Gå till innehåll

Hit and run.


deppa

Recommended Posts

Jag har sett vid ett antal tillfällen när jag har suttit vid cashbord ( spelar själv dock mest turneringar men det händer ibland att jag sätter vid dylikt bord) där det kommer in lirare som sätter sig ned för att sedan spela ultraaggresivt ett antal händer för att sedan försvinna och tackar för sig, med i många fall ganska ansenlig vinst.

 

Min fråga är då att. Kan det vara lönsamt att göra så vid lite högre bord? Eller är dessa i regel så vassa knivarna att de inte faller för frestelsen att försöka dra ut denne hit and runner? Man kan ju anta att de som sitter i längre sessioner inte är helt vaksamma hela tiden på vad det är som pågår! Och är man lite fräck kan man ju spela i rätt position med i stort sätt vilka händer som helst, därefter om man lyckats med tillräcklig godkänd resultat så drar man iväg för att sedan tacka för kaffet.

 

mvh deppa

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antingen spelar man vinnande poker eller så gör man det inte. Det finns inget magiskt sätt att hitta +ev mot bättre spelare än en själv bara för att man "spelar ultra-aggressivt" en kort stund, eller "är lite fräck och spelar i stort sett vilka händer som helst i position" och sen lämnar bordet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man anpassar sig mot shortstacken tappar man värde mot storstackarna.

Om man anpassar sig mot storstackarna tappar man värde mot shortstacken.

 

Okej, vi har nog lite olika syn på värde och anpassning. För oss som spelar poker gäller att den lilla stacken har ett spelteoretiskt övertag mot flera större stackar vid ringspel. Detta kan man lite slarvigt förklara genom att den lilla stacken kan spela jam/fold preflop/flop medan de större stackarna måste ta ansvar för preflop/flop-beslut under ytterligare två icke-viktade gator.

 

Anpassar du dig och spelar short har också du ett spelteoretiskt övertag mot storstackarna (förutsatt att de är fler än en).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...