Gå till innehåll

Turn call? 0.50-1kr deep


Recommended Posts

Han är reg, 18/14/4. Hans range från UTG är troligen ganska bra händer så jag valde att inte lägga en 3bet, ville testa att calla också, lite disguise av handen. På flopp så lägger han standard Cbet och jag min bettar för att reppa ett set, de flesta regs ifall de sitter på AA-QQ osv brukar bli passiva eller folda, alltså jag kan checka turn då jag är 100% säker ifall han

callar så kommer han inte att donka turn då jag har position på honom.

 

Jag bettar turn och blir c/r. Det bästa här är väl att calla? Och låta honom antingen betta sina händer för value eller fortsätta bluffa? Att pusha all in här känns lite för starkt va?

 

Hero (BTN): $205.22

SB: $160.92

BB: $13.25

UTG: $393.53

CO: $45.93

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is BTN with J :diamond: J :heart:

UTG raises to $3, 1 fold, Hero calls $3, SB calls $2.50, BB calls $2

 

Flop: ($12.00) 2 :club: 4 :heart: 5 :diamond:(4 players)

SB checks, BB checks, UTG bets $9.00, Hero raises to $18, SB folds, BB folds, UTG calls $9

 

Turn: ($48.00) J :spade:(2 players)

UTG checks, Hero bets $32.00, UTG raises to $64, Hero????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Syna floppen!!

 

Som spelat degar jag turn, finns för många dåliga rivercards för dig. Tror inte han skulle check/raisa minimum om han sitter med en dålig hand. Floata ur pos för att sedan lägga in en c/r turn på den torra brädan låter orimligt.

 

Håller inte riktigt med dig om att bara syna floppen. Ifall jag skulle syna så kommer potten ligga på 30kr, och han kommer känna sig som att han har bättre hand och vill ta value, där till lägger vi ett valuebet av honom på turn för ca:24kr på turn och potten kommer bli runt 78kr, sen får vi räkna med ett valuebet till av honom på river.

 

Istället kan man kontrollera potten lite mer och r/r på flopp som jag gjorde, då han troligen kommer att folda ut AQ, AJ, KQ etc, då han är oop. Potten kommer att ligga på 48kr ifall han skulle calla min r/r och sedan kommer han troligen c för att kontrollera potten själv. Där kan jag välja att lägga ett till bet eller checka bakom. Sen river calla hans bet eller valuebetta själv i en mycket mindre pott.

 

Låter allt det här konstigt? Antar att det här kanske inte skulle fungera på högre nivåer men lägre så känns det bra.

 

Vet att du är 3miljarder ggr bättre än mig i holdem troligen så vill gärna få lite mera info om spelet på flopp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller inte riktigt med dig om att bara syna floppen. Ifall jag skulle syna så kommer potten ligga på 30kr, och han kommer känna sig som att han har bättre hand och vill ta value, där till lägger vi ett valuebet av honom på turn för ca:24kr på turn och potten kommer bli runt 78kr, sen får vi räkna med ett valuebet till av honom på river.

 

Istället kan man kontrollera potten lite mer och r/r på flopp som jag gjorde, då han troligen kommer att folda ut AQ, AJ, KQ etc, då han är oop. Potten kommer att ligga på 48kr ifall han skulle calla min r/r och sedan kommer han troligen c för att kontrollera potten själv. Där kan jag välja att lägga ett till bet eller checka bakom. Sen river calla hans bet eller valuebetta själv i en mycket mindre pott.

 

Låter allt det här konstigt? Antar att det här kanske inte skulle fungera på högre nivåer men lägre så känns det bra.

 

Vet att du är 3miljarder ggr bättre än mig i holdem troligen så vill gärna få lite mera info om spelet på flopp.

 

Du vill inte att han ska folda de händer du nämner. Då kan du lika gärna raisea med 72. Syna och låt han bluffa vidare på turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du vill inte att han ska folda de händer du nämner. Då kan du lika gärna raisea med 72. Syna och låt han bluffa vidare på turn.
Du menar river?

Jag hade förmodligen re-raisat pre. Rätt eller fel?

Flopp-spelet hade jag spelat samma som TS.

Turn call och låt han bluffa vidare på rivern.

Är väl bara en :3y: som kan få oss att folda på rivern?

 

UTG sitter med AA-QQ/AK/TT? Kommer AKQT på rivern kan vi ändå inte folda. All.in!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du menar river?

Jag hade förmodligen re-raisat pre. Rätt eller fel?

Flopp-spelet hade jag spelat samma som TS.

Turn call och låt han bluffa vidare på rivern.

Är väl bara en :3y: som kan få oss att folda på rivern?

 

UTG sitter med AA-QQ/AK/TT? Kommer AKQT på rivern kan vi ändå inte folda. All.in!!!

 

Nej, menade att han enbart ska syna flopp.¨Som spelat degar vi turn som musen förespråkar.

 

i

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...