Gå till innehåll

MTT i sthlm 1/10


Rette

Recommended Posts

Om man ska gamea med ett par kompisar så är det svårt o få känsla i gängfesten genom att spela en turnering. Turneringen splittrar upp och folk åker ur tidigt alt sent och det blir därmed svårt att anpassa var när hur man ska gå vidare. Särskilt tråkigt blir det om man ska dra ett par öl och att det inte serveras...

 

Är det pokerspelare el nybörjare/hobbyspelare som inte tar det så seriöst?

 

Om det är nöjesspelare som vill hänga med varandra, kör middag med öl och vin, gå på cosmopol och lägg en 500ing var på cashgame. Vill man prångt spela någon form av turnering så kan man köra cosmopols men jag lovar ingen turre med kvalite. Nu vet jag inte heller hur lång tid den tar men den bör vara turbo. Du kan säkert ringa och fråga. Sen är det bara att gissa själv om det är en bra idé att ni ev fastnar i pokerlokalen i 8h el vad det i sämsta fall tar.

 

 

Om jag själv skulle arrangera nåt för 5pers, där alla vill spela någon form av poker så skulle jag boka bord på nåt matställe. Sen dra in på krukan och spela en Sitt&Go max 2h. Sen dra vidare ut och dricka öl. Vill alla spela poker samtidigt som de blir fulla (och struntar helt i utgång) så skulle jag köra cosmopol.

 

OBS, glöm inte o kolla upp vad folk har för poker och matbudget så ingen kommer i kläm. =)

 

Budget är givetvis och köra hemma så ingen snor raken. man kan dricka vad och hur man vill så länge inte grannar klagar. Det går jättebra o ladda ner pokerprogram som kör turneringsstruktur vad gäller blindsperioder och blinds.

 

 

Have fun!

 

 

edit: det finns iof lite andra mindre klubbar i och kring sthlm. Vissa har bärs... har jag hört :ola:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...