Gå till innehåll

Kramerica Industries, November, Cosmo grindar cash, Ohh Mama!


Kramerica

Recommended Posts

  • Svars 333
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tjena, med uppdateringen som kom typ i somras så kan man nu spela 9bord. Sen har de precis gjort en ny uppdateringen som snabbat på spelet betydligt...Det är dock mer grindigt nu sen de bytte från max 4 bord, ganska självklart iof sig.

 

Tack! Det borde väl fortfarande vara mindre regulars än nätverk som Ipoker och Entraction, tror du inte?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack! Det borde väl fortfarande vara mindre regulars än nätverk som Ipoker och Entraction, tror du inte?

 

 

Det tror jag säkert...har iof sig inte spelat så mkt på dom, men mot bakgrund av vad man hört så....

 

Lirar du på PKR? Vill iof sig inte ha massa pokerforum-pro's att konkurrera med fast å andra sidan lite kul...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Busta precis daily 90K på 38:e plats...327$ surt surt

 

En hyfsat aggro spelare 29/25 slog upp och jag ställde in mina 15bb med 77, all in vs A9 och bust. Känns som att jag inte kan slänga 77 där..well well, vad vet jag:roll:

 

Nej då ultrastandard såklart, synd!

 

Och därmed talade jag indirekt om att jag tänker följa din dagbok med ;-).

 

Föresten, skrev du i chatten till killen efter att du bustat "YOU ARE NOT DURRRR!!!" :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:lol:

Nej då ultrastandard såklart, synd!

 

Och därmed talade jag indirekt om att jag tänker följa din dagbok med ;-).

 

Föresten, skrev du i chatten till killen efter att du bustat "YOU ARE NOT DURRRR!!!" :lol:

 

Ah tack...tänkte väl att det var standard men alltid skönt att få höra från nån som kan:lol:

 

Näh, skrev inget om Durrrr i chatten....

 

Alltid kul me nån som följer!

 

 

För ubrigens så borde jag tokplugga idag, men funderar på att skjuta upp mina problem till imorgon och köra poker-lock in....låter som en finfin idé i mina öron iaf...

 

Min 2k challenge går sakta framåt....just nu ligger jag ca 500$ upp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men du är samma Kramerica som på 2+2 va? Annars var durrrr-skämtet inte så roligt :oops:

 

Nja..det var upptaget när jag regga mig där...så heter kramerican där tror jag..har typ skrivit ett inlägg där kanske. Så hängde inte riktigt med på durrr referensen...:-)

 

För övrigt:

 

Min lockdown igår blev helt ok....synd bara att jag backa på turrarna. Inköp total ca 250$ och cashade för 150$...finalbordsbubblade i 5K turbo-rebuy på kvällen så det var ju lite surt. I cashgamen lyckades jag grinda ihop ca 2200 händer på NL50: plus 175$ och NL100 ca 100händer och plus 100$...

 

Totalt för mars ink RB så börjar jag närma mig plus 700$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och så var de dags för downswing....tänkte väl de;)....

 

denna svacka kulminerade i förmiddags med att jag vann 5 potter över tio$ på ca 600händer NL50.....back 6inköp....

 

Var nere ¨på skolan en sväng och har sen dess avverkat en session till med NL50, är mycket nöjd med hur jag spelade, framförallt en hand när jag folda AA och motståndarna hade tvåpar( väljer att tro på honom iaf:-D ). Blev ca 350 händer och 1,5 inköp upp...hoppas att medriggen fortsätter...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såja....nu har man sovit av sig frustrationen...haha

 

känns nästan skönt att jag inte kan klara 2k i mars, slipper jag tänka på det liksom, har väl grindat en del när jag inte haft nån inspiration...har bestämt mig för att softa ner lite nu, lira när jag är sugen, köra färre bord o försöka bli bättre...kommer säkert tokgrinda en del iaf men ska inte sätta nån press på mig själv....

 

Är väl ungefär upp 600$ i mars ink RB, det kunde ju varit värre:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag har jag spelat färre bord och, med mina mått mätt, spelat riktigt bra, har varit inspirerad och det har varit kul o lira, va ett tag sen.....men....

 

Har sprungit riktigt illa, har dock inte tappat spelet eller börjat jaga back....lite tröstlöst bara att bli utdragen i så många potter...800händer NL100 och back 400$.....

 

Nu hoppas jag på storklonk i en 55$ MTT... ligger 14/33 med 30 itm...nu tycker jag att jag förtjänar lite rungood8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mincash i primetime:evil: cashgamet flöt dock fint på slutet så snygga till siffrorna en del.

 

 

Ok, här kommer en handhistorik som jag spela för 10 min sen. Antar att jag spela den som en idiot men var så himla trött...lol

 

Fi är Nl100 reg 17/12/2.9 på drygt 500händer, har precis bytt dator så har spelat betydligt mer med honom, upplever honom som en av de sämre regsen på Nl100. Min erfarenhet är att han har en hel del bluff i sin förvissa tunna 3betsrange...

