Gå till innehåll

vanlig mtt vs turbo mtt, problem med tänket.


deppa

Recommended Posts

Har lite funderingar kring vanliga turrar vs Turbo turrar då 2-11 dollars på bla Stars. Alltså micro och låga nivån.

 

Jag ser att när jag spelar de vanliga turrarna så kommer jag itm ca 12%. (och plussar relativt ok. Så med det sagt så är jag något vinnande.)

 

Emedan jag spelar turbos så genast ser det sämre ut ca 6% . Går på plussidan där också men är hälften efter,, om jag ser på ca 250 turrar.

Jag spelar generellt lag som är mottot. Men har uppenbara problem och svårt att växla från vanligt mtttänk till turbotänk iom att jag plussar även turbo så vill jag inte helt lägga ner det spelandet. Men hur skall man växla och utveckla sitt tänk?

 

Jag har självklart läst det mesta, allt mellan Harrington - Sklansky. Men det är inte så lätt att hitta böcker där man avhandlar turbo turrar, där då blindsen äter upp en i relativt snabb takt och man måste omvalidera sina starthänder i alltmer snabbare takt. Och därmed är det där jag har svårt att växla om/till med turbotänket. Jag hoppas att ni förstår vad jag menar.

 

Har ni lite tips och lösningar på detta? Jag inser att jag är lite diffus men ändå,,,, värt ett försök.8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En grej är att öppna upp dina callranges i och med att folk öppnar upp sina pushranges något enormt.

 

AT med 11bb och en med 6 bb har pushat - easy fold tycker jag i en vanlig turnering. I en turbo kan det vara en ren värde-call.

 

Error. Pusha över låter mycket vettigare, 11bb och 6bb är lika mycket i en turbo som en icke turbo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...