Gå till innehåll

Kramerica Industries, November, Cosmo grindar cash, Ohh Mama!

Recommended Posts

• Svars 333
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Hm ja, de är säkert bäst...tack! Ja egentligen borde ju frågetecknet i handanalysen ligga innan jag bestämde mig för att höja med 5bb..

Jag syna iaf och han vek upp AT och jag dubbla upp..

vill inte ha betfold mtp stacksize och ante, degar således allt jag vill spela. om de inkluderar 44 vet jag inte på rak arm, tror det.

Postad

och så var man bust me 2xbuyin för besväret...good times...:twisted:

kommer säkert grinda imorrn me, fina flickan jag träffar är bortrest så ska ta mig an 20-70$ mtt-regsen på pkr...har fått en sån hangup på dem eftersom jag ofta har spelat dåligt mot dem...(läs: särskilt idag:roll: ) har inte kvar så mycke av fancy play syndrome men det kommer fram ibland mot just dem...spelar ju ofta mot precis samma snubbar där och ibland underskattar jag dem...imorrn ska jag plocka dem....utan dumma 4bets all in:roll: .haha

Postad

Synd att du inte besökte hotellet igår, då hade du fått se hur mitt pokerliv ser ut just nu komprimerat till tre händer!

1) Sitter short som fan, hittar AKo och degar. Får syn av A9o men min håller upp. Dubblar men har fortfarande under average.

2) Hittar ATs mot samma fi och vi degar. Han har A3s. Flopp xx3, turn T, river x men han sätter obv flushen.

3) Har jobbat upp lite igen och hittar AQo, reraisar två, får syn av en. Flopp KJT. Klonk! Då ställer fi rakt ut och jag snapsynar obv. Han har KT. Turn T. Drar för en out till färgstegen som obv inte sitter och får lämna lokalen som 19/24.

Postad
Synd att du inte besökte hotellet igår, då hade du fått se hur mitt pokerliv ser ut just nu komprimerat till tre händer!

1) Sitter short som fan, hittar AKo och degar. Får syn av A9o men min håller upp. Dubblar men har fortfarande under average.

2) Hittar ATs mot samma fi och vi degar. Han har A3s. Flopp xx3, turn T, river x men han sätter obv flushen.

3) Har jobbat upp lite igen och hittar AQo, reraisar två, får syn av en. Flopp KJT. Klonk! Då ställer fi rakt ut och jag snapsynar obv. Han har KT. Turn T. Drar för en out till färgstegen som obv inte sitter och får lämna lokalen som 19/24.

Sjukt segt när man floppar nöten och bara sitter och myser att sen bli utdragen...

Postad
Sjukt segt när man floppar nöten och bara sitter och myser att sen bli utdragen...

Nix, jag myste inte det minsta. När jag såg hans hand reste jag på mig eftersom jag visste att en kung eller tia skulle komma. Being_Mike lately.

Postad

Riktigt nöjd med mitt spel idag...ännu mer nöjd med hur jag sprungit;-) 3 finalbord, 1:a i en 30$, 2:a i en 33$, 8:a i en 20$...nu var det ju iof sig bara mellan 105 och 130 runners i varje turre, men detta satt riktigt fint...

Känns som jag har undvikit större misstag och hittat en skön frekvens och range i blindsteals mm...är ju ingen range-jedi men har ju iaf en plan för varje hand...

Postad
Brag: Vann en nätturre!

Beat: Insatsen var bara 110 SEK.

Variance: ...och vi var bara fem som spelade den...

Mike....går du upp mitt i natten för att skriva på pokerforum eller jobbar du sådär omänskligt tidigt som man gör i den riktiga världen?

Bra jobbat, 110sek är väl inte sååå lågt för att vara online..

Postad

....så sjukt trött efter en hel natts livepoker...tvingar upp mig runt tolv....tillbaks till sängen....upp igen och pallrar mig in i duschen..letar förgäves efter nån plaststol som jag kan sitta i medans jag duschar....blir förbannad för att jag inte hittar nån och plockar med mig fotpallen till min fåtölj och dundrar ner i duschen....tänkte att om den blir fuktskadad och möglar bort får de va värt de...good times

Postad

Right...då har jag dratt igång en utmaning för min egen underhållning, ska försöka köra 500kr till 10000 på svs....

Blir att börja på 0.25-0.5, börjar alltså med tio inköp men tänkte köra mer safe bankroll ju högre upp som jag, förhoppningsvis :roll: , klättrar...tänker väl gå upp 0.5-1 när jag har 20 inköp, och 1-2 när jag har 30...

Den seriösa baktanken med detta är att jag är lite sugen på att bygga rulle på svs och tänker att jag alltid har mer respekt för pengar jag grindat upp på en sajt framför pengar som man har dragit in på någon annan sida...lite mindgames med sig själv men....det som funkar de funkar...

Drar igång och kör några nävar in det bär av till grannen

Rulle på svs 500

Postad

ja de gick ju lite kallt, två inköp där jag hade lägre överparet, ett inköp me kk mot floppat set. Men slutade inte så farligt...back 47kr...

Rulle på svs 453

Känns som att detta kan bli en ganska soft sysselsättning när man är för trött för att grinda på riktigt..

Postad

Suck...checkraise all in me gutshot..good times....jädra aussies, skjutgalna rednecks hela bunten...

---------------- PREFLOP ----------------

[A c][A d] to Hero

przemeq folds

jonzzz folds

Hero raises to 30,000

Thirtydays folds

henk101 folds

Pktkings calls 30,000

Pot sizes: 73,200

---------------- FLOP ----------------

[6 d][6 c][5 c]

Pktkings checks