Jag har ca 125$ och fi ca 150 när handen börjar

 

Moving Button to seat 1

smudger90 posts small blind ($0.50)

Guiru24 posts big blind ($1)

 

---------------- PREFLOP ----------------

[7 h][7 s] to Hero

JEBAKO folds

Hero raises to $3

UfukEmtekin1989 folds

tHeZ0DiAC raises to $10

smudger90 folds

Guiru24 folds

Hero calls $10

Pot sizes: $21.50

 

---------------- FLOP ----------------

[2 d][2 s][T s]

Hero checks

tHeZ0DiAC bets $16.25

Hero raises to $36

tHeZ0DiAC raises to $156.21 (all-in)

Hero folds....

 

Tänkte att jag slänger ur mig några tankar så får ni påpeka alla mina tankefel så att jag lär mig nåt...Först av allt är jag inte så nöjd med att flatsyna hans 3bet men övertala mig själv eftersom vi ändå var semidjupa....hehe...på floppen tänker jag att leder mot rätt mycket men att jag inte vill se fler kort och väljer därför att checkraisa som ett slags blockbet eller vad man kallar det;-) Olyckligtvis ställer han in och det

blir ett jobbigt beslut för mig, tänkte ett bra tag men gjorde något slags överslag i huvudet och det kändes ganska -ev med syn...well well

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8-) Medrigg idag...ca 350$ upp i cashgame.....såå soft att bara sitta o lira färre bord och ha tid och kolla tv och surfa runt samtidigt...ev+ plus i livet och i spelet också känns det som...

 

 

Nu hoppas jag återigen på klonk, antingen i PKR:s primetime eller i Pstars Daily 40K (troligt:roll: ) En annan sida av mig vill inte gå djupt i någon turnering idag...behöver plugga och sova....men...whatever..haha

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är så jädra bra på att gå i fällan att reraisa stort när folk gör jättesmå bets i MTT:s....sjukt illa...:twisted: såå obvious....sitter i intalar mig att han har en J när han bettar så lite på turn....

 

 

Moving Button to seat 6

soookick666 posts ante of 30

ovnis posts ante of 30

Cloud1906 posts ante of 30

Jozef posts ante of 30

beaute777 posts ante of 30

Hero posts ante of 30

Pot sizes: 180

soookick666 posts small blind (125)

ovnis posts big blind (250)

 

---------------- PREFLOP ----------------

[2 h][5 h] to Hero

Cloud1906 folds

Jozef folds

beaute777 folds

Hero raises to 625

soookick666 calls 625

ovnis folds

Pot sizes: 1,680

 

---------------- FLOP ----------------

[J d][2 c][A h]

soookick666 checks

Hero bets 840

soookick666 calls 840

Pot sizes: 3,360

 

---------------- TURN ----------------

[4 d]

soookick666 bets 850

Hero raises to 3,140 (all-in)

soookick666 calls 3,140

Pot sizes: 9,640

soookick666 shows [A d][A s]

Hero shows [2 h][5 h]

 

---------------- RIVER ----------------

[5 s]

Pot sizes: 9,640

Hero has Two Pairs: 5s, 2s

soookick666 has Three of a Kind: Aces

soookick666 wins 9,640 with: Three of a Kind: Aces

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja...då var mars till ända och det har väl inte varit någon vidare månad, känns dock som jag hittat tillbaka till tålamodet och cashgamespelet de sista dagarna vilket känns grymt skönt...

 

PKR-liret slutar på 934$ plus, då är det ungefär 780$ rb. Sista dagens rb är inte medräknat så blir väl kanske 950. Kunde som sagt varit mycket värre...

 

 

I april kommer jag inte sätta upp något monetärt mål men ska försöka utmana mig själv i winrate. Ska bli kul o se om jag kan mäkta med några fina bb/100 siffror8-) Drar till New York en vecka nu så det blir det inget lir, förutom ett planerat besök till Atlantic City...:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Tillbaka i Svea sen ett par dagar.....sitter och lirar Pokerstars deepstack 10K gtd som började kl. 18.15...gääsp! 22 av dryga 1000spelare kvar och medelstacken har typ 60 big blinds...orka...så sjukt trött, samtidgt segt att busta nu och vinna typ 50$ för tio timmars spel...

 

Halvera precis min stack när KK inte fick stå mot AQ....kanske blir sömn snart ändå......

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sista gången jag lirar den där deepstack-turren på stars...50$ för 10.5 timmar och förstörd nattsömn....dessutom satt man ju och lira cashgame på PKR samtidigt för att få tiden att gå...inget vinnande koncept när man knappt kan hålla ögonen öppna.....

