Gå till innehåll

spelhuset f-s


kravmärkt

Recommended Posts

Två inneboende pokerrävar som har varit med både on- resp offline i flertalet år. Spelet sker på extrema nivåer och i bronze laddern i spelhusets stuga i F-S i kanske inte så extrema mängder.

 

Approachen är explo såklart och dagboken kommer att uppdateras dagligen. Coachning kostar $700/h+50% av sessionens vinster.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 58
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Känns som att vi måste spinna igång karusellen, ränta på räntan som revisorn brukar uttrycka sig.

 

Preflop: 64s första poss efter knappen: raise 3bb, knappen synar och bigblind 3betar: jag call, knapp fold. bb är väldigt tight/aggresive.

 

Flopp 4JJ

Bet, syn

 

Turn T, bb går all in och jag synar. han visar AK och jag vinner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns som att vi måste spinna igång karusellen, ränta på räntan som revisorn brukar uttrycka sig.

 

Preflop: 64s första poss efter knappen: raise 3bb, knappen synar och bigblind 3betar: jag call, knapp fold. bb är väldigt tight/aggresive.

 

Flopp 4JJ

Bet, syn

 

Turn T, bb går all in och jag synar. han visar AK och jag vinner.

blir väldigt grötigt att läsa detta och det lockar nog inte allt för många att läsa dagboken heller. Börja med riktig hand history tack!

 

EDIT: lycka till ! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

blir väldigt grötigt att läsa detta och det lockar nog inte allt för många att läsa dagboken heller. Börja med riktig hand history tack!

 

EDIT: lycka till ! ;)

 

HU!?

 

Haha neh skojade bara =)

 

HHs blir så grötiga när jag postar hära men ska köpa pokertracker snarast så kan jag posta mera hhs då. Tack

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, bra och kul att någon uppskattar det vi skriver.

 

Nyss spelat klart första sessionen. Viktigaste handen denna session var en 240bb pott där min ess kung förlorade mot JJ. Givetvis är det tråkigt när det händer men det är spelets baksida som man får vara med på att ta. Givetvis är det aldrig kul att förlora stora tunga potter och jag hade varit plus fyra inköp istället för ett om jag vann den men ibland har man bara otur. Nu är det bara att hoppas på att oturen inte förföljer mig även nästa session, försöka spela så bra som möjligt och spela många bord och händer.

 

Nu blir det Starcraft eller heroes3 ett tag och sedan en session till. Inge sömn före fyra ikväll i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tanken var att jag skulle vara vaken till minst fyra igår men så blev inte fallet utan jag orkade bara inte. Fått en bra start på dagen trots att jag inte höll gårdagens löfte då jag fick vakna till det härliga ljudet av en Heroes3 fight. Nu ska jag själv spela Heroes3 och sedan blir det att steka upp två grillburgare på stekpannan här ute i F-S.

 

Angående gårdagen så slutade andra sessionen minus men jag hade absolut inga problem att sova trots det, när man har varit med i gamet ett bra tag så blir man immun mot badbeats känns det som. Förlorade dock en ess ess mot JJ all in före flopp i 360bb pott mot någon mindre bra spelare som tydligen bara var där för att gambla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satan också, oturen fortsätter. Ett 0,8inköp back även denna session men blir mer spel strax och då ska jag ha tur istället. Fast idag spelade jag på två siter och jag plussade på den andra där jag sprang decent. Fast på min mainsite så backade jag som sagt vilket är trist men jag hoppas på mer tur nästa session som startar om ungefär fem minuter.

 

Dagens grindlåt är Iron Madness - Optimus Prime.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Silverligan nu, känns bra. Hämtat igen backet på mainsiten också så nu är det game on for real. Har även druckit kvällens första red bull så att jag ska kunna vara alert så länge som möjligt. Nu gäller det bara att få in det bra och spela så bra som möjligt och hoppas på att turen är med mig ikväll. Min vän skiter i pokern ikväll och bustar Heroes3 istället. På så vis är vi ett bra kompliment till varandra. Han är jättedålig på heroes3 och jag är väldigt duktig och han är ganska duktigt på Starcraft2 och jag är lite under decent.

 

Jag vet inte vad ni läsare vill läsa så vi kör vårat eget race. Kontentan rakt av serverade varm likt dagens hand som jag ska posta innan midnatt.

 

KJhh höjer upp co, 3b button. alla foldar och jag synar.

 

Flopp AJ2ss. check och han checkar bakom.

 

Turn AJ2ss+blank jag checkar och han betar 3/4, jag synar för att omvärdera river.

 

River T icke spader så färg är uteslutet för oss båda.

Jag checkar vilket jag anser vara väldigt standard om jag inte ska induca el liknande. Efter fem sekunders väntetid så betar han och hela hans hand bara lyser svaghet .

 

Jag sätter honom all in vilket renderar i en fold.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...