Orrarah Postad 30 Augusti , 2010 Rapport Postad 30 Augusti , 2010 SB spelar 64/24 över 24 händer och är fisk. Btn är fullringreg och spelar 25/14 1.7. Det är ett fullringbord men har blivit 3handat, 7.5-15kr på svs. Potten är på 900:- när fisken donkar in 1200:-. Potten blir då 2100:- och jag sitter med 4900:- och btn täcker mig. Jag är rätt säker på vad som är rätt, men är dålig på att spela så här djupt, så tar emot alla råd med öppen famn! Grabbed by Holdem Manager NL Holdem $15(BB) Boss SB ($1,556) Hero ($5,347) BTN ($5,218) Dealt to Hero 7:club: 6:club: BTN raises to $52.50, SB raises to $90, Hero calls $75, BTN calls $37.50 FLOP ($270) 5:diamond: 7:heart: 6:heart: SB checks, Hero bets $210, BTN calls $210, SB calls $210 TURN ($900) 5:diamond: 7:heart: 6:heart: Q:spade: SB bets $1,256 (AI), Hero ?? Citera
SthlmruleZ Postad 30 Augusti , 2010 Rapport Postad 30 Augusti , 2010 Pushar allin efter fiskens donk. För mkt äckliga rivers, folk tenderar att spela nöten hårt på svs på dessa brädor. Citera
Teh_MoUsE Postad 30 Augusti , 2010 Rapport Postad 30 Augusti , 2010 Syn och fold om BTN skeppar Citera
Lisa87 Postad 30 Augusti , 2010 Rapport Postad 30 Augusti , 2010 Jag synar och foldar om btn pushar. Vad tar vi för river-linje om btn synar? Citera
Yxel Postad 30 Augusti , 2010 Rapport Postad 30 Augusti , 2010 Jag synar och foldar om btn pushar. Vad gör vi river om btn synar? Betfoldar Citera
archtila Postad 30 Augusti , 2010 Rapport Postad 30 Augusti , 2010 synfold. Spelaren bakom dig bör väl inte syna på drag, så vi hoppas att han tar syn med en marginell hand. Har han stege, triss så kommer han antagligen höja flopp eftersom ni är så djupa så vill man bygga pott tidigt etc. Dom få gångerna han synar flopp med "Nöt" och höjer dig turn i denna sitts tycker jag du gott kan folda. Skulle man kunna checkfolda river om tex 4h, 9h, Qh slår ner? (om fi bakom tar turnsynen) Citera
ebisumaru Postad 30 Augusti , 2010 Rapport Postad 30 Augusti , 2010 Betfoldar Med reservation för att jag läst fel i handen, varför skulle man nånsin vilja göra något annat än att checkfolda river? Citera
Namlleh Postad 30 Augusti , 2010 Rapport Postad 30 Augusti , 2010 Inte var dag man förknippar ebi med fraser som ''checkfolda'', utan snarare ''vi stoppar in bara'' eller ''tror man bör peela en gata, inte helt säker'' Citera
ebisumaru Postad 30 Augusti , 2010 Rapport Postad 30 Augusti , 2010 Inte var dag man förknippar ebi med fraser som ''checkfolda'', utan snarare ''vi stoppar in bara'' eller ''tror man bör peela en gata, inte helt säker'' Citera
Orrarah Postad 30 Augusti , 2010 Författare Rapport Postad 30 Augusti , 2010 Btn har inget att bluffa för så en syn är väl given, efter lite diskussioner med folk. Blir svårt att få in pengar på river bara. Finns typ inga blanka kort. Jag skeppade iaf, btn blixtsynade med 78 för nötstege, men jag drog ut med kåk på river och vann min livs största pott på 13k :- Citera
archtila Postad 30 Augusti , 2010 Rapport Postad 30 Augusti , 2010 Btn har inget att bluffa för så en syn är väl given, efter lite diskussioner med folk. Blir svårt att få in pengar på river bara. Finns typ inga blanka kort. Jag skeppade iaf, btn blixtsynade med 78 för nötstege, men jag drog ut med kåk på river och vann min livs största pott på 13k :- du skrev obv fel, 89 är nötstegen =), du slår 78 ofc (om han blixtsyna med 78 måste han ju missklickat) Tungt av han att syna nöt på flopp. Han hade bra tanke med att potten förhoppningsvis skulle bli stor ändå ifall shortstacken blandar sig i fullt ut. Problemet med skeppa är ju att du aldrig får syn av sämre händer? Det ända som är bra egentligen är ju att dragen absolut tvingas folda och du slipper utsättas för en jobbig sitts på river då jag tror att fi skulle kunna ha tillräckligt implicita med ett flushdrag. Men du kan ju skryta nu iaf att du vann sin största pott på en 4 outare, allin på turn ^^ grattis Citera
Recommended Posts