltilt och 888. Är lite kluven i hur jag ska fortsätta och på vilken sida, turrar, cashgame, PKR? Fulltilt? well well...har liksom tappat sugen lite och väntar på motivationen...haha Rullen på PKR ligger för tillfället på 4400$ Ligger bra till i två små turrar nu. Funderar på att skotta PKR:s 109$ lördagsturre ikväll. Blir iaf en turneringsgrind på PKR och så 888:s 55$ saturday challenge... Funderar på att göra nån slags satsning med ett mer strukturerat upplägg i december.... Nu ska jag ut o tokklonka8-) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kramerica Postad 28 November , 2010 Författare Rapport Share Postad 28 November , 2010 Blev såklart inga storklonkar...bara några retliga småcashar igår och idag. Busta med badbeat först ut på ett finalbord är ju mindre inspirerande:twisted: Var riktigt gött o lira cashgame igen, kanske främst för att jag sprang som en tok... NL100 på PKR: 466händer 315$ Rulle: 4.7k$ Softisch! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kramerica Postad 29 November , 2010 Författare Rapport Share Postad 29 November , 2010 Idag behövde jag bara ställa ut skorna så kasta dom marker över mig.... NL100 275händer 357$ Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kramerica Postad 28 Februari , 2011 Författare Rapport Share Postad 28 Februari , 2011 Och så fick man behovet av att skriva av sig lite (brag8-) ) Brukar ju inte prata så mycket resultat med mina "vanliga kompisar"... Dryga 3K$ blev det och således min överlägset största cash ever... Eftersmaken är dock så fruktansvärt bitter...Fick in det på floppen med QQ på en JXX bräda mot en britt med AJ....Turn J.. River A...bye bye...Vilken jädra tomhet...Hade varit chiptvåa om jag vunnit den potten. Varje placering innebar ju väldigt mycket pengar... Konstigt hur det selektiva minnet jobbar...jag har ju redan nästan glömt alla osannolika flippar jag vann för att komma till finalbordet....AQ vs QQ...choppade AK vs AA, bara för att nämna några. Den enda känslan som man blir lämnad med är ju hur fruktansvärt oturligt man åkte ut... Jaja, kommer väl vara nöjd om ett par dagar... Annars spelar jag vidare på PKR...NL50-NL100. Samt turneringar lite varstans i prisklassen 10-50$. Ska försöka fortsätta skriva av mig lite i framtiden..dock kommer jag inte orka att bokföra varje session som i mitt dagboksskrivandes glansdagar;-) Kanske blir nån handhistorik..är ju som sagt rätt kass fortfarande om jag får säga det själv så all hjälp är välkommen:-P Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kramerica Postad 1 Mars , 2011 Författare Rapport Share Postad 1 Mars , 2011 Jorå så att e....Tänkte att jag skulle få lite grindmotivation så sätter upp ett monetärt mål för mars månad. Väl medveten om nackdelarna med ett fixerat mål så har jag bestämt mig för att grinda ihop två tusen dollars i mars. Hur ska detta uppnås: Mer cashgame och mindre turneringar, ibland brukar jag mest sitta och grinda småturneringar mest för skojs skull...inte så profitabelt, nä måste nog få in ca 1000händer om dan för att lyckas med utmaningen. Inte helt enkelt med tanke på heltidsstudier, extrajobb och PKR långsamma klient:roll: .. Kommer fortfarande att lira turrar och de räknas också med i resultatet. Räknar även in RB. Vore riktigt najs att lyckas med detta då större delarna av pengar i så fall kommer att cashas ut och användas väl under en vecka i New York i april8-) Vore skönt att inte röra sparkontot alls utan istället finansiera hela resan med pokerpengar8-) Nu kör vi! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Anteee Postad 1 Mars , 2011 Rapport Share Postad 1 Mars , 2011 Grattis till klonken osv. 20 inköp på 31 dagar bör ju inte på något sätt vara omöjligt? Vet iof inte något om ditt spel osv. Men med lite RB och lite flyt ska du nog ro detta i hamn. Kommer följas, GL. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kramerica Postad 1 Mars , 2011 Författare Rapport Share Postad 1 Mars , 2011 Grattis till klonken osv. 20 inköp på 31 dagar bör ju inte på något sätt vara omöjligt? Vet iof inte något om ditt spel osv. Men med lite RB och lite flyt ska du nog ro detta i hamn. Kommer följas, GL. Tackar:-D Jo det är sant, borde inte alls vara omöjligt. Kommer iof sig försöka spela mkt NL50, känns säkrare där och finns en del sämre regs som är väldigt tajta..Handen på hjärtat så slår jag nog enbart fisk på NL100 så ska försöka vara noggran med tableselectin där och i princip bara spela när det är bra värde... har ju en tendens att tappa spelet lite när jag blir tillbakaspelat några gånger i rad:roll: Blir nog en del NL100 fullring dock där spelet är lite lugnare... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kramerica Postad 3 Mars , 2011 Författare Rapport Share Postad 3 Mars , 2011 Har inte lirat sen i tisdags....however...tisdagen innebar en flygande start på min mars-utmaning, bra flyt på NL100 på tisdagkvällen tillsammans med en 6:e plats i 12$ 6max turre för drygt 100$ innebar ett plus på straxt över 500$ Återstår om flytet håller i sig ikvälll/natt....shoot! