ottoPelle Postad 4 September , 2010 Rapport Postad 4 September , 2010 Satt förra söndagen och spelade boss 75K GTD. Med 84pers kvar (80fick pengar) Hittar jag 44 på cut off. Denna turre är en den dyraste turre jag spelar vilket gör att det inte är helt ointressant att komma i pengarna men absolut inte livsavgörande. Jag har 15BB, kanppen 10BB, SB 40BB och BB 9BB. Alla lägger fram till en spelare 2pos från mig som varit väldigt aktiv på slutet och han öppnar för 2,5BB med 18BB bakom. Där uppstår mitt problem, push eller fold? Vad jag tycker talar för push är att det är ett kanon läge att bygga stacken. Men har jag kanske för dålig hand att pusha 15BB? Min read på dom som sitter bakom är att dom är för tight. Citera
ottoPelle Postad 4 September , 2010 Författare Rapport Postad 4 September , 2010 Det gjorde jag också och fick blixtsyn av JJ. Inget att haka upp sig på men börja fundera om man kanske skulle hålla sig till KQ+ och 66+ i sin pushrange där med 15BB. Citera
madblast Postad 4 September , 2010 Rapport Postad 4 September , 2010 Mjo jag skulle nog lagt mig i den situationen, 44 känns alldeles för osäkert att pusha med imo... Citera
jonasmedz Postad 4 September , 2010 Rapport Postad 4 September , 2010 Det gjorde jag också och fick blixtsyn av JJ. Inget att haka upp sig på men börja fundera om man kanske skulle hålla sig till KQ+ och 66+ i sin pushrange där med 15BB. äh. skillnaden mellan 66 och 44 i den situationen...? visst, nånstans ska man hitta gränsen, men det är bara 44 och 55 som du slår med 66 också. ställa med 66 och ställa med 22 känns inte som så stor skillnad. eller? Citera
Thony Sjölund Postad 23 Juli , 2011 Rapport Postad 23 Juli , 2011 Jag lutar åt fold. I tuneringar finns inte ofta foldev i den sittuationen och 44 står sig inte BRA mot hands range. Mycket roligare att själv pushar 10-12 bb med 72 än att pusha med lite foldev och ha 44. Jag foldar ofta där och jag tycker du ska folda lite högre par också. Men om du ser att spelaren höjjer och foldar hela tiden är det en push. Men du måste tänka på att spelare bakom kan hitta händer också. Jag tror inte på att folk foldar som raisat i tuneringen när du har 15bb. Gl nästa gång Citera
sqzsumsleep Postad 24 Juli , 2011 Rapport Postad 24 Juli , 2011 Thony har rätt. Han raisefoldar inte i närheten ofta nog om han är någorlunda vettig.44 suger mot hans range. Om du dessutom har en read att spelarna bakom dig e tighta så kan du ju utnyttja det de kommande varven. Citera
ulaf Postad 24 Juli , 2011 Rapport Postad 24 Juli , 2011 har gått å blivit världens vekaste på gamla dag men tycker också den här känns ganska marginell Citera
eschmanCAT Postad 24 Juli , 2011 Rapport Postad 24 Juli , 2011 tycker shove är klockrent. är han väldigt aktiv kommer du ha FE. OPR'a honom först, är han vinnande kan du folda. är han dock en fisk skulle jag fistbumptrycka. Citera
sqzsumsleep Postad 24 Juli , 2011 Rapport Postad 24 Juli , 2011 tycker shove är klockrent. är han väldigt aktiv kommer du ha FE. OPR'a honom först, är han vinnande kan du folda. är han dock en fisk skulle jag fistbumptrycka. lol Citera
sqzsumsleep Postad 24 Juli , 2011 Rapport Postad 24 Juli , 2011 Ingen som förespråkat push har motiverat varför. Kör på. Citera
renad Postad 25 Juli , 2011 Rapport Postad 25 Juli , 2011 wtf push med alla sc, alla pockets, alla broadway, plus lite till imo Citera
lackerbiten Postad 5 Augusti , 2011 Rapport Postad 5 Augusti , 2011 motivera eller gtfo Han motiverade. Sen skrattade han åt dig. Citera
Penils Postad 5 Augusti , 2011 Rapport Postad 5 Augusti , 2011 Du kan inte vinna turneringen på bubblan med du kan förlora den. Du borde ha lagt dig och väntat på ett bättre läge, imnsho. Citera
eschmanCAT Postad 6 Augusti , 2011 Rapport Postad 6 Augusti , 2011 Han motiverade. Sen skrattade han åt dig. Han motiverade för varför man ska lägga handen, inte för varför min post var skrattretande. Gulligt ändå att du och Moberg försvarar varandra in i det sista, cred till er! http://pokerforum.nu/forum/stakes-transfers-procentbyte/65441-soeker-stake-nl20-50-a.html Citera
eschmanCAT Postad 6 Augusti , 2011 Rapport Postad 6 Augusti , 2011 Tror man har stor FE due to bubblan, och av TS's beskrivning att döma var Fi aktiv. Sen en descent % av gångerna han synar kommer du rejsa mot överkort. Citera
Recommended Posts