Gå till innehåll

Mål 2010, lära mig spela poker. Rätt o slätt!


Mannet

Recommended Posts

Hej alla pf:are.

 

Har hängt här som ett anonymt troget fan under loppet av ett år

cirka. Läser i princip alla dagböcker och digger det stenhårt8-)

Spelar lite poker själv och har i perioder försökt lira seriöst, men det har alltid slutat på samma sätt. Skottar rullen efter 1-10dagar. Ibland lyckas det, men 8/10 gulas det.

 

Ska nu göra ännu ett försök efter att ha gulat rullen i förrgår, ($3k)

Denna gången ska jag försöka intala mig ännu mer att hålla mig där jag ska vara, och inte skotta p.g.a. av 8 utdragningar irad. Ni kanske tycker det låter larvigt men tycker om poker väldigt mycket och vill så gärna spela utan att gula. :oops:

 

Har varierat lite i mina games och spelat allt från sng's $6-$12, 45/180manna och plo cg(lite olika nivåer). Har även spelat en hel del DoN's. Allt spel har varit på stars.

 

Nu däremot har jag bytit sajt, och degat in en microrulle på Nordicbet(söker rakeback), och kommer ge mig fan på att lira microplo cg 6max.

 

Snabbfrågor:

20 bast

har 7-4jobb + enskild firma(cirka 30h/månad)

bor ensam

heartbroken

rätt skön

 

Regler:

Minst ha 4000BB för nivån jag ska lira(med undantag för nuvarande)

Kliver alltså upp ifall rullen når €400

Kliver ner ifall rullen dalar till 3500BB igen.

Tycks om dessa? Är så kass

 

Mål:

 

Lära mig att spela poker

Behålla rullen i mer än 10 dagar

Ha kul under vägens gång

 

Skulle rullen mot all förmodan försvinna även denna gång, ($5/$10 HU PLO ej ovanligt) Så avslutas därmed denna dagbok.

 

Började igår ett par händer på €0.02/0.04 PLO CG.

 

Startrulle: €83

Efter gårdagens session: €109

 

€26

 

Kanske inget vidare resultat men plus är plus enligt mig och har inga mål att fort klättra i nivå eller göra snabba pengar.

 

OVER AND OUT :)

 

ps. hoppas jag är välkommen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"roligt" med någon som har samma problem som mig. Kan bara önska dig lycka till. Kommer att följa dig och se om jag kan lära av dinna misstag och/eller framgångar.

 

GL too you:-D

 

Right back at you. :) Tack!

 

nej.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ok då skojja :( GL och ge fan i att skotta :D

 

Tack känner mig redan hemma:) Hade obv räknat med ett litet nollningsprank:evil::mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NordicBet är galet! Har aldrig varit med om så många som är LAG på samma ställe.. Börjar givetvis med att backa 5inköp(!) på micro plon.

 

Rulle: €89

 

Det sitter två stycken med 700-1000BB på varje bord och bara pottar, det är nästintill omöjligt att få se en flopp och snipp snapp snut så har man agerat hjälte och tappat 5BI. Känner direkt att det inte fungerar så reggar några sng á $2.25, åker ur alla utom 1 som ger $22.5

 

Rulle: €93

 

-€16 hittils idag, ska klämma in en liten minisession till sen dags att sova.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att rullen överhuvudtaget finns kvar efter 2 dagar är fenomenalt och måste räknas som ett framsteg utan dess like:-P

 

Tack @ Haneberg. Har inget program och är inte allt för bekväm med hur jag ska lägga in händer här, men kan ju göra ett försök. Vet inte vad som är givande ifrån en hand på €0.02/0.04 CG PLO, det är ju ganska std. Jag kör 99% ABC med 1% aggro fulspel :D

 

Händer kommer! Fick sova 4h inatt(nån typ av rekord), riktigt skönt då jag hade 8h av 115h innan..

 

Ha en bra dag allihopa! :) Ikväll blir det kanske lite multiSNG på Nordic, dom är allvarligt talat så sjukt dåliga tycker jag, jämförelsevis på stars. Betyder givetvis inte att det kommer generera €, men man kan ju hoppas. Waka waka

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur fick du serie nr till trial versionen???