 

 

För övrigt har jag grävt ett rätt stort hål i PKR-rullen i april, ner ca 14-1500$....oh yeah, men allting ordnar sig nog med tålamod och gameselection.... hoppas jag.......

 

Undrar om man skulle ta och strukturera upp lägenheten.....pizzakartonger, ölburkar och högar med kläder och disk om vartannat....nja de kommer nog ett bättre tillfälle....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har de senaste dagarna bekantat mig lite med livepokerscenen runt Närke....idel trevliga lirare måste jag säga!

 

Resultatet har blivit enligt följande:

 

16/4 MTT: -600

CG: +100

 

18/4 MTT: -300

CG: +1300

 

Ska försöka bokföra allt livelir här så man kan hålla lite koll, målet är att springa tillräckligt turligt i CG så att jag har råd att donka iväg turneringarna;-)

 

Spela en sån underbar hand i söndags mot en brittisk fisk på PKR....kommer inte ihåg händelseförlopp exakt men jag har T9s och har pos på britten.... Floppen kommer 99X och jag minns inte men har för mig att han checksynar flop och turn och sen betar han ut på river...jag väljer att inte fega och ställer all in,

 

det är nu det roliga börjar....han tar tidsbank och börjar skriva typ hmmmm i chatten, sen använder han PKR:s emote och asgarvar varpå han synar, jag tror nu att jag är slagen men han viker upp 93 och jag scoopar potten.

 

Fantastiskt att bli slowrollad med en sämre hand, kan inte bli mer "in your face"!!!8-) (Jag är 100% säker på att han slowrollade och inte tänkte för annars skulle en spelare av hans kaliber ha blixtsynat....)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var och lirade lite livepoker igen häromdan....Slaska på som vanligt och förlora 1300 på en rebuyturre...sista handen pusha jag mina sista 12bb med 55 mot en höjning i sen pos, han steker i ca 2 minuter och synar med 66, GG

 

Hade lite rungood i CG direkt efter och lyckades plussa 890kr....så långt allt väl...

 

Nu kommer jag till det roligaste som hänt den här månaden...väl ute på parkeringen vill inte min kära lilla trotjänare till skrothög starta....måttligt road lyckas jag turligt nog fixa skjuts de ca 5 milen hem....lämnar nyckeln i hotell-lobbyn där vi spelade med planen att ringa upp en lokal verkstad nästkommande dag....

 

Sagt och gjort, får tag i en Bosse som lovar att åka och ta en titt...Bosse lovar att ringa så fort han kollat till bilen....Bosseman ringer inte och jag ringer till slut upp och frågar vad som är på gång. Bosse berättar då att han redan varit och kollat till min pärla och den startade utan några problem och står nu och väntar på mig i verkstan....blir både irriterad och lättad över att det inte var nåt fel på bilen...eftersom Bosse är en sån skön lirare som inte ringer i tid är det nu för sent att ta en buss och hämta bilen då bosse ska hem till frugan och käka tacos o dricka smuggelöl....(el nåt)

 

Efter en olidligt lång bussresa kliver jag av och traskar bort mot verkstan för att hämta min kära bil....tråkigt nog ligger inte verkstan där Eniro sa att den skulle ligga, Bosse har nämligen bytt lokal och det sitter en lapp på dörren med en adress till den nya verkstaden.....jag går nu ut på gatorna som en loose cannon och frågar alla locals jag ser om vägen till min Bosse.....Till slut kommer jag fram och snart sitter jag i förarsätet och till min stora lycka startar bilaset direkt....

 

Yes! Nu är det bara att bränna iväg hemåt...Nej då...ett par minuter senare står jag i en liten kö till en utfart och jag börjar givetvis multitaska och flippa med mobilen....bilen framför rullar ut mot vägen för att plötsligt ångra sig och tvärstannar med följden att jag, i mitt multitaskande kör rätt in i bilaset....han klarar sig givetvis galant med lite förlorad färg på bakskärmen medans min pärla får ett trasigt framlyse och en lätt deformerad grill och motorhuv....

GG WP

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oh yeah.....har haft en riktigt skön helg pokermässigt.... Lyckades komma tvåa av ca 500 spelare i en 20$ lott på PKR....ca 1300$ och därmed hämtade jag hem månadsbacket!

 

Har inte fått stats på de sista dagarnas RB men skulle gissa på att jag hamnar på ca 0-20$ plus för april....mkt skönt med tanke på min katastrofala inledning på månaden....8-)

 

Inte mycket poker igår men idag har jag haft ännu en übersoft dag, plussa ca 480$ på NL100 samt lyckades vinna en 55$ eftermiddagsturre.... 1700 sköna $$$ och en flygande start på månaden...woohoo

 

Nu gäller det att inte börja slaska utan fortsätta tålmodigt...:roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...