Gå till innehåll

3handat 340bb djupt 7.5-15kr@svs


Recommended Posts

SB spelar 64/24 över 24 händer och är fisk. Btn är fullringreg och spelar 25/14 1.7. Det är ett fullringbord men har blivit 3handat, 7.5-15kr på svs.

 

Potten är på 900:- när fisken donkar in 1200:-. Potten blir då 2100:- och jag sitter med 4900:- och btn täcker mig. Jag är rätt säker på vad som är rätt, men är dålig på att spela så här djupt, så tar emot alla råd med öppen famn!

 

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $15(BB) Boss

SB ($1,556)

Hero ($5,347)

BTN ($5,218)

 

Dealt to Hero 7:club: 6:club:

 

BTN raises to $52.50, SB raises to $90, Hero calls $75, BTN calls $37.50

 

FLOP ($270) 5:diamond: 7:heart: 6:heart:

 

SB checks, Hero bets $210, BTN calls $210, SB calls $210

 

TURN ($900) 5:diamond: 7:heart: 6:heart: Q:spade:

 

SB bets $1,256 (AI), Hero ??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

synfold.

 

Spelaren bakom dig bör väl inte syna på drag, så vi hoppas att han tar syn med en marginell hand. Har han stege, triss så kommer han antagligen höja flopp eftersom ni är så djupa så vill man bygga pott tidigt etc.

Dom få gångerna han synar flopp med "Nöt" och höjer dig turn i denna sitts tycker jag du gott kan folda.

 

Skulle man kunna checkfolda river om tex 4h, 9h, Qh slår ner? (om fi bakom tar turnsynen)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Btn har inget att bluffa för så en syn är väl given, efter lite diskussioner med folk. Blir svårt att få in pengar på river bara. Finns typ inga blanka kort.

 

Jag skeppade iaf, btn blixtsynade med 78 för nötstege, men jag drog ut med kåk på river och vann min livs största pott på 13k :-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Btn har inget att bluffa för så en syn är väl given, efter lite diskussioner med folk. Blir svårt att få in pengar på river bara. Finns typ inga blanka kort.

 

Jag skeppade iaf, btn blixtsynade med 78 för nötstege, men jag drog ut med kåk på river och vann min livs största pott på 13k :-

 

du skrev obv fel, 89 är nötstegen =), du slår 78 ofc (om han blixtsyna med 78 måste han ju missklickat)

 

Tungt av han att syna nöt på flopp. Han hade bra tanke med att potten förhoppningsvis skulle bli stor ändå ifall shortstacken blandar sig i fullt ut.

 

Problemet med skeppa är ju att du aldrig får syn av sämre händer? Det ända som är bra egentligen är ju att dragen absolut tvingas folda och du slipper utsättas för en jobbig sitts på river då jag tror att fi skulle kunna ha tillräckligt implicita med ett flushdrag.

 

Men du kan ju skryta nu iaf att du vann sin största pott på en 4 outare, allin på turn ^^ grattis ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...