Gå till innehåll

Undvika avgifter vid transaktioner


nosdag

Recommended Posts

Hur ska man undvika avgifter i största möjliga mån? Någon som gjort research på detta? Svara gärna både för highstakespelaren o lowlimitspelaren.

 

Valuta på sajten/sajterna - SEK/USD?

 

Uttag/insättning direkt från Svensk Bank?

 

Tjänst som tex Neteller/Moneybooker för att sköta transaktioner?

Någon som är att föredra om man kan uppnå VIP status?

Valuta på konto? - SEK/USD?

 

Om du gör en transaktion i USD till din bank via en transaktiontjänst (typ Neteller) eller via din pokersajt. Är det din Bank eller de andra som tar avgift för Foreign Exchange?

 

Någon Svensk bank som är att föredra?

 

Har du även ytterligare ideér på matnyttiga frågor o svar, kör hårt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag slogs av en sak nu. Tog ut pengar från en sajt till moneybookers. Sajten skickar i dollar och jag får det i kronor på MB. Jag fick det till kursen 7.0x fast dollarn står i nästan 7.3 enligt xe.com Det var en sjukt stor skillnad känns det som, och MB ska väl inte ta ut avgifter när man får in pengar på kontot väl? :/

 

Någon som vet anledningen?

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag slogs av en sak nu. Tog ut pengar från en sajt till moneybookers. Sajten skickar i dollar och jag får det i kronor på MB. Jag fick det till kursen 7.0x fast dollarn står i nästan 7.3 enligt xe.com Det var en sjukt stor skillnad känns det som, och MB ska väl inte ta ut avgifter när man får in pengar på kontot väl? :/

 

Någon som vet anledningen?

 

/SK

 

Tror tyvärr det inte är avgiftsfritt

 

CURRENCY CONVERSION FEES

 

For transactions involving currency conversion Moneybookers adds 1.99% to our wholesale exchange rates for foreign currency. This charge serves as a protection against the volatility and risk associated with FX markets. The Moneybookers exchange rates are updated on a regular basis throughout the day.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror tyvärr det inte är avgiftsfritt ... For transactions involving currency conversion Moneybookers adds 1.99% to our wholesale exchange rates for foreign currency.

 

Och i realiteten är det precis som i detta exempel mer än de officiella 2 %, 4-6 % är dessvärre närmare sanningen :roll:.

 

Tackar för snabbt svar. Borde försöka styra ett konto i $ mao...

 

/SK

 

Som Ola B säger om MB/Neteller, ena i € och andra i $. Att bli VIP på MB är förmodligen ännu bättre, kolla i MB-tråden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
Spela på EuroPoker (ongame) eller någon annan sajt som använder sig av gluepay.

 

Insta bankwires med oslagbar växlingskurs. Typ no limits också, vilket är fantastiskt om man vill slippa göra 300 deposits.

 

 

8-)

 

Vad menar du med oslagbara växlingskurs? Ingen avgift eller? Hur många % isf? Btw, tycker inte de lurar en med växlingskurser, de tar rätt nära 2-2,5% varenda gång jag har testat och tagit ut. Sen kan det ju variera om kursen går ner men men.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ptja, det var lite ogrundat att skriva oslagbara. Fick dock bättre via gluepay än ongames egna bankwire när jag lade uttag via båda för att testa :)

 

Fick dessutom höra av min förra affiliate att gluepay skulle vara något i stil med oslagbart, men detta var på en annan sajt. Dock antar jag att det fungerar precis likadant för alla som använder betallösningen, men det kan vara värt att notera ändå.

 

Betsson+gluepay gav mig bättre växlingskurs än marknadskursen förra veckan, så det kan nog sägas oslagbart:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...