Gå till innehåll

2/4 svs rivrar 2-par


samot222

Recommended Posts

Jag är lite fundersam om jag ska donka river typ 3/4 pott. Eller om jag ska check/raisa river. fi´s hand är ju med största sannolikhet AT+,A2,A3,A6 och några random ess + några färdrag (tror han skjuter dom flesta färgdragen redan på flop) Vad är fördelen/nackdelen med att donka river här?

 

 

***** Hand 1372346883 *****

2.00/4.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 28 augusti 2010 02:49:01

Cleopatra 26 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: Hero (1562.99)

Plats 2: leakimdnus (376.22)

Plats 4: SneakyJack (2941.94)

Plats 5: Negranu (447.19)

Negranu lägg LM 2.00

Hero lägg SM 4.00

** Giv **

Hero [Es, Dr]

leakimdnus [N/A, N/A]

SneakyJack [N/A, N/A]

Negranu [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

leakimdnus Syna 4.00

SneakyJack Höj till 18.00

Negranu Lägg

Hero Syna 18.00

leakimdnus Syna 18.00

*** Flop(Board): *** : [6h, 3s, 2s]

*** Bet Runda 2 ***

Hero Passa

leakimdnus Passa

SneakyJack Passa

*** Turn(Board): *** : [6h, 3s, 2s, Er]

*** Bet Runda 3 ***

Hero Passa

leakimdnus Passa

SneakyJack Satsa 56.00

Hero Syna 56.00

leakimdnus Lägg

*** River(Board): *** : [6h, 3s, 2s, Er, Dh]

*** Bet Runda 4 ***

Hero ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä inte checkraise. Han kommer bara att syna med bättre händer (vilket han säkert så gott som aldrig har här). Om han försökte bluffa esset så finns väl en chans att han skjuter, men ess med moderat kicker checkar han säkert ofta bara ner bakom. Tror det är bättre att lägga in nånting runt 60-65% själv och låta honom syna av med sina esshänder i tron att DU försöker bluffa hem potten efter missat drag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

skriv gärna ut alla reads och saker du vet om FI, om han är reg osv vilket han ser ut att vara med en rätt sjuk stack.

 

han har aldrig bättre hand än dig här, aldrig aldrig då han knappast checkar bakom med triss/stege på denna halvdragiga floppen han checkar aldrig AA QQ heller skulle jag säga.

 

jag tror Ax är troligt här och tror han värdebettar nästan alla Ax rivern så jag hade gjort en C/R och foldat om han ställer vilket han gör va 0.2% här.

 

donkbet gillar jag inte riktigt, om han har bluff vilket inte är omöjligt.. både turn och rivern är bra bluffkort mot din eventuella 88 typ

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag spelade på SvS (dvs vad jag kommer ihåg) och enligt frugans HM så är nog SneakyJack beredd att skjuta river med de flesta An om du checkar men viker nog mot raise om han inte har 2-par eller bättre. Han lär nog även syna ett bet med A eller högt pocket som han inte betar med, så beta för värde skulle jag säga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom jag aldrig själv spelar flushdrag genom check,syn och donka river, så skulle jag inte göra det med AQ heller.

Alltingen hade jag checksynat om han valuebetar river stort eller c/r om han valuebetar river lågt.

 

Visst man kan ju beta rätt in i honom men då försvinner alla bluffcatcher + eventuella raise när du ligger under eller blir bluffad då du inte kan syna en river raise här.

Förmodligen valuebetar han fler händer än han skulle syna om du donkar ut 65-70%

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...