Har ej fått min att funka än.Ha kört pokertracker o tänkte prova HM istället.

 

Annars ser det ju bra ut än så länge:-D

 

Behövde ingen, fick 15dagar trial. :)

Hehe, nja tycker det går riktigt segt.. Svårt att anpassa sig till överaggro stilen på microborden, all-in på ALLA färgdrag, öppna stegdrag o.s.v. Kliver på riktigt bra för att sedan shippa in 100BB som superfavorit flop, river= färg för min nackdel och sen får man arbeta igen.

 

Är nästan så jag ska prova kliva upp till €0.05/0.1, fast sitter då med bara 10BI så det känns lite riskabelt för rullen. Får se hur jag gör :) Vet du någon sida med hjälp så man kan tolka siffrorna man får av managern??

 

Btw, fick hem äckliga fakturan för tv-avgiften idag. Aldrig i livet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Behövde ingen, fick 15dagar trial. :)

Hehe, nja tycker det går riktigt segt.. Svårt att anpassa sig till överaggro stilen på microborden, all-in på ALLA färgdrag, öppna stegdrag o.s.v. Kliver på riktigt bra för att sedan shippa in 100BB som superfavorit flop, river= färg för min nackdel och sen får man arbeta igen.

 

Är nästan så jag ska prova kliva upp till €0.05/0.1, fast sitter då med bara 10BI så det känns lite riskabelt för rullen. Får se hur jag gör :) Vet du någon sida med hjälp så man kan tolka siffrorna man får av managern??

 

Btw, fick hem äckliga fakturan för tv-avgiften idag. Aldrig i livet.

 

Har för mig att det ska finnas på sidan men är osäker.Kolla screenshots

 

Undrar varför jag inte får i gång min HM???? Ska kolla detta när jag kommer hem från kneget.Kan ej klicka på "try"

 

Tycker du ska ta det lungt och hitta ett bra spel innan du kliver upp, (stadigt o säkert spel) annars kan de gå åt h-----e.

 

GL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har för mig att det ska finnas på sidan men är osäker.Kolla screenshots

 

Undrar varför jag inte får i gång min HM???? Ska kolla detta när jag kommer hem från kneget.Kan ej klicka på "try"

 

Tycker du ska ta det lungt och hitta ett bra spel innan du kliver upp, (stadigt o säkert spel) annars kan de gå åt h-----e.

 

GL

 

Förstår precis vad du menar, det är exakt vad jag är ute efter. Just därför jag försöker hitta tålamodet med microspelet. Däremot är det ganska svårt, får givetvis ofta betalt när man väl sätter nöten, men i princip alla semi-nötter blir dödade utav "färgjagare" o.s.v. Har lite svårt att förklara vad jag menar, men det är ett extremt löst spel. Ofta 3personer till showdown trots potbets på alla gator o.0 Ska iallafall försöka spela in €500 bonusen :)

 

Vad spelar du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hajjar vad du menar, svårt att få någon att lägga sig, de synar nästan alltid på vad som helst. och får oftast in rivern på "tok händer". har lärt mig att detta tok synande inte är en lönande taktik i längden. så man får ha tålamod. Försöker att endast gå med i ca 20-25% av potterna och spelar dessa hårdare då.:twisted:

 

Spelar själv just nu på svs 0,5/1 nlh och blandar med PS typ liknade bets. Provar ibland 1/2 nlh med blandat resultat.

Ta en och annan sngo och turneringar med blandade resultat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skiter i Nordicbet, gillade det inte.

 

Cashade ut €126

Start €83

 

+€23 alltså.

 

Stoppade in €400 på en annan site.

Blev €0.1/0.25 NL HE

 

Var 4 inköp upp men stänger ner på +€13

 

Vi kan säga att jag satte in 377 + vinsten från nordic.

Så totalt: +€39 :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hallllooo, fredag och dags för lockdown ;D

 

Mål: 4k händer idag & imorgon.

 

Avslutade precis dagens första session

 

4-tabla €0.1/0.25 med inköp på €10 på vardera

Start: €413

Log out: €499

Resultat hittils idag: +€86

 

Totalt sen db start: €126

 

Nu blir det en riggcigg :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...