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kramerica Postad 6 Mars , 2011 Författare Rapport Share Postad 6 Mars , 2011 Medriggen slut....gått lite trögt nu i veckan så plusset är bortblåst och ett litet gnagande minus har infunnit sig..har väl slaskat lite och inte varit jättefokuserad... Blir nog en del turneringar idag...Är någon tvådagars turre som verkar lite rolig...uppehåll 02:00 och fortsätter måndag kväll...Kvala in till PKR:s sunday highroller när jag kom hem lite småfull igår, alltid fint att kvala in billigt8-) Hoppas på klonknation idag... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kramerica Postad 7 Mars , 2011 Författare Rapport Share Postad 7 Mars , 2011 Gårdagens turneringsgrind slutade givetvis i misär...lyckades komma femma i en liten 6max-turre på PKR som räddade upp lite.. Däremot, cashgame flöt på fint igår...hämtade in månadsbacket och har nu iaf passerat breakeven om jag räknar in RB. Således....7 dagar in på min ultraseriösa:roll: 2K Challenge ligger jag cirka 30$ plus och har ca 1970$ kvar att spela in.. För övrigt har den där schlagerdängan "Oh my God" från i lördags gjort en högst ovälkommen ockupation av min hjärna...kommer ständigt på mig själv med att nynna på den...mkt illa.... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Scaniac Postad 7 Mars , 2011 Rapport Share Postad 7 Mars , 2011 ålder på dig?? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kramerica Postad 7 Mars , 2011 Författare Rapport Share Postad 7 Mars , 2011 Scaniac// Jodu, 27 år har man hunnit bli..Du? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kramerica Postad 8 Mars , 2011 Författare Rapport Share Postad 8 Mars , 2011 Med mina mått mätt så genomförde jag en monstergrind igår....resultatet var pretty much bedrövligt..tror jag spelade för många bord vilket sänkte kvalitén på mitt spel avsevärt...svårt med långa sessioner också... Ligger ca 200$ back i mars efter gårdagens bravader..... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kramerica Postad 10 Mars , 2011 Författare Rapport Share Postad 10 Mars , 2011 Var på väg att avsluta efter en helt ok session NL100..Bestämde mig för att kliva ner till NL50 och köra ett tag till... What a ride...ganska tidigt lyckades jag hamna rejält back, skönaste handen var när jag förlora med straight flush mot en högre straight flush... Resultatinriktad som man är:roll: jagade jag vidare...jobba ikapp och låg plus, tappa 2 inköp för att till sist sluta med ett litet plus.. Positiva med mitt spel på NL50 är att jag ganska frekvent lyckas spela ut en del tajta regs, störd som man är känns ju det skönare än att stacka fisk...Nackdelen är att jag slaskar lite väl mycket ibland....Men tycket på sätt och vis att jag utvecklas mer på NL50. Kör väl fortfarande lite väl mycket check-call spel på NL100. Där är det snarare regsen som spelar ut mig en del tror jag...tur att det finns fyllemosiga britter på samtliga nivåer dock.... Medräknat RB är jag nu ca 170$ upp i Mars....2K here we come...lol God natt Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kramerica Postad 12 Mars , 2011 Författare Rapport Share Postad 12 Mars , 2011 update... Resultat i mars: Inräknat RB +441$ Skulle nog behöva någon klonk i 500-1000$ klassen för att klara 2k...den som lever får se... Grinda pååå Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kramerica Postad 13 Mars , 2011 Författare Rapport Share Postad 13 Mars , 2011 Blev en oväntad turregrind ikväll....aldrig fel;-) Allt har gått käpprätt förutom 100+9 9seater på, där ligger jag nu 12/31, 20 betalda. Har inte kunnat hålla mig ifrån stars heller och fick en mindre cash i Daily 40K och är fortfarande kvar i Daily 90K, 101 av 186, heja mig! Helt sjukt vad lite folk spelade tillbaka på borden jag satt på förut, nu börjar de bli tuffare, kanske bara hade tur lottningen8-) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Iggan Postad 13 Mars , 2011 Rapport Share Postad 13 Mars , 2011 Hur många bord kan man lira som max på PKR? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kramerica Postad 13 Mars , 2011 Författare Rapport Share Postad 13 Mars , 2011 Hur många bord kan man lira som max på PKR? Tjena, med uppdateringen som kom typ i somras så kan man nu spela 9bord. Sen har de precis gjort en ny uppdateringen som snabbat på spelet betydligt...Det är dock mer grindigt nu sen de bytte från max 4 bord, ganska självklart iof sig. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kramerica Postad 13 Mars , 2011 Författare Rapport Share Postad 13 Mars , 2011 Plockar upp KK utg+1 i PKR:s 100+9....BB 3betar och jag sitter och myser lite innan jag ställer in, BB satt på AA så fick nöja mig med mincash, känns rätt soft ändå eftersom jag satellita in mig i turren.... Fortfarande kvar o svettas i Daily 90K ligger nu 24:a av 59....Blev nyss tilldelad följande streak8-) ...TT-AK-JJ, reraise all in på två sista utan syn... Jobba